Matsini Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Ser ikke hvorfor det er hensiktmessig å diskutere hva som er "best" når tråden tematiserer at Wii kan stikke av med seieren. Hvor bra en konsoll er, trenger ikke å ha en direkte betydning for at den selger mest. edit: skrivefeil Endret 29. november 2006 av Matsini Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Alt i alt er nok Wii mer inovativ enn PS3 er, på alle mulige fronter. Hvordan er Wii innovativ på alle mulige fronter sammenlignet med PS3? Sett bort fra kontrolleren. Lenke til kommentar
freke Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Fordi den går nye veier. Mens ps3 er same old, same old. Bare med litt oppusset grafikk. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Alt i alt er nok Wii mer inovativ enn PS3 er, på alle mulige fronter. Hvordan er Wii innovativ på alle mulige fronter sammenlignet med PS3? Sett bort fra kontrolleren. 7386257[/snapback] Selvfølgelig må du ta med "sett bort fra kontrolleren" for å gjøre et tappert forsøk på å fremstille PS3 som Gudommelig. Vel, Wiimote og Nunchuken er inovativ i seg selv, en helt ny måte oppleve spillene på. WiiChannels er jeg ikke helt sikker på er nye, da jeg ikke har sett hva Xbox og X360 har. Men Virtual Console er og en inovativ nyskaping som tilater at du får ufattelig mange konsoller i en pakke. Hva er det som er inovativt med PS3? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Jeg kommer ikke på noe som er inniovativt med Playstation 3... Hmm, tenke. Nei. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Alt i alt er nok Wii mer inovativ enn PS3 er, på alle mulige fronter. Hvordan er Wii innovativ på alle mulige fronter sammenlignet med PS3? Sett bort fra kontrolleren. 7386257[/snapback] Selvfølgelig må du ta med "sett bort fra kontrolleren" for å gjøre et tappert forsøk på å fremstille PS3 som Gudommelig. Vel, Wiimote og Nunchuken er inovativ i seg selv, en helt ny måte oppleve spillene på. WiiChannels er jeg ikke helt sikker på er nye, da jeg ikke har sett hva Xbox og X360 har. Men Virtual Console er og en inovativ nyskaping som tilater at du får ufattelig mange konsoller i en pakke. Hva er det som er inovativt med PS3? 7386359[/snapback] Virtual Console er ikke innovativt. Hva er det utenom den nye kontrollen som gjør Wii innovativ? Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Virtual Console er ikke innovativt. Hva er det utenom den nye kontrollen som gjør Wii innovativ? Tja kanskje spillene i seg selv som benytter denne kontrolleren? Lenke til kommentar
freke Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Attn. dragon hunter: virtual console er innovativt. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Alt i alt er nok Wii mer inovativ enn PS3 er, på alle mulige fronter. Hvordan er Wii innovativ på alle mulige fronter sammenlignet med PS3? Sett bort fra kontrolleren. 7386257[/snapback] Selvfølgelig må du ta med "sett bort fra kontrolleren" for å gjøre et tappert forsøk på å fremstille PS3 som Gudommelig. Vel, Wiimote og Nunchuken er inovativ i seg selv, en helt ny måte oppleve spillene på. WiiChannels er jeg ikke helt sikker på er nye, da jeg ikke har sett hva Xbox og X360 har. Men Virtual Console er og en inovativ nyskaping som tilater at du får ufattelig mange konsoller i en pakke. Hva er det som er inovativt med PS3? 7386359[/snapback] Det var da en forferdelig nedlatende holdning da! Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Hvis ikke jeg tar helt feil, kan man kjøpe ps1 spill online med ps3. På 360 har man Live Arcade hvor det stadig legges ut gode gamle arcade klassikere. Så Virtual Console er ikke noe mer innovativt og nyskapende enn det som er tilgjengelig på de to andre konsollene. Dog er det et veldig bra tilbud, og nintendo har en stor base av gode spill som de kan legge ut på Virtual Console. Det som derimot er ganske innovativt med Wii (utenom wiimote) må jo være den channels saken, hvor du har en vær kanal som kan påvirke enkelte spill. Den er vel ikke tilgjengelig enda, og det kan vel kanskje sies å ikke være så mye mer enn en litt stilig gimmick, kommer an på hvordan det påvirker selve spillopplevelsen. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Så har vi funksjonen mii. Og hvor mye strøm tro dere en ps3 tar i forhold til en Wii? Wii er mindre enn ps3, den bråker sikkert mindre og den har mye, mye bedre design. Vet ikke om ps3 har slot-in drev. kommer ikke på flere ting i farta Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Det blir forøvrig feil å skulle diskutere hva som gjør wii så mye mer innovativ enn de andre konsollene "sett bort ifra" kontrollen, da det faktisk er wiimoten som hele det innovative aspektet ved wii er basert på. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 PS3 har ingen innovasjon? Vanlige harddisker som kan byttes uten å miste garanti? Mulighet til å kjøre Linux og andre operativsystemer? Blu-Ray-drev? Det er temmelig ignorant å si at PS3 ikke er innovativ. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 I mine øyner ser jeg Wii og PS3 blant annet slik: PS3 er bare 360 med god grafikk, men MGS kommer til PS3, og jeg MÅ spille det spillet, ellers vil jeg ikke spille noen andre spill på PS3, men er et stort MGS fan, så jeg sliter litt der. Wii har har gode gamle grafikken jeg liker, på for eksempel Zelda. Jeg er et stort Zelda fan så jeg MÅ ha Wii pga Zelda, men jeg vil også spille Red Steel, M. Prime, CoD, Mario++ og teste ut den nye stikka. Siden PS3 ikke kommer før Mars elns, kommer jeg ikke til å kjøpe PS3 før jeg vet jeg har nok penger til det, og prisen har sunket. Wii kommer ut i jula, og pokker jeg trenger å avslappe i jula, så jeg SKAL ha Wii der jeg kan sløve i ferien. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Virtual Console er ikke innovativt. Hva er det utenom den nye kontrollen som gjør Wii innovativ? 7386380[/snapback] VC er innovativ kan jeg si deg. Er det noen andre konsoller som har en NES, SNES, N64, Genesis, Turbografix, Gamecube i tillegg til den originale konsollen? Kanskje ikke innovativt å ha nedlasting av spill, men det er innovativt å implementere 6 konsoller i 1 konsoll, dvs at du får 7 konsoller i en pakke. Neida, ikke mye innovativt. Men om du fremdeles insisterer så er det nok bare Wiimote som er innovativt med Wii, men i det minste så har Wii noe inovativt, det er noe mer enn PS3 har. X360 hadde vel noen få nyskapninger, PS3 er bare oppgulp. Hvis ikke jeg tar helt feil, kan man kjøpe ps1 spill online med ps3. På 360 har man Live Arcade hvor det stadig legges ut gode gamle arcade klassikere. Så Virtual Console er ikke noe mer innovativt og nyskapende enn det som er tilgjengelig på de to andre konsollene. Dog er det et veldig bra tilbud, og nintendo har en stor base av gode spill som de kan legge ut på Virtual Console. Tar ikke jeg feil så er PS3 bakoverkompatibel for noen PSX spill men ikke alle. Hvorvidt du kan laste ned spillene er noe annet, men de blir i alle fall stor nok. Live Arcade til xbox er innovativt, men det er mer som en innebygget spill i konsollen, slik som Alex Kid var på Sega. VC er mer flere konsoller, dvs hele systemer, under samme system. Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 PS3 har ingen innovasjon? Vanlige harddisker som kan byttes uten å miste garanti? Mulighet til å kjøre Linux og andre operativsystemer? Blu-Ray-drev? Det er temmelig ignorant å si at PS3 ikke er innovativ. 7386515[/snapback] Vet ikke helt om jeg ville kalt dette innovasjon. Hvertfall ikke hvis diskusjonen er rundt wiimoten, som er innovativ i forhold til hvordan man spiller spillene. Kan evt. sammenlikne wiimoten med sixaxis, og da vil jeg absolutt si at wii er mer innovativ. Det du nevner her er vel mer ting som man forventer av en maskin som går for å være en multimedia boks, ikke noe som slår meg som direkte nytenkende eller nyskapende. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Fordi den går nye veier. Mens ps3 er same old, same old. Bare med litt oppusset grafikk. Det jeg lurer på er på hvilke måter den går nye veier, på hvilken måte er den innovativ, bortsett fra kontrolleren? Selvfølgelig må du ta med "sett bort fra kontrolleren" for å gjøre et tappert forsøk på å fremstille PS3 som Gudommelig. Nei, jeg skreiv det sånn fordi jeg veit allerede om kontrolleren, jeg ville høre om hva annet som var innovativt. Hva er det som er inovativt med PS3? Veit ikke, ingenting? Den har noen framskritt, men ikke mye innovasjon... bortsett fra kontrolleren da, den er jo litt innovativ. PS3 har ingen innovasjon? Vanlige harddisker som kan byttes uten å miste garanti? Mulighet til å kjøre Linux og andre operativsystemer? Blu-Ray-drev? Det er temmelig ignorant å si at PS3 ikke er innovativ. Jeg vil ikke kalle Blue-Ray innovasjon, det er mer teknologisk framskritt. Samme med HD DVD. Det er bare et nytt format hovedsakelig beregnet på film, alt vi får er mer lagringsplass, noe som resulterer i film sitt tilfelle i litt bedre bilde og lyd. Det er ikke innovasjon eller revolusjon, det er forbedring og evolusjon. Bruken av ordet innovasjon forutsetter at det er noe nytt/annerledes, det må større forandring til enn smal forbedring av allerede eksisterende teknologier. Jeg er litt usikker på om utbyttbare harddisker og muligheten til å kjøre Linux kan kalles innovativt, selv om det er på en konsoll. Mulig det kan det? Det er ikke vits å ta med at man kan kjøre andre OS enn Linux, fordi det er Linux som står for emuleringen av andre konsoll, noe den har gjort i lang tid før PS3, så det er ikke PS3 som kan ta æren for det. Kontrolleren er innovativ. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Ingenting har vært gjort på en konsoll før, ergo det er innovasjon. Tror du virkelig bare at noe som forandrer måten man spiller på kan kalles innovasjon? I så tilfelle bør du kanskje skaffe deg en ordbok. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Tror du virkelig bare at noe som forandrer måten man spiller på kan kalles innovasjon? Nei, jeg har vel heller ikke sagt det. Hvorfor prøver du å putte ord i munnen på meg? Jeg skrev jo til og med i samme innlegg: Bruken av ordet innovasjon forutsetter at det er noe nytt/annerledes, det må større forandring til enn smal forbedring av allerede eksisterende teknologier. Det kommer vel da tydelig frem at jeg vet hva ordet "innovasjon" betyr? Endret 29. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 VC er innovativ kan jeg si deg. Er det noen andre konsoller som har en NES, SNES, N64, Genesis, Turbografix, Gamecube i tillegg til den originale konsollen? Ja? Og mange flere til på den gode gamle Xboxen.. PS3 har potensiale for det samme via Linux.. Jeg synes forøvrig at en del kunne trenge å kikke inne på Wiki på hva innovasjon betyr.. Det er faktisk ikke synonymt med Wii (for de som måtte tro det ) InnovasjonFra Wikipedia, den frie encyklopedi Innovasjon, stammer fra latin, og betyr fornyelse gjennom forandring, det vil si videreutvikling av noe bestående men i en ny retning eller på en ny måte. Å være innovativ, betyr å være produktiv, fortsette å prøve og bruker erfaringer på en ny måte. Motsetningen til innovativ er konservativ i betydning uvilje til forandringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå