Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Wii kan stikke av med seieren

Straffa

Anbefalte innlegg

Hvis man først skal kåre en seirende part, ville jeg utropt vinneren etter hvem som har tjent mest penger på konsollen sin (inkludert spillfortjeneste og tilleggsutstyr) etter si... 4 år.

7384306[/snapback]

Da er jeg rimelig sikker på at Nintendo vinner. De lager de mestselgende spillene på konsollen selv og får dermed hele fortjeneste av spillsalget samt lave hardwarekostnader gjør at de tjener penger fra dag 1. Gamecube solgte dårligst i forrige generasjon, men mens MS tapte milliarder på Xbox tjente Nintendo godt på Gamecube...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sterk hardware fører til så mange forbedringer utenom grafikk. Folk må begynne å få det inn i huet. Realistiske simuleringer av hva det nå skulle være, kulebane, værforhold, vind, animasjon, fysikk, kunstig intelligens, interaktivitet, større brett, flere enheter på skjermen samtidig, mer som skjer, hva med flerspillerstøtte lokalt? Split screen? 2 player? 4 player? Tror du ikke det krever kraft? Osv, osv, osv.

Grafikk er ingenting hvis ting ikke oppfører seg troverdig.

Lenke til kommentar
Hvis man først skal kåre en seirende part, ville jeg utropt vinneren etter hvem som har tjent mest penger på konsollen sin (inkludert spillfortjeneste og tilleggsutstyr) etter si... 4 år.

7384306[/snapback]

Da er jeg rimelig sikker på at Nintendo vinner. De lager de mestselgende spillene på konsollen selv og får dermed hele fortjeneste av spillsalget samt lave hardwarekostnader gjør at de tjener penger fra dag 1. Gamecube solgte dårligst i forrige generasjon, men mens MS tapte milliarder på Xbox tjente Nintendo godt på Gamecube...

7384561[/snapback]

Godt mulig det. Lite man kan gjøre annet enn å vente og se, men det er ihvertfall slik jeg føler kåringen blir rettferdig.

Passe dust å implementere blu-ray da, det er jo ikke standard siden hverken Wii eller 360 har det

Hva så? Hvordan skulle teknologien gått videre om alle bare ventet på at noe skulle bli standard før man implementerte det? Da ville vi aldri hatt noen utvikling. Det er slik en standard blir opprettet, nye ting blir sakte men sikkert prøvd implementert, og derfra vokser det hvis det viser seg å være en suksess. Slik at det kan bli, nettopp, en standard.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Så bevegelssensorer er standard fordi både Wii og Playstation 3 har det? Usakligheten stiger til uante høyder.

Nettopp. De satser altfor mye på mer polygoner, hvor artig er spillet i det lange løp?

7384553[/snapback]

Polygoner har ingenting med fysikk å gjøre. Å suse gjennom terreng og knuse alt som står i veien, er sikkert morsomt. Dette er umulig uten noen god fysikkmotor.

Bevegelsessensorer er kun en gimmick i multiplattformspill både på PS3 og Wii, så det er ikke standard.

Hva får deg til å tro at Wii får bedre spill enn PS3 og 360? Excite Truck hadde ikke sett dagens lys hvis det ikke var for Motorstorm, og mangler den glimrende fysikkmotoren som Motorstorm har.

Lenke til kommentar

kanskje ikke NES eller SNES koster 2500kr idag, men hva farsken har vel det med saken å gjøre? Trur du Wii kommer til å koste 2500kr over 10 år fra nå?

SNES er kanskje den konsollen jeg har spilt og moret meg mest med(Final Fantasy, Chrono Trigger og Secret of Mana, heaven), og på en nær andreplass kommer Nintendo 64, jeg har eid Xbox og bortsett fra Custom Soundtrack i enkelte spill og bedre grafikk(DVD hadde jeg en bedre DVD spiller til) så var det egentlig ikke så voldsom stor forskjell fra Nintendo 64 i spill følelse(Nintendo 64 lagret jo save's på selve kasetten og saving var det eneste jeg brukte harddisken til med Xbox). IMO så hadde faktisk Nintendo 64 kulere spill enn Xbox og jeg gleder meg til Wii versjonene av disse spillene kommer med ONLINE støtte... Ahh, Mario Party 8, Mario Kart og Super Smash... Kan det bli bedre?

Eneste virkelig kule party-spillet jeg spilte med Xbox'en min var Kung Fu Chaos, og det var klin umulig å finne her til lands, fikk aldri kjøpt det :(

Hvis du kan laste ned Sega, NES, SNES, N64 spill til Wii og i tillegg spille Gamecube spill(Luigi's mansion, hubba hubba) så er jo dette knall! Er vannvittig mange gode retro spill jeg kunne tenkt meg å kjøpe :)

Har grafikk virkelig alt å si lenger? Personelig synes jeg et spill blir bedre med Surround lyd eller rumble enn med 10 000 flere polygons. Det handler ikke bare om grafikk lenger fra mitt ståsted, det handler om å leve seg inn i spillet, og det er noe Wiimote ser ut til å gjøre... Og det uten at jeg må selge skjorta mi først!

Til slutt, hvorfor trur du Xbox og PS3 har så mye tilleggsutstyr som harddisk og mediasenter funksjonalitet? Fordi allminnelige folk hadde ikke sett vitsen med en oppgradering(hvertfall på lansering) hvis alt de fikk mer av enn forige generasjon var grafikk... Nintendo har gitt pokker i dette fordi de fleste PC'r og DVD avspillere idag har samme funksjonalitet(og de er standard i de fleste hjem idag tro det eller ei) og dermed blir et ekstra mediasenter i konsollen litt overflødig... Blir mye bedre da å få noe som gjør at du lever deg inn litt mer i spillet enn noe du allerede har i huset? Jeg har 3 pc'r her som kan spille av DVD'r, en av dem er HTPC'n min, i tillegg har jeg en DVD oppe som står der Nintendo Wii'n snart skal stå, DVD avspiller i Nintendoen blir ekstremt overflødig i mitt tilfelle og ville ikke vært noe jeg hadde betalt 500kr mer for hvis jeg fikk valget...

Lenke til kommentar
Polygoner har ingenting med fysikk å gjøre. Å suse gjennom terreng og knuse alt som står i veien, er sikkert morsomt. Dette er umulig uten noen god fysikkmotor.

Jeg vet veldig godt at polygoner ikke har noe med fysikken å gjøre. Det jeg ville frem til er at gode spill kan lages uten å være slående grafisk.

Hva får deg til å tro at Wii får bedre spill enn PS3 og 360? Excite Truck hadde ikke sett dagens lys hvis det ikke var for Motorstorm, og mangler den glimrende fysikkmotoren som Motorstorm har.

Smak og behag, selvfølgelig. ExciteTruck hadde ikke sett dagens lys hvis det ikke var for ExciteBike og ExciteBike 64. Synes du er til de grader usaklig her, makan til fanboy-snakk.

Et av de mest idiotiske argumentene jeg noengang har sett.

Endret av Aylars
Lenke til kommentar
Excite Truck hadde ikke sett dagens lys hvis det ikke var for Motorstorm

7384594[/snapback]

Kva for noko?

Seier du at Excite truck er "motorstorm" for dei med mindre pengar eller noko?

Eg skjønar ikkje heilt kva du vil fram til. Det verkar som om du seier at Excite Truck er eit produkt av Motorstorm sitt miljø.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Excite Truck hadde ikke sett dagens lys hvis det ikke var for Motorstorm

7384594[/snapback]

Kva for noko?

Seier du at Excite truck er "motorstorm" for dei med mindre pengar eller noko?

Eg skjønar ikkje heilt kva du vil fram til. Det verkar som om du seier at Excite Truck er eit produkt av Motorstorm sitt miljø.

7384727[/snapback]

Excite Truck er sterkt innspirert av Motorstorm. Jeg sier ikke at det er et dårlig spill, men uten fysikken og de store banene som Motorstorm byr på, blir det ikke det samme.

Lenke til kommentar
Jeg vet veldig godt at polygoner ikke har noe med fysikken å gjøre. Det jeg ville frem til er at gode spill kan lages uten å være slående grafisk.

Jeg vet at spill ikke trenger god grafikk, men det er alltid en fordel hvis de har det.

Smak og behag, selvfølgelig. ExciteTruck hadde ikke sett dagens lys hvis det ikke var for ExciteBike og ExciteBike 64. Synes du er til de grader usaklig her, makan til fanboy-snakk.

Excite Truck virker sterkt innspirert av Motorstorm. Middelmådige Excite Bike 64 hadde heller ikke sett dagens lys hvis det ikke var for Motocross Madness.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Filmavspilling er standard på en konsoll i dag. Hva som er standard avgjøres av hva konsollene er utstyrt med. Så lenge konsollen kan spille DVD-er, er det ikke dyrt å implementere film-støtte.

Det er ikke standard når ikke alle har det, er det vel?

Vil du dele saver med kamerater, kan du laste dem opp på internett.

Verken SNES eller NES koster 2500 kr i dag.

Slutt å kverulere, dette har vi snakket om så alt for mange ganger.

Dragon Hunter: Du tar alltid å kommer til det samme i hver tråd om Wii. Jeg anbefaler at du legger disse temaene til side, vi trenge ikke få det samme fra deg hele tiden. Ser helst at du slutter denne trollingen.

Lenke til kommentar
snip

Det var ikke en mening, det var et forsøk på vende Dragon Hunter sitt argument mot ham selv. Det er jo totalt irrelevant hva som er "standard". Hva med mangelen på rumble i PS3 da? Er det noe som er standard så er det iallefall det!

7384873[/snapback]

Rumble er standard, men det gjør ikke så mye at det forsvinner. Det ryktes om rumble via 3. partsstøtte også.

Har Wii rumble, forresten?

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Det gjør, MYE at rumble er borte. Savnet det veldig når jeg prøvde PS3.

*Dette er ikke et diskusjonsemne om spill, hold dere til emnet*

7384966[/snapback]

Vil heller ha annet vesentlig utstyr, + ekstrautstyr som rettferdiggjør PS3-prisen, enn jeg vil ha en kontroll som rister hver gang bilen sladder. Ja, jeg liker rumble, men det er ikke det viktigste med en konsoll.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

OOOOOh, se på denne konsollen. Den har über grafikk, blue-ray, DVD spiller, HD, online støtte. *sikle*. Dette er den beste maskinen som finnes, så kommer X360. Wii? Hva er det?

Dragon Hunter, det er det eneste jeg hører i dine argumenter. Du dømmer Wii ned fordi den ikke har det du setter som en standard, sef det som kommer i en PS3 og X360. Du bedømmer underholdning etter hvor bra grafikk maskinen klarer å prestere. Du ser ikke det inovative i Wii, men fokuserer på at den ikke har god HW.

Om et defineres hva som er standard etter hvor mange konsoller som bruker de tingene, skulle kassetter være standar for lenge siden. NES, SNES, Sega, N64. 4 konsoller som brukte kassetter til spillene sine. Hvorfor er ikke kassetter standar i dag? Fordi det er utvikling på gang, og det er opp til en vær hva de vil ha i sin konsoll. PSX valgte CD fremfor kassetter, men Nintendo kjørte på kassetter. Var Sony dum som ikke hadde "standaren" da?

So det er 3 konsoller som har HD, so what? Wii har lagring i form av minnebrikke. Men et er ikke standar med HD, mer en standar at der er en form for lagring på konsollen og det har Wii.

Alt i alt er nok Wii mer inovativ enn PS3 er, på alle mulige fronter. Men det er smak og behag om hva man foretrekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...