Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

At du besvarer et slikt utsagn, forutsetter at du har troverdige kilder i din besvarelse. Har du peiling på hva du snakker om? Hvordan vet du at sony kommer til å gå i pluss med sin ps3?. Godt mulig at det skjer, men en har fortsatt intet grunnlag for å konkludere med noe.

7376173[/snapback]

Jeg vet at DVD sank veldig i pris og PS2(produksjonskostnadene) sank veldig i pris, veldig fort. Samme gjorde xbox 360. MS Solgte den med tap for 1 år siden og nå har den sunket så mye i pris at de selger med profitt. Kilde er en tråd om et analysefirma her på forumet som jeg ikke finner. Blu-ray kommer nok til å synke veldig i pris siden det er såpass nytt og siden blu-ray-spilleren er det som koster mest i PS3-en ($125) så kommer nok prisen til å synke. Veldig sikkert, men jeg kan jo ikke si noe 100 % sikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Så lenge selskapet ikke tjener penger på produktet så er det greit å kjøpe det"?  :ermm:

 

Siden MS og Sony selger med tap, er Wii dyr. Det er konkuransen som avgjør om en konsoll er dyr eller ikke.

 

Det skulle ikke forundre meg om de tjente 1000 kr per konsoll, du har sikkert rett der.

7374440[/snapback]

 

Ja der har du svaret på allt, lykke til videre med den.

7374672[/snapback]

 

 

Nei nei, vi må kjøpe Braun, for de går med overskudd. Drit nå i hvilken konsoll produsent som taper/tjener. Ellers sitter vi bokstavelig talt med skjegget i postkassa til slutt. Ergo: heia Braun.

Lenke til kommentar
Wii har up-to-date hardware. Motionkontrollene er de mest avanserte noensinne sluppet på markedet. Flashminnet er etter sigende av ypperste kvalitet. Den bruker mindre strøm enn noen av de andre konsollene. Den er den første konsoll som alltid kan stå på. Den er den første konsoll som alltid er på internett. Den har innebygget Wi-Fi. Den har innebygget trådløs teknologi. Minne, CPU, og GPU er alle 90mm teknologi. Den er den eneste av de nye konsollene som har perfekt bakoverkompatibilitet. Den kan lese SDkort. Den er visstnok den første selvmatende diskdrive som kan ta forskjellige diskformater. Det er absolutt ingenting utdatert i Wii. Den lager så godt som ingen lyd(Akkurat som Ps3, men helt forskjellig fra Xbox360).

 

Er den like kraftig som konkurrentene? Nei. Men den har 100% up-to-date hardware.

7376219[/snapback]

 

Wii har ikke up-to-date HW. Gapet mellom Wii og PS3/360, kommer til å bli enda større enn det er i dag, ettersom Wii-ens arkitektur og oppbygning allerede er velkjent.

 

Det hjelper lite at Wii er utstyrt med en 512 MB minnebrikke, når harddisk er standardutstyr.

 

PS3 er utstyrt med HW som gjør den kompatibel med PS1 og PS2. Sony jobber også med å forbedre dette slik at alle tidligere PS-spill kan kjøres.

 

Strømforbruket har ingenting å si. På ytelser er HW-en utdatert, ergo er HW-en i seg selv utdatert.

Lenke til kommentar

Med Norges strømpriser har strømforbruket alt å si.

 

Men ein ekte gamer veit å kaste ut all elektronikk til fordel for å kunne spille 24/7 i slike harde tider. Har man i tillegg ein 360, sørger PSU for billig oppvarming noen få meter rundt oppholdsplassen. Så der er mange heldige. Men med Wii kan man ihvertfall beholde noe varmeapparater i hus, takket vere det lave strømforbuket.

 

Dette er da selvfølgelig reinspikket fakta og er inget forsøk på vitterligheter eller noen i den form.

Lenke til kommentar
Wii har ikke up-to-date HW. Gapet mellom Wii og PS3/360, kommer til å bli enda større enn det er i dag, ettersom Wii-ens arkitektur og oppbygning allerede er velkjent.

7377614[/snapback]

Wii har ikke utdatert hardware. Selv om den er langt svakere betyr ikke dette at komponentene er utdatert. Konsollen er også mye mindre enn Xbox 360 og PS3.

Lenke til kommentar
Mye riktig det du sier her, men 2500kr er ikke svært billig i forhold til konkurrentene. Man få vel Xbox360 premium for den samme prisen noe steder.

På de samme stedene vil man sannsynligvis få Wii til under 2000 kroner, så den går ikke :)

 

 

Var det ikkje slik at Nintendo ville gå i nul pr.solgte konsoll i starten ? Om det er BS veit eg jo ikkje, men meiner ihvertfall å ha lest dette ein plass. ;)

7373825[/snapback]

Det er riktig. Uttalelsen kom fra Perrin Kaplan.

 

 

Det skulle ikke forundre meg om de tjente 1000 kr per konsoll, du har sikkert rett der.

7374440[/snapback]

Nei, de går i null ved lansering (som forklart over).

 

Wii har ikke up-to-date HW.

Denne trollingen kom du med tidligere også, og der ble det forklart at rå kraft ikke er det eneste man måler ting med. Nye mobiltelefoner er mer effektive på strømmen, og dermed varer batteriet lenger. Men man sier ikke at slike mobiltelefoner ikke har oppdatert maskinvare.

 

Wii har blitt kraftig effektivisert, så den kun bruker 1/3 av mengden strøm som brukes av GC. CPU og GPU ble også bygget opp fra bunnen. Dette alene betyr at maskinvaren i aller høyeste grad er oppdatert, og når man legger til det faktum at Wii er mye kraftigere enn GC så faller trollingen din i fisk.

Lenke til kommentar
Strømforbruket er uvesentlig. Er det viktigst at en dragster aksellerer fort, eller er det viktigst at forbruket er lite?

Er det viktigst at en konebil aksellerer fort, eller er det viktigst at forbruket er lite?

7368072[/snapback]

Det er ikke viktig at en konebil skal være underholdende, men det er viktig at en konsoll skal være det.

7368091[/snapback]

Her er et av de siste innleggene fra forrige gang DH trollet om dette.

 

DH mener altså at alle mennesker har nøyaktig samme behov, så det er kun en riktig måte å lage maskinvare på. De fleste vet at dette er tull. De fleste vet at f.eks. mobiltelefoner er hi-tech, men selvsagt usannsynlig mye svakere enn konsoller. Dette er fordi hovedmålet er å spare strøm.

 

For Wii er det ikke HD-grafikk som er målet, men en maskin som er liten, stille og bruker lite strøm. Nintendo brukte penger på å utvikle sin maskinvare slik at den nå bruker kun 1/3 av strømmen som GC gjorde. Maskinvaren er altså ikke utdatert i det hele tatt.

 

Jeg blir bare frustrert når jeg leser om hvordan han skriver om konebil og underholdning. Hva har maskinkraft med underholdning å gjøre? Det er utallige artikler der ute nå om folk som har samlet familien rundt PS3 og Wii, og samtlige ender opp med å kose seg med Wii. PS3 blir stående i et hjørne og støver ned.

 

Underholdning handler ikke bare om grafikk.

Lenke til kommentar

Etter å prøvt Wii er det ingen tvil om at maskinvaren i konsollen er svakere og grafikken dårligere, da dette ses veldig lett. Om det ses like lett på en vanlig tv er jeg ikke sikker på men ved bruk av Hdtv ser du forskjellene veldig klart. Grafikken til Wii er nærmere gamecube enn den er PS3/og Wii.

 

Derimot så sitter jeg igjen med et veldig bra inntrykk av Wii etter å ha spilt på den, mens PS3 ikke imponerte i det hele tatt. Kjøper Wii på release og selv om jeg synes grafikken er sugen på den så har det ingenting å si da konsollen var morsom å spille på.

Lenke til kommentar
...

Underholdning handler ikke bare om grafikk.

7382710[/snapback]

 

Akkurat det er vel noe av det Nintendo tenkte med Wii og. Og jeg ikke tviler ett sekund på at Nintenod tenkte noe som "Vi kan ikke konkurere med Sony og Microsoft når det kommer til rå kraft, vi må gjøre no annet for å overleve." Noe de har klart utrolig bra.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Akkurat det er vel noe av det Nintendo tenkte med Wii og. Og jeg ikke tviler ett sekund på at Nintenod tenkte noe som "Vi kan ikke konkurere med Sony og Microsoft når det kommer til rå kraft, vi må gjøre no annet for å overleve." Noe de har klart utrolig bra

 

Den nye veien til Nintendo, kan vise seg å bli bra. Mulig de vekker spillerere fra nye målgrupper.

Lenke til kommentar
Kva vil det seie å "stikke av med seieren"?

 

- At dei sel flest units?

- At dei får monopol på konsollar?

- At dei får alle 3rd party developers til å kun utvikla til Wii? (stort sett det same som punkt 2.)

 

Eg tvilar ikkje eit sekund på at Wii vil gjere det bra, men har problem å sjå korleis den skal "vinne"..

7384023[/snapback]

"Seireren" ligger nok hovedsaklig i markedsandel, som også reflekterer antall solgte konsoller. Så lenge Wii øker markedsandelen fra GC, så vil jeg tro at Wii er en suksess på mange måter. Får Nintendo også tilbake støtten fra tredjepartsutviklere, blir den en suksess også.

Lenke til kommentar
Det hjelper lite at Wii er utstyrt med en 512 MB minnebrikke, når harddisk er standardutstyr.

7377614[/snapback]

 

 

HD er ikke standardutstyr, er bare 2, snart 3, konsoller som har HD. Konsollmessig har ikke en HD noe å si for helheten av konsollen, det er bare en lagringsenhet, og det har jeg på maskinen. En PC med 320 GB er ikke akkurat über vis resten av HWn suger jetmotor.

 

Selvfølgelig, nå blir jo konsollen mer og mer en multimedia maskin fremfor underholdningsmaskin. Hvor går grensen? Hva skal man egentlig med film avspilling i en konsoll? Det er heller ikke standardytstyr, men da Sony lanserte PS2 ble det plutselig så viktig at en konsoll kunne spille filmer. Og nå når Xbox kom med HD var det SÅ viktig at andre konsoller kom med det samme. Vis ikke, bah, dritt konsoll, har bare minnebrikke, drit konsoll.

 

Wii har 512 MB minne og muligheter for å utvide med SD brikker. Jeg for min del synes det er lettere å nappe et frimerke stort minnebrikke ut av konsollen og ta med til en kompis, enn det er å nappe hele HWen ut av konsollen for å få med seg et par savegame filer.

 

Det er ikke viktig at en konebil skal være underholdende, men det er viktig at en konsoll skal være det.

 

Selv om "maskinvaren" i en bil definerer hva som er konebil eller ei, definerer ikke HWen i en konsoll om den er underholdende eller ikke.

 

Se f.eks NES, den er fremdeles underholdende den dag i dag, og SNES, super underholdning for hele familien. Men den har en HW som ikke akkurat er state of the art.

 

Får Nintendo også tilbake støtten fra tredjepartsutviklere, blir den en suksess også.

 

Enig, og det ser ut som flere og flere tredjeparts utviklere finner den lille maskinen interesangt grunnet Wiimote. Wiimote gir en helt ny måte å oppleve spillene på og en helt ny måte å designe bruken av kontrolleren på. På X360 og PS3 er kontroller måten den samme for vært spill. Push the button. Noe annet er det på Wii, hvor du nærmest må "lære" å bruke kontrolleren på nyt for vært spill. Synes jeg høres morro ut.

Lenke til kommentar
HD er ikke standardutstyr, er bare 2, snart 3, konsoller som har HD. Konsollmessig har ikke en HD noe å si for helheten av konsollen, det er bare en lagringsenhet, og det har jeg på maskinen. En PC med 320 GB er ikke akkurat über vis resten av HWn suger jetmotor.

 

Harddisk er greit å ha til homebrews, demoer, osv. Både PS3 og 360 har HD, ergo er det standard i denne generasjonen.

 

Selvfølgelig, nå blir jo konsollen mer og mer en multimedia maskin fremfor underholdningsmaskin. Hvor går grensen? Hva skal man egentlig med film avspilling i en konsoll? Det er heller ikke standardytstyr, men da Sony lanserte PS2 ble det plutselig så  viktig at en konsoll kunne spille filmer. Og nå når Xbox kom med HD var det SÅ viktig at andre konsoller kom med det samme. Vis ikke, bah, dritt konsoll, har bare minnebrikke, drit konsoll.

 

Filmavspilling er standard på en konsoll i dag. Hva som er standard avgjøres av hva konsollene er utstyrt med. Så lenge konsollen kan spille DVD-er, er det ikke dyrt å implementere film-støtte.

 

Wii har 512 MB minne og muligheter for å utvide med SD brikker. Jeg for min del synes det er lettere å nappe et frimerke stort minnebrikke ut av konsollen og ta med til en kompis, enn det er å nappe hele HWen ut av konsollen for å få med seg et par savegame filer.

 

Vil du dele saver med kamerater, kan du laste dem opp på internett.

 

Selv om "maskinvaren" i en bil definerer hva som er konebil eller ei, definerer ikke HWen i en konsoll om den er underholdende eller ikke.

 

God HW gjør selvfølgelig spillet bedre. Hva er Motorstorm uten fysikken?

 

Se f.eks NES, den er fremdeles underholdende den dag i dag, og SNES, super underholdning for hele familien. Men den har en HW som ikke akkurat er state of the art.

 

Verken SNES eller NES koster 2500 kr i dag.

Lenke til kommentar
Harddisk er greit å ha til homebrews, demoer, osv. Både PS3 og 360 har HD, ergo er det standard i denne generasjonen.

Så bevegelssensorer er standard fordi både Wii og Playstation 3 har det? Usakligheten stiger til uante høyder.

 

God HW gjør selvfølgelig spillet bedre. Hva er Motorstorm uten fysikken?

Nettopp. De satser altfor mye på mer polygoner, hvor artig er spillet i det lange løp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...