Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg må bare le når jeg ser slike seriøse, velbegrunnede utsagn... :)

 

 

Hva er egentlig "dobbelt så bra" grafikk? Hvordan måler man dette? Please, do explain...

7368037[/snapback]

Utsagn? Herregud... dette var noe NINTENDO sa. Gjør litt mer research plz! :hrm:

 

Grunnen til at jeg sa det vil bli dobbelt så bra er at grafikken som Wii spillene har nå bare er hakket bedre enn GC. Altså, ifølge nintendo vil Wii kunne klare minst 2 ganger bedre enn det vi har sett til nå.

7368379[/snapback]

 

Om det var du, Nintento eller hvem som helst som sa det spiller vel ingen rolle - utsagnet er jo like latterlig, selv om det hadde kommet fra Kong Harald. :)

 

Igjen, kan noen, og aller helst den nintendo-fyren som sa dette, forklare meg hva som kreves for at noe skal ha dobbelt så bra grafikk som noe annet? Er det antall pixler? Antal kalkulasjoner og triangler og polygoner og vertex og pixels og ditten og datten som teller? Eller går de ut i fra en spillside som anmelder spill og sier, "ok - dette spillet fikk 6 / 10 i grafikk på GC av Gamer.no - da må det få 12 / 10 på Wii..."

 

Nei huff... :) Grafikken i Wii er pen den, men den stiller i en annen klasse en 360 og PS3 - det er soleklart. Tror nok ikke at dette vil ha så ekstremt mye å si for valg av konsoll - antar nok at spillene er viktigst - og at det er viktig å ha "exclusives". Her er i allefall mitt syn på de 3 konsollene, bare sånn jeg har fått inntrykk av de første ukene etter lansering de to siste (Wii, PS3). Til opplysning har jeg selv 360.

 

På PS3-fronten er det fint lite av "exclusives" som interesserer meg, faktisk kommer jeg ikke på en eneste tittel som gjør at jeg får lyst å bruke masse penger på PS3. De har noen spill jeg gjerne skulle likt å spilt, som GT og Tekken, men da kjøper jeg heller Forza 2 og Dead or Alive 5 når det kommer til 360. Bladde gjennom en liste her på forumet, men var ellers lite som fanget øyet mitt. Likevel, stor harddisk, bluray og stillegående maskin er pluss her - minus på pris, håndkontrollere (null rumble?? huff!) og at spillene ikke appelerer for mye til meg.

 

360 har en del titler som jeg ser fram til, en del flere enn PS3 - da tenker jeg på bl.a. Fable 2, Forza 2 og Halo 3, samt et par andre jeg ikke kommer på i farten. Hadde GTA IV vært PS3-exclusive hadde jeg kanskje tenkt to ganger før jeg kjøpte 360 :) - I tillegg virker (basert på det jeg har lest av PS3-reviews) live-funksjonen på 360 bedre enn PS3. Minus her på bråkete og ustabil (en del kræsj) konsoll, samt den irriterende D-padden på kontrolleren. Pluss for bra live-tjeneste, tidlig lansering til grei pris (betalte 3k for min premium i mars), samt masse kult ekstrautstyr.

 

Wii - meldte seg ut av grafikk-krigen, satser på billigere konsoll (som ikke er så billig likevel når man skal ha litt nødvendig ekstrautstyr). Spillene her virker desto mer skreddersydde for konsollen. Spill som gis ut på alle 3 konsoller, som feks CoD3, blir nok en skuffelse grafikkmessig, spillemessig ser jeg ingen fordeler med Wii på slike spill, foreløpig i allefall. Pluss for de mest originale spillene på markedet, kreativ kontroller og styremuligheter. Minus for grafikk, dårlig kvalitet på "strap-on", samt dyrt "nødvendig" ekstrautstyr.

 

Bare mine tanker. Godt mulig noe er lite gjennomtenkt, men dette er inntrykkene mine så langt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser jo ut som om grafikkbrikken har dobbelt så mange transistorer som GC, på linje med en Radeon 9700, ifølge B3D-forumet.

7372401[/snapback]

De har ikke kommet med noen endelige konklusjoner på B3Dforumet, men de har i alle fall funnet ut at den er mer kraftig enn de mest pessimistiske trodde. Man har visst lenge at den hadde 64MB GDDR RAM, men den skulle ha 1-T RAM også, og folk var uenige om det kom til å bli en liten cache eller 24 MB. Det ser ut som det er i alle fall det sistnevnte. I tillegg så stemmer ikke størrelsen på brikkene med den størrelsen de skulle hatt i følge regnestykkene deres. De er en god del større. Om dette er for nedkjøling, mer kraft, eller ekstra funksjoner vites ikke ennå. Det har også vært rykter om en dedikert fysikkdel i Wii, men ingen vet noe ennå(Begynner å tvile litt selv). Men uansett: Bedre enn pessimistene trodde.

Lenke til kommentar
Det ser jo ut som om grafikkbrikken har dobbelt så mange transistorer som GC, på linje med en Radeon 9700, ifølge B3D-forumet.

7372401[/snapback]

De har ikke kommet med noen endelige konklusjoner på B3Dforumet, men de har i alle fall funnet ut at den er mer kraftig enn de mest pessimistiske trodde. Man har visst lenge at den hadde 64MB GDDR RAM, men den skulle ha 1-T RAM også, og folk var uenige om det kom til å bli en liten cache eller 24 MB. Det ser ut som det er i alle fall det sistnevnte. I tillegg så stemmer ikke størrelsen på brikkene med den størrelsen de skulle hatt i følge regnestykkene deres. De er en god del større. Om dette er for nedkjøling, mer kraft, eller ekstra funksjoner vites ikke ennå. Det har også vært rykter om en dedikert fysikkdel i Wii, men ingen vet noe ennå(Begynner å tvile litt selv). Men uansett: Bedre enn pessimistene trodde.

7372632[/snapback]

 

Hvordan er den i forhold til Xbox?

Lenke til kommentar

Som relativt ivrig PC-gamer blir nok Wii, første alternativ til skikkelig spilling. :) Ivhertfall når det er snakk om FPS spill.

 

Siktesystemet på alle konsoller (hittil) har ivhertfall aldri vært akseptabelt.

 

+ at Med Wii, så har jeg jo også råd til BÅDE PC, OG Wii. :)

(så slipper jeg velge)

 

Problemet er at jeg også er hjemmekino entusiast, og Blueray står høyt på lista. :p

 

+ at jeg fikk også litt trengsel etter å få satt tenna i Halo 3. :yes:

 

Problemet er jo det at lommeboka ikke strekker langt fra så dypt for å få dem alle. :cry:

 

:p

 

Kjøper jeg Wii, så kanskje lommeboka tilgir meg. :whistle:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Sier seg selv at Nintendo ikke vil selge med tap, De er jo ikke dumme heller.

Helt genialt det de har gjort med wii, bare finpusset GC hardwaren littegrann, lagt til en ny kontroller og derfor koster den ikke i nærheten av de andre engang.

 

Og siden de andre er så dyre holder det for Nintendo å bare selge litt billigere enn de. Derfor tjener de sikkert minst 1000kr per konsoll de selger. Det blir en veldig masse penger mens de andre taper i bøtter og spann.  :!:

 

Nintendo vil nok engang tjene milliarder mer enn de andre. Herlig.

7373388[/snapback]

Hvor i all verden er det du har det tallet fra?

 

Minst 1000 kr per konsoll?

 

Er du helt på jordet? Nintendo har aldri solgt en konsoll til 1000 kr profitt. I det hele tatt, det å ha 1000 kr profitt til en konsoll som har anbefalt pris 2500 kr er ett regnestykke som ikke går opp i det hele tatt. Vil forundre meg stort om de tjener noe mer enn toppen ett par hundre kroner per konsoll.

Lenke til kommentar

Nintendo trenger egentlig ikkje bekymre seg så veldig for profitt på konsollen. Spillene selger jo alltid så inni hampen mye at det bør ikje vere grunn for bekymring der omkring :p er jo slik det funker med Sony og MS også forsåvidt, bortsett fra større tap pr. konsoll (Sony ihvertfall)

Lenke til kommentar
Eh, Nintendo rapporterte nettopp ett overskudd på 800 millioner dollar eller hva det var og dette midt oppe i lanseringen av en ny konsoll! Alle andre taper milliarder hver gang de gjør det samme.

 

Mente du årsoverskuddet til Nintendo på 800 millioner dollar eller 2-ukes overskuddet til Microsoft på 800 millioner dollar?

 

Sorry, kunne bare ikke dy meg :D

Lenke til kommentar
Var det ikkje slik at Nintendo ville gå i nul pr.solgte konsoll i starten ? Om det er BS veit eg jo ikkje, men meiner ihvertfall å ha lest dette ein plass. ;)

7373825[/snapback]

 

De tjener nok godt over 1000kr per maskin. Bare Sony og MS som er dumme nok til å selge med tap. Er en grunn til at Nintendo tjener langt mer penger enn de andre på dette.

7373843[/snapback]

 

Har du en kilde på det?

 

Microsoft released today its first fiscal quarter earnings report, beating Wall Street estimates. The software girant announced a revenue of $10.81 billion for the period ended September 30, 2006, an 11% increase over the same quarter of the prior year.

 

The company informed that the revenue of its Entertainment and Devices Division, which includes the Xbox business unit, growth of 70% over the prior year, driven by demand for Xbox 360 console, games, peripherals, and Xbox Live.

 

The report revealed that the Xbox 360 has sold 6 million consoles worldwide life to date and achieved record cumulative attach rates for software and peripherals in the United States, while Xbox Live passed the four million member mark during the quarter.

 

Ja, Microsoft er tydeligvis dumme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...