Gå til innhold

Wii kan stikke av med seieren


Straffa

Anbefalte innlegg

Wii kommer lett til å tangere 1.5millioner. Var vel ikke bare på jessheim mange foreldre kom kl 9.30 og trudde de var tidlig ute for å skaffe en Wii til unga sine? Jo flere lass kommer til de forskjellige land, jo flere kommer nok til å ligge under juletreet.

7482443[/snapback]

Hvis de faktisk har solgt og rappotert 1,3 millioner til nå så kommer de garantert til å gjøre mer enn å tangere rekorden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg ikke skjønner helt poenget med å spekulere i "vinneren" av konsollkrigen, når verken Wii eller PS3 har kommet til butikkene i storskala. Heller ikke potensialet er vist frem.

 

Uansett, spørsmålet mitt er: Er det noen i det hele tatt som vet hvor mange Wii som vil komme til Norge før jul?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Folk seier at Sony ikkje klare å levere PS3 nok til alle, soo? det er Sony eget problem. Det er Sony som ville putte alt inn i PS3 som blir vanskelig å lage

 

Derimot er Nintendo veldig flinke, klare å lage nok Wii til alle.

Det er slik de vinne krigen mellom PS3 og 360.

F.eks eg ville få PS3 til Jul, men det er utsolgt over alt.

Foreldrene vil ikke skuffe deg, dei kjøpte Wii isteden for

Lenke til kommentar

Vinneren er nok IBM som produserer prosessorene til alle sammen..

http://www.qj.net/tags/IBM/4238

 

Eventuelt Polyphony, siden Gran Turismo HD Concept er helt rått!

Dette er spillet som kommer til å selge PS3-er i bøtter og spann.

Mario på Wii kommer nok også til å hjelpe til med å selge Wii.

 

Min spådom er at når folk begynner å skaffe seg 1080p TV-er så kommer PS3 til å ta av :D (les: neste jul)

Lenke til kommentar
De eneste som er vinnere her er oss gamere. Ingen av konsollene kommer til å vinne noe som helst, og det kommer nok til å bli solgt i bøtter og spann av dem alle tre.

7610639[/snapback]

 

Det er fanboy-oppskryt at en konsoll "vinner" ja. Men altså en konsoll må selge for at spill produsenter skal gidde å lage spill til den. Gizmondo er et godt eksempel, flause som ikke selger, og spillprodusenter bryr seg lite. Ingen penger å hente der.

 

Vinneren er nok IBM som produserer prosessorene til alle sammen..

http://www.qj.net/tags/IBM/4238

 

Eventuelt Polyphony, siden Gran Turismo HD Concept er helt rått!

Dette er spillet som kommer til å selge PS3-er i bøtter og spann.

Mario på Wii kommer nok også til å hjelpe til med å selge Wii.

 

Min spådom er at når folk begynner å skaffe seg 1080p TV-er så kommer PS3 til å ta av :D (les: neste jul)

7611685[/snapback]

 

Joa... Pr. i dag så er 1080p TV'er grisedyrt, men de fleste som ha skaffet seg HD TV allerede har tv'er som støtter 1080i, som er det nærmeste du kommer 1080p.

Uansett så tror jeg ikke at HD TV med 1080p støtte blir så mye billigere med det første.

Lenke til kommentar
Folk seier at Sony ikkje klare å levere PS3 nok til alle

Tja, mye tyder jo nå på at den store etterspørselen kom av at det var ekstremt mange som kjøpte PS3 kun for å selge den videre for en dyrere penge :)

 

Nå er det visst mange butikker i USA som har PS3 på lager. Folk som ikke får solgt den dyrere på svartebørsen returnerer den også i haugevis.

 

Derimot er Nintendo veldig flinke, klare å lage nok Wii til alle.

:lol:

 

Nintendo klarer absolutt ikke å produsere nok til å dekke etterspørselen. Selv nå, lenge etter lansering, er det vanskelig å få tak i Wii!

 

F.eks eg ville få PS3 til Jul, men det er utsolgt over alt.

Foreldrene vil ikke skuffe deg, dei kjøpte Wii isteden for

7610240[/snapback]

Hvorfor går du ut ifra at PS3 er det man vil ha til jul? Det virker som PS3-boblen har sprukket for lengst...

Lenke til kommentar
Hvorfor går du ut ifra at PS3 er det man vil ha til jul? Det virker som PS3-boblen har sprukket for lengst...

7613112[/snapback]

 

Sannsynligvis vinner PS3 på salgsstatistikken. Hvis Sony skulle gjøre en alvorlig feil, kommer Microsoft til å ta over tronen.

7616115[/snapback]

Begrunn gjerne de setningene. Lurer veldig på hvorfor Wii ikke er noe alternativ til å "vinne" konsollkrigen...

Lenke til kommentar
Spilltitler betyr alt og der vil Sony nok engang vinne uten tvil. Over 50 unike lanseringstitler klare samt masse andre multi releases. Blant alle disse så har vi kjente spillserier som Gran Turismo, Tekken, Resident Evil, Metal Gear Solid osv. Dette er titler som til og med folk som IKKE er gamere kjenner til.

Xbox360 har vært ute i over ett år og hittil er det bare Gears of War som har skapt litt blest rundt konsollen.

7365230[/snapback]

 

Unnskyld? 50 lanseringstitler?

Ta en titt her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_3#Japan

 

Se på listen under launch. 50 unike? langt derfira.

 

Dessuten er ingen av de titlene du nevner lanseringstitler!

 

Mener å huske at Dead Rising skapte litt blest også ;)

7365265[/snapback]

 

Snakker om til Europa lanseringen.

Lenke til kommentar
Hvorfor går du ut ifra at PS3 er det man vil ha til jul? Det virker som PS3-boblen har sprukket for lengst...

7613112[/snapback]

 

Sannsynligvis vinner PS3 på salgsstatistikken. Hvis Sony skulle gjøre en alvorlig feil, kommer Microsoft til å ta over tronen.

7616115[/snapback]

Begrunn gjerne de setningene. Lurer veldig på hvorfor Wii ikke er noe alternativ til å "vinne" konsollkrigen...

7616429[/snapback]

 

Fordi Nintendo har alltid skapt 3rdparty konsoller. De har aldri vært noen primære konsoller man sitter timesvis med. Av kjente titler de besitter så er det Mario og Zelda, det er mer beregnet for småunger enn voksne. Hvis det er noe som heter for en konsollkrig så står det mellom Xbox360 og Playstation 3 og vi vet vel alle hvem som vinner den. Sony er altfor mektige til at noen greier å vippe de av pinnen akkurat nå.

Lenke til kommentar
Hvorfor går du ut ifra at PS3 er det man vil ha til jul? Det virker som PS3-boblen har sprukket for lengst...

7613112[/snapback]

 

Sannsynligvis vinner PS3 på salgsstatistikken. Hvis Sony skulle gjøre en alvorlig feil, kommer Microsoft til å ta over tronen.

7616115[/snapback]

 

Tja, til nå har vel "sannsyneligheten" vært ganske hard mot PS3, som har blitt utkonkurert i desember av en liten tass med "dårlig" grafikk. PS3 har jo ikke akkurat levert noe særlig bra til nå, og jeg er spent på hvordan det blir når den blir lansert i europa.

 

Du underminer Nintendo og Wii ganske mye, noe jeg tror mange tar feil av. Der PS3 og X360 satser på hardcore gamere, satser Wii på hele familier, med spill som passer yppelig til familie underholdning.

 

Jeg tror konsollkrigen blir mye tettere enn X360 og PS3 elskere vil innrømme, for salget av Wii tok jo helt av og gikk over forventningene mine i alle fall. Samt bilder av flere generasjoner fremfor samme TV med Wii, er noe man ikke har sett i andre konsollers lansering.

 

Wii leverer kraftig konkuranse i denne krigen, så ikke undervurder "fienden" i denne saken. Tror nok du blir mer overasket når 2007 kicker i gang og man får flere titler til Wii.

Lenke til kommentar

Jepp, Avean har nok rett når han sier at Zelda og Mario er beregnet på småunger. Jeg er tross alt en småunge på 19 år og elsker Zelda mer enn noen annen spillserie. Mario er også på topp 5.

 

Dessuten ligger x360 mye bedre ann enn PS3 foreløpig. Ikke sleng ut bombastiske kommentarer i fleng vær så snill.

 

Edit: MGS3 og motorstorm > Halo 3 og Geow ? Ganske subjektivt.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Tja, til nå har vel "sannsyneligheten" vært ganske hard mot PS3, som har blitt utkonkurert i desember av en liten tass med "dårlig" grafikk. PS3 har jo ikke akkurat levert noe særlig bra til nå, og jeg er spent på hvordan det blir når den blir lansert i europa.

 

Sony har hatt leveringsproblemer med PS3, dermed er ikke salgstallene høye enda. Sony har selv spådd at Xbox 360 vil ligge øverst på salgsstatistikken fram til slutten av 2007, og at den da vil bli tatt igjen av PS3.

 

Du underminer Nintendo og Wii ganske mye, noe jeg tror mange tar feil av. Der PS3 og X360 satser på hardcore gamere, satser Wii på hele familier, med spill som passer yppelig til familie underholdning.

 

Sonys fordel har i to generasjoner vært at de appelerer til den breieste gruppen.

 

Jeg tror konsollkrigen blir mye tettere enn X360 og PS3 elskere vil innrømme, for salget av Wii tok jo helt av og gikk over forventningene mine i alle fall. Samt bilder av flere generasjoner fremfor samme TV med Wii, er noe man ikke har sett i andre konsollers lansering.

 

GC solgte også bra de første ukene, vi vet alle hvordan det gikk med GC på salgsstatistikken.

 

Wii leverer kraftig konkuranse i denne krigen, så ikke undervurder "fienden" i denne saken. Tror nok du blir mer overasket når 2007 kicker i gang og man får flere titler til Wii.

 

PS3 og 360 får også flere titler i 2007, som vil aksellerere salget.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Sony har hatt leveringsproblemer med PS3, dermed er ikke salgstallene høye enda. Sony har selv spådd at Xbox 360 vil ligge øverst på salgsstatistikken fram til slutten av 2007, og at den da vil bli tatt igjen av PS3.

 

Dette er bare antagelser, og ikke fakta. Og om PS3 fortsetter å ha leveringsproblemer, så er det jo fordi konsoller er direkte dårlig på produseringsdelen, og klarer ikke Sony å endre på dette, blir det jo et problem, og da havner jo din lille kjære i buskasset.

 

Sonys fordel, har i to generasjoner vært at de appelerer til den breieste gruppen.

 

Ja, men den trenden er vel påvei til å snu, jeg har fremdeles ikke sett noen bilder fra PS3 lanseringen der barn, foreldre og bestemødre samles rundt konsollen og spiller multiplayer i flere timer. Det er mye lettere å bruke Wiimoten fremfor button bashing, og der tror jeg Wii har det største sverdet i kampen, for det satser på ren skjær bevegelse, som er naturlig anlagt. Du svinger moten som en racket, det samme skjer på TVen, du svinger moten som en kølle, det samme skjer på skjermen. Ingen tull med trykk X så Trekant mens du tapper lett på firkant for å stille slagkraften mens du sikter med høyre analogstikke og justerer kameraet med venstre. Det skremmer nonhardcore gamere vekk fra konsollen, men Wii har ikke dette tullet, og kan dermed lokke til seg en mye større kundegruppe enn de andre konsollene.

 

GC solgte også bra de første ukene, vi vet alle hvordan det gikk med GC på salgsstatistikken.

 

GC var ikke så nyskapende som Wii er, og hadde ikke så mye nytt i seg som Wii hadde, samt at enkelte var så flinke å stemple Nintendo som en barnekonsoll. Det er et stempel Nintendo ikke fortjener. Men Nintendo har vært populær i så mange år, så jeg tror nok at de blir å ri av denne bølgen og slik som før.

 

PS3 og 360 får også flere titler i 2007, som vil aksellerere salget.

 

Er en god del lovende titler til neste år på Wii, samt at store selskap som Ubisoft og EA satser mer på Wii nå fremover. EA f.eks har kjøpt opp et studio og gjort det om til rent Wii studio, som kun lager Wii spill. Dette er veldig lovende for Wii, som trenger god støtte fra tredjeparts utviklere, noe det ser ut som de kan få. Samt at Wiimoten er og veldig brukervennlig, og kan tilpasses ufattelig mange sjangrer på en mye bedre måte enn PS3 kontrolleren og X360 kontrolleren. Nå har jo heller ikke MP delen kommet helt i gang på Wii, så jeg tror nok vi kan forvente oss litt mere fra den lille i 2007.

 

Jeg synes det er forferdelig mye negativt om Wii på nette, nesten som enkelte er forbannet fordi Wii viser seg som en kraftigere konkurent enn antatt, og dermed setter de seg ned og bastant nekter at Wii kan gjøre det godt likevell. Egentlig er dette bare postivit i spilleverden, som har vært preget av en god del elendige konsollspill som kun satser på en grafisk fin utoning. Dette kan Wii være med å snu på, da konsollkrigen kanskje for en gangs skyld blir utkjempet på gameplay grunnlaget istede for det tekniske.

Lenke til kommentar
Sannsynligvis vinner PS3 på salgsstatistikken.

Nei, til det er den for dyr, og kontrolleren er for bakstreversk. Vi ser jo allerede at PS3 står ute i butikkene i USA uten at noen kjøper dem, men for Wii er det lange, lange ventelister.

 

 

Fordi Nintendo har alltid skapt 3rdparty konsoller. De har aldri vært noen primære konsoller man sitter timesvis med.

Nei, for NES og SNES dominerte jo ikke i sin tid... :lol:

 

Av kjente titler de besitter så er det Mario og Zelda, det er mer beregnet for småunger enn voksne.

Nå roter du litt, skjønner jeg. Mario og Zelda har en tilnærmet universell appell, og det uten å måtte ty til pupper, lår, blod og gørr. Folk i alle aldre kan spille disse.

 

Det er som regel bare kvisete tenåringer som er mer opptatt av å fremstå som voksne enn av spilleglede som påstår at disse spillene er for barn :)

 

Hvis det er noe som heter for en konsollkrig så står det mellom Xbox360 og Playstation 3 og vi vet vel alle hvem som vinner den.

Du har vel delvis rett i at Nintendo har brutt ut av det tradisjonelle konsollkjøret og satser på å nå nye grupper av spillere. Dette har de klart, og Wii er allerede en gigantsuksess blant folk som vanligvis ikke spiller. Dette vil nok gjøre at Wii selger flere konsoller enn de andre.

 

Sony er altfor mektige til at noen greier å vippe de av pinnen akkurat nå.

7616457[/snapback]

LOL.

 

Market Cap, Microsoft: 293.54B

Market Cap, Sony: 42.89B

 

Ooops! :lol:

Lenke til kommentar
Dette er bare antagelser, og ikke fakta. Og om PS3 fortsetter å ha leveringsproblemer, så er det jo fordi konsoller er direkte dårlig på produseringsdelen, og klarer ikke Sony å endre på dette, blir det jo et problem, og da havner jo din lille kjære i buskasset.

 

Jo, det er fakta. Sony har leveringsproblemer pga. BR-spilleren.

 

Ja, men den trenden er vel påvei til å snu, jeg har fremdeles ikke sett noen bilder fra PS3 lanseringen der barn, foreldre og bestemødre samles rundt konsollen og spiller multiplayer i flere timer. Det er mye lettere å bruke Wiimoten fremfor button bashing, og der tror jeg Wii har det største sverdet i kampen, for det satser på ren skjær bevegelse, som er naturlig anlagt. Du svinger moten som en racket, det samme skjer på TVen, du svinger moten som en kølle, det samme skjer på skjermen. Ingen tull med trykk X så Trekant mens du tapper lett på firkant for å stille slagkraften mens du sikter med høyre analogstikke og justerer kameraet med venstre. Det skremmer nonhardcore gamere vekk fra konsollen, men Wii har ikke dette tullet, og kan dermed lokke til seg en mye større kundegruppe enn de andre konsollene.

 

Selve filosofien bak PS1 var at det skulle være en konsoll for alle. Tror folk flest foretrekker vanlige kontroller i de fleste spill, slik at man slipper å fekte med hendene.

 

GC var ikke så nyskapende som Wii er, og hadde ikke så mye nytt i seg som Wii hadde, samt at enkelte var så flinke å stemple Nintendo som en barnekonsoll. Det er et stempel Nintendo ikke fortjener. Men Nintendo har vært populær i så mange år, så jeg tror nok at de blir å ri av denne bølgen og slik som før.

 

De gamle er eldst. Virtual Boy var innovativ, men den ble en stor flopp. Nintendo kunne fortsatt hatt tronen om de hadde vært bedre foberedt på PS1.

 

Er en god del lovende titler til neste år på Wii, samt at store selskap som Ubisoft og EA satser mer på Wii nå fremover. EA f.eks har kjøpt opp et studio og gjort det om til rent Wii studio, som kun lager Wii spill. Dette er veldig lovende for Wii, som trenger god støtte fra tredjeparts utviklere, noe det ser ut som de kan få. Samt at Wiimoten er og veldig brukervennlig, og kan tilpasses ufattelig mange sjangrer på en mye bedre måte enn PS3 kontrolleren og X360 kontrolleren. Nå har jo heller ikke MP delen kommet helt i gang på Wii, så jeg tror nok vi kan forvente oss litt mere fra den lille i 2007.

 

Det EA lanserer på Wii, er det samme som de lanserer på DS, og som de etter hvert har begynnt å lansere på PSP – dvs. crappy remakes av større og bedre spill.

 

Jeg synes det er forferdelig mye negativt om Wii på nette, nesten som enkelte er forbannet fordi Wii viser seg som en kraftigere konkurent enn antatt, og dermed setter de seg ned og bastant nekter at Wii kan gjøre det godt likevell. Egentlig er dette bare postivit i spilleverden, som har vært preget av en god del elendige konsollspill som kun satser på en grafisk fin utoning. Dette kan Wii være med å snu på, da konsollkrigen kanskje for en gangs skyld blir utkjempet på gameplay grunnlaget istede for det tekniske.

 

Gameplay er ikke noe Nintendo har enerett på. Mange andre prioriterer også gameplay, i tillegg til historie, grafikk, fysikk og AI. Det eneste Wii-spillet jeg kommer på som har en nevneverdig historie, er Zelda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...