Gå til innhold

BIOS oppgraderingsproblemer A8N SLI

mikken

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny prosessor, og tror jeg må oppgradere BIOS - i listen over supprted cpu's står det at 4200+ rev6 cpu trenger bios 1010, mens rev4 trenger 1008 (som jeg har). Aner ikke hva rev6/rev4 står for, og jeg aner heller ikke om jeg har det ene eller andre.

Skulle gjerne brukt Asus update for å fikse dette, men det finner ikke hovedkortet mitt (sannsynligvis har det sammenheng med en feilmelding jeg får om at programmet ikke klarer å laste inn NT drivere).

Så hvis noen kan hjelpe meg med ett av følgende problemstillinger, blir jeg veldig glad:

1. Trenger jeg å oppgradere bios? skal sette inn en AMD x2 4200+ på asus a8n sli BIOS versjon 1008

2. Kan jeg få Asus update til å funke på noe vis? Som sagt, får feilmelding om at den ikke får innstallert NT drivere

3. Hvordan oppgraderer jeg BIOS manuelt? Er det noe spesielt å huske på, eller er det bare å gå inn i BIOSen ved oppstart?

Mange av disse spørsmålene finnes sikkert på asus sin nettside, men den er så j***a treg at jeg stoler mer på at dere klarer å hjelpe meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Athlon 64 X2 Dual-Core 4200+ revE4(Socket939) er støttet i fra BIOS V1008 og utover..

2: Hum.. Ja.. Si det? :blush:

3: Ved å gjøre som beskrevet HER, under "AWDFLASH BIOS Update Procedure" :)

V1014 BIOS utgaven (Nyeste utgave), har også følgende oppgraderinger, i tillegg til støtte for flere CPUer:

1. Fixed system will hang in memory test 2.09GB if Quick Boot disabled.

2. Change class code of SATA to fit new Driver (WHQL) if RAID is enabled.

3. Fixed system cannot detect ARC 12xx Serial ATA RAID Host adapter.

4. Fixed K8 Vcore will set wrong value under AI-Booster.

5. Update nVidia onboard Lan PXE ROM to V215.0503

6. Fix unstable under 400MHz-Single channel issue.

7. Modify DDR max speed from 400MHz to 333Hz when full loading.

8- Update awdflash.exe to v1.15

9- Remove 2.88MB floppy item value

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...