Gå til innhold

Test Sennheiser HD 62 TV og HD 270


aGal

Anbefalte innlegg

Link til Sennheiser HD 62 TV i prisguide.

Link til Sennheiser HD 270 i prisguide.

 

Sennheiser er vel kanskje kjent for de fleste. I denne testen har jeg tatt for meg 2 hodetelefoner, ett til TV-bruk og ett til DJ-bruk.

 

Sennheiser HD 62 TV

 

Info:

 

Vekt : 140 gram

 

Pakken inneholder:

1 x 520 cm skjøteledning med volumkontroll

1 x Sennheiser HD 62 TV med 80 cm ledning med 3,5 mm plugg

1 x 3,5 mm til 6,5 mm adapter

 

Smått om "ytelse":

Frekvensområde : 25-20000 Hz

Kobling mot øret : Omsluttende, lukket

Maks. lydtrykk : 115 dB SPL

Impedanse : 32 ohm

Forvrengning : 0,5 %

Virkemåte : Dynamisk

 

Første inntrykket:

HD 62 TV er i mine øyne et stykke fancy hodetelefoner, som sitter godt på hodet.

Det følger med en stk 520 cm skjøteledning med volumkontroll.

Volumkontrollen har separate kontroller for høyre og venstre kanal og kan da tilpasses til hørselen din.

Jeg synes kanskje volumkontrollen kunne vert litt mer fancy, og passet litt bedre design messig til hodetelefonene.

Lyden er klar og fin. Skarpe toner kommer godt frem, det gjør også "skjulte/difjuse" lyder jeg ikke kan høre lett i enkelte andre hodetelefoner.

Selv om disse hodetelefonene er rettet mot TV bruk passer de like godt til bruk med MP3 spilleren, de lette og drasse med seg på hode, sekken eller hvor enn du måtte ha dem med. En ting jeg må pirke på der er at de 80 cm som er på hodetelefonene ved bruk med MP3 spiller kan vere litt lite hvis MP3 spilleren ligger i bukselomma (test person er 184 cm).

 

Etter 2 og 1/2 år i bruk:

Etter 2 og 1/2 gode år i bruk har disse vert gjennom mye helt siden de ble kjøpt på KaDeWe i Berlin til nå som jeg sitter i min kjeller og skriver denne anmeldelsen.

Da jeg var i england i fjor sommer røk ledningen til den ene "øreklokka" etter 1 og 1/2 års bruk, noe som gikk helt fint å reparere med litt lodding. Lyd kvaliteten har ikke endret seg i det hele tatt selv om jeg måtte lodde litt, no jeg har opplevd at skjedde med et par CreAtivE øreplugger.

Klokkene sitter solid til bøylen, men begynner nå etter 2 og 1/2 års bruk å bli litt slarkete, men fungerer helt fint enn så lenge.

 

Konklusjon:

Et stk gode hodetelefoner som sitter som støpt på hodet uten noe ubehag om man ikke har unormalt store ører.

Kunne kanskje hatt litt annent design på volumkontrollen som medfølger.

 

Positivt:

+Lang skjøteledning

+Klar og god lyd

 

Negativt:

-Kan være litt kort ledning om man vil brukke disse til MP3 spiller, forutsatt at man har MP3 spiller i bukselumme (test person er 184 cm).

 

Karakter: 7/10

 

GODT KJØP til en ikke så alt for stor penge.

 

 

Sennheiser HD 270

 

Info:

 

Vekt: 220 gram

 

Pakken inneholder:

1 x 300 cm ledning 2,5 mm - 3,5 mm (kan enkelt byttes ut)

1 x Sennheiser HD 270

1 x 3,5 mm til 6,5 mm adapter

 

Smått om "ytelse":

Frekvensområde : 12-22000 Hz

Kobling mot øret : Omsluttende, lukket

Maks. lydtrykk : 106 dB SPL

Impedanse : 64 ohm

Forvrengning : 0,2 %

Virkemåte : Dynamisk

 

Lydledningen er avtagbar, noe som gjør at om 300 cm ledning ikke er nok kan den byttes ut med en som er lengre. Eller om den blir ødelagt er det jo bare å skifte den ut.

 

Første inntrykket:

De sitter veldig godt på hodet, som støpt. Robust design, har tålt og falle ned en hel hau med ganger, høyeste fall er i fra mitt hode (184 cm ca.).

Veldig god bass og greit lydbilde. Som sagt kan jo ledningen bare byttes ut så man får den eventuelle lengde man vil ha, eller om ledningen ryker kan man jo bare bytte den ut. Fungerer også som ørevarmere til en viss grad, har testet dem ute i - 8 grader og jeg frøs faktisk ikke på ørene.

Funker like fint til musikk, gaming, stero/HiFi, DJ-bruk og MP3 spiller.

Kanskje litt store å drasse med seg om man bruker dem til MP3 spiller, men jeg synes nå det er verdt det.

 

Etter 1 og 1/2 år i bruk:

Etter 1 og 1/2 år fra de ble kjøpt hos microplex.no til nå har jeg ikke funnet mye negativt å si, kunne vel kanskje hatt litt skarpere lyd her og der i lydbildet.

Slitasje finnes så si ikke i det hele tatt så langt.

 

Konklusjon:

Bedre hodetelefoner har jeg aldri hatt på hodet. Sitter som støpt, og meget god lyd.

En ting som burde fulgt med er en kort ledning på 1,2 meter til bruk med MP3 spiller etc.

 

Positivt:

+ Meget komfortable

+ God bass og lyd

+ Funker som ørevarmere (inntil -8 grader minst, forutsatt at man har tynn lue også)

 

Negativt:

- Litt store om man skal drasse med dem rundt som portable

 

Karakter: 9/10

 

MEGET GODT KJØP, som er verd hver krone man gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...