stenstad Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hei. Jeg var på et møte og tok masse bilder med kameraet mitt. Når jeg så på bildene etterpå, så kunne jeg mange rare sirkler med spesielle mønstre på flere bilder. noen var små. Andre var store. De vistes ikke når jeg tok bildet, men jeg så det etterpå på LCD-en på kameraet. De fleste hadde et spesielt mønster...Dette er veldig rart, vet noen om dette eller? hva det kan være? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Blitzen på kameraet ditt kan lyse opp støv, snø eller andre partikler i lufta. Da vil det typisk vises på denne måten. Jeg tipper det er støv i dette tilfellet. En annen mulighet er hvis du har overeksponert kraftig et sted i bildet. Da vil du ofte finne igjen en lys flekk et annet sted i bildet, som er en refleks. Hvis du har et lyst punkt nede til høyre i bildet, finner du gjerne igjen en svakere refleks oppe til venstre i bildet. Siden det er noen lamper i bildeeksempelet ditt, kan du kanskje undersøke om det er flere lamper du ikke har tatt med i dette utsnittet? Lenke til kommentar
stenstad Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Nei, det var ikke noen flere lamper. På noen bilder var det ingen lamper. F.eks et helt mørkt rom. Eller svart himmel. Neon ganger er det ingenting der.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Da går jeg for støv-teorien, om ingen andre har et bedre forslag. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har du sett på åndenes makt? Dette er helt klart spøkelser. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 spøkelser i form av runde former på foto UÆÆÆÆÆ, jeg ble nesten litt redd der. Har du sett tv2 hjelper deg? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er støvpartikler eller dråper i lufta. Vanligvis er det blitzlyset fra kameraet som reflekteres i partiklene. Små kompaktkamera med blitzen nært objektivet er spesielt utsatt. Her kan du se hvordan man enkelt kan studere fenomenet: http://www.geocities.com/lechesenvinagre/img/orbs1.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå