Gå til innhold

USB 2.0 driver FJS lifebook c1020

catosim

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Fujitsu-Siemens Lifebook C1020.

Etter en reinstall for et drøyt år siden ble det installert USB 1.1 drivere istedetfor USB 2.0. Dette fører til at USB portene blir flaskehalser i nettverket mitt.

Jeg har forsøkt å installere/oppdatere driverene i enhetsbehandlingen - uten hell.

Kan ikke finne driverne på FJS hjemmesider heller - alle andre drivere, men ikke USB 2.0

Noen som har opplevd, og løst dette problemet tidligere?

Ca2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quote=Alihendra_,26/11-2006 : 14:36]Siden du ikke sier noe om hvilke OS du kjører, så regner jeg med at du kjører Windows XP og gjerne med SP2? Der skal alle USB-driverne ligge med. Gjerne i den mappen som heter /windows/system32/drivers Sjekk ut det...??

7361593[/snapback]

Det stemmer alt du sier.

Jeg oppdaterer driverene i enhetsbehandlingen, og får beskjed om at nyeste driver er installert. Allikevel får jeg melding om at "Denne enheten kan forbedre ytelsen" og at dette kan gjøres ved å installere en høyhatighets

USB-vertskontroller.

Gjeldende versjon nå er

"VIA versjon 5 eller senere USB universell vertskontroller"

post-85958-1164560727_thumb.jpg[

Endret av catosim
Lenke til kommentar
Prøv å avinstallere enheten og alle underenhetene, og start maskinen på nytt. Dersom du får opp vinduet med å installere driverne automatisk så tving den til å bruke de driverne i windows-mappen. Kanskje det hjelper? Har du nyeste versjon av chipset-drivere??

7364284[/snapback]

Skal jeg avinstallere eller deaktivere enhetene?

Når jeg avinstallerere USB hub'ene forsvinner de fra enhetsbehandling lista.

Skal prøve å laste ned siste chipset fra FJS.com, hvis jeg finner dem.

Ca2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...