catosim Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har en gammel Fujitsu-Siemens Lifebook C1020. Etter en reinstall for et drøyt år siden ble det installert USB 1.1 drivere istedetfor USB 2.0. Dette fører til at USB portene blir flaskehalser i nettverket mitt. Jeg har forsøkt å installere/oppdatere driverene i enhetsbehandlingen - uten hell. Kan ikke finne driverne på FJS hjemmesider heller - alle andre drivere, men ikke USB 2.0 Noen som har opplevd, og løst dette problemet tidligere? Ca2 Lenke til kommentar
kvase Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 prøvd denne Adaptec USB 2.0 Driver 3.1a http://itpro.no/fil/237.html Lenke til kommentar
catosim Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 prøvd denneAdaptec USB 2.0 Driver 3.1a http://itpro.no/fil/237.html 7361395[/snapback] Nei den har jeg ikke prøvd - skal sjekke det ut Takk for hjelpen Lenke til kommentar
catosim Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 prøvd denneAdaptec USB 2.0 Driver 3.1a http://itpro.no/fil/237.html 7361395[/snapback] Nei - det funket ikke.. Ca2 Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Siden du ikke sier noe om hvilke OS du kjører, så regner jeg med at du kjører Windows XP og gjerne med SP2? Der skal alle USB-driverne ligge med. Gjerne i den mappen som heter /windows/system32/drivers Sjekk ut det...?? Lenke til kommentar
catosim Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) quote=Alihendra_,26/11-2006 : 14:36]Siden du ikke sier noe om hvilke OS du kjører, så regner jeg med at du kjører Windows XP og gjerne med SP2? Der skal alle USB-driverne ligge med. Gjerne i den mappen som heter /windows/system32/drivers Sjekk ut det...?? 7361593[/snapback] Det stemmer alt du sier. Jeg oppdaterer driverene i enhetsbehandlingen, og får beskjed om at nyeste driver er installert. Allikevel får jeg melding om at "Denne enheten kan forbedre ytelsen" og at dette kan gjøres ved å installere en høyhatighets USB-vertskontroller. Gjeldende versjon nå er "VIA versjon 5 eller senere USB universell vertskontroller" [ Endret 26. november 2006 av catosim Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Prøv å avinstallere enheten og alle underenhetene, og start maskinen på nytt. Dersom du får opp vinduet med å installere driverne automatisk så tving den til å bruke de driverne i windows-mappen. Kanskje det hjelper? Har du nyeste versjon av chipset-drivere?? Lenke til kommentar
catosim Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Prøv å avinstallere enheten og alle underenhetene, og start maskinen på nytt. Dersom du får opp vinduet med å installere driverne automatisk så tving den til å bruke de driverne i windows-mappen. Kanskje det hjelper? Har du nyeste versjon av chipset-drivere?? 7364284[/snapback] Skal jeg avinstallere eller deaktivere enhetene? Når jeg avinstallerere USB hub'ene forsvinner de fra enhetsbehandling lista. Skal prøve å laste ned siste chipset fra FJS.com, hvis jeg finner dem. Ca2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå