Gå til innhold

DVD Strax (dansk firma)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå handlet av DVD-Strax et par ganger. Og et

stort tips til som kanskje skal handle der, eller

utlandet for den saks skyld. IKKE bestill noe som

koster over 200 NOK.

Det svir på hårsekken, garantert.

Bestilte Futurama, sesong 1. Kostet 349 NOK.

Greit nok. Kostet tross alt hele 399 i butikken.

Når Kjell Magne Stalin og CO tok sitt, endte regninga

på over 700 spenn. Men DVD-Strax lovet meg at det

var kun på varer som kostet over 200NOK.

Problemet var at jeg ikke visste det var et dansk firma før dette dukket opp i posten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville uansett ikke kjøpt fra utlandet om fortjenesten bare var 50 kr.

Uansett:

Hvordan får du regnestykket der til å bli over 700 kr?

Du betaler norsk MVA (24%) på vare og frakt, og toll på varen.

Ergo får jeg en totalpris på ca NOK 450 om vi setter likhetstegn mellom dansk og norsk kurs. En sum langt fra de nevnte 700...

Lenke til kommentar

Jeg bestilte akkurat Satr Wars Episode 2 og Spiderman sone 1 fra dvdstrax.com og begge de koster 200 kroner stykk og da ble frakten bare 50 kroner pr. film.

Jeg har tidligere kjøpt over 20 filmer derfra og jeg må si meg veldig fornøyd med denne webshopen.

jeg er homo forresten

[ Denne Melding var redigert av: janeidejan på 2002-11-29 22:34 ]

Lenke til kommentar

Synes ikke at DVDstrax.com er noe bra.

De *krever* at du skal bruke visa eller kort og når jeg prøver å registrere meg så får jeg en feilmelding om at jeg ikke kan gjøre det. Dette er fordi jeg har forskjellig bosteds og hjemsteds adresser. DRIT!

Bruker play.com eller amazon til spesielle utenlandske dvd'er og dvdon.com til resten.

Synes dvdon.com er 100 ganger bedre siden man ikke trenger å bruke kort får å kjøpe der og også siden det ikke er *noen* form for toll fra de.

Fikk LotR (store spesial boksen med bokstøtter) nå på onsdag fra dem for kun 479 for boksen, sammen med noen andre dvd'er og alt jeg betalte i tillegg var 29 kroner i frakt!

De har forresten også Futurama boksen for 349,-

Lenke til kommentar

Det er ikke toll avgift lengre på dvd filmer. Den ble fjernet i juni/juli en gang, men du må betale 24% av prisen på varen som moms. Problemet ligger hos posten. De skal ha 149 kr av deg + momsen for å kjøre pakken igjennom tollen for deg. Velger du derrimot å kjøre pakken igjennom selv skal de alikevel ha kr 60 av deg. Jeg syns dette er sykt. Greit nok at de skal ha penger for å gjøre en tjeneste, men hvis du skal gjøre det selv???

Skyld på posten.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg fikk en regning, der tollvesenet hadde fortollet filmen. De hadde begynt med en ny måte å

fortolle på, som visstnok skulle være mye raskere.

Og dyrere. Nå er jeg ikke så veldig god i matte, og siden kalkulatoren jeg stjal fra husmorskolen ble ødelagt har jeg måttet stole på nøtta mi. Men det kostet så vidt jeg husket noe over 200kr. Hvor mye

er jeg ikke sikker på, men det ble nærmere 6-700kr tilsammen.

Kanskje jeg ble lurt?

Uansett var det skammelig høyt, men jeg bestilte

også en annen film til 199NOK, og den kostet totalt 240 ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...