Thoren Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hva er forskjellen på Hurtig og Vanlig formatering av disken ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Vanlig formatering vil først lese hele disken sektor for sektor, for å sjekke for feil. Dette tar lang tid, typisk flere timer. Hurtig formatering hopper over denne sjekken. Reultatet blir nøyaktig det samme. Det kan være lurt å bruke vanlig formatering på en ny disk slik at eventuelle feil blir funnet med en gang. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg trodde hurtigformatering bare tok og slettet filtabellen jeg :/ mens den "normale" formateringen overskrev hele disken med 0 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg trodde hurtigformatering bare tok og slettet filtabellen jeg :/ mens den "normale" formateringen overskrev hele disken med 0 7361726[/snapback] Det er for floppydisker og noen veldig gamle harddisker/filsystem. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 vet du hvile filsystemer som gjør hva? regner med at FAT-32 og NTFS er "nye" filsystemer men hva med FAT-16? Hvordan er dette på linux sit filsystem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå