Baardson Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har en Honda crv-98 modell med 90' på telleren. Har i det siste fått problemer med risting når jeg skal ta løs. Har mistanke om at det kan være utløserlageret som er dårlig. Noen som vet noe om dette og hvor mye en rep. ev. vil koste? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har en Honda crv-98 modell med 90' på telleren. Har i det siste fått problemer med risting når jeg skal ta løs. Har mistanke om at det kan være utløserlageret som er dårlig. Noen som vet noe om dette og hvor mye en rep. ev. vil koste? 7361006[/snapback] Dette er antagelivis fjærene som sitter i clutchdisken, for å få fjernet dette må du bytte cluch. ut med motor eller ned med gearkasse. sikkert 5-6000 på verksted + deler Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Det rart for det gjelder kun når motoren er kald, spesielt over natten. Trodde først det kunne være lekkasje fra veiva slik at det kom olje på clutch flatene, men finner ikke svetting eller olje fra dreneringshullet i underkant av cluch huset. Lenke til kommentar
otis Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det som jeg skal skrive, svarer nok ikke direkte på ditt spm, men det ligner... Hadde akkurat samme problem som deg, men hele tiden. Ingen forskjeller. Det gikk bort av seg selv. Har snakket med Nissan om dette og de mente at sålenge bilen virket fint og clutchen fridde fint og giringen gikk lett så var det ikke noe problem å kjøre med. Det har heller ikke vært noen ulyder eller noen lyder utenom det vanlige. Når Nissan sa dette til meg, da var egentlig problemet mitt over. Ikke vet jeg hva som skjedde, men problemet forsvant og alt er 100% i orden. Det varte vel i 2-3 dager. Men når det gjelder ditt problem, så aner jeg ikke hva det er. Ihvertfall ikke når det er kun ved kald motor og luft. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Var på verksted i dag og de mente det kunne være disse fjærene som er problemet. Stiller meg vel eg. litt tvilende til dette. Rep vil koste ca 8000 med deler og 7 timers arbeid... Lenke til kommentar
otis Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det var det som andre mente var mitt problem også. Nissan skal ha vel 6500,- for bytte av clutch inkl. alt. Det var veldig mange som mente at det var fjærene mine også, men det ordnet seg selv og da trengte jeg ikke å mye bry meg om det foreløpig. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 for meg høres det også ut som det er torsjons fjærene i clutch lamellen. har du sjekka priser rundt på andre ikke merke verksteder? mener mekonomen skal ha rundt 4000,- for clutch bytte på en 96mod civic. det er inkl clutch og alle deler. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 for meg høres det også ut som det er torsjons fjærene i clutch lamellen. har du sjekka priser rundt på andre ikke merke verksteder? mener mekonomen skal ha rundt 4000,- for clutch bytte på en 96mod civic. det er inkl clutch og alle deler. 7378209[/snapback] torsjon?? mener det er 4 eller flere fjærer som skal ta opp vibrasjonskrefter inne i selce clutch-lamellen. Har bytter clutch på en gamme mazda for mange år siden, den hadde slike fjærer. Får sjekke med Mekonomen. Deres nettsider er forresten veldig bra. Man kan søke på bilens regisnr og får opp riktig dele/delenr. Jeg finner clutch sett til min bil der og det koster 2922.- så kommer jo arbeid i tillegg, for ikke snakke om moms! Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 for meg høres det også ut som det er torsjons fjærene i clutch lamellen. har du sjekka priser rundt på andre ikke merke verksteder? mener mekonomen skal ha rundt 4000,- for clutch bytte på en 96mod civic. det er inkl clutch og alle deler. 7378209[/snapback] torsjon?? mener det er 4 eller flere fjærer som skal ta opp vibrasjonskrefter inne i selce clutch-lamellen. Har bytter clutch på en gamme mazda for mange år siden, den hadde slike fjærer. Får sjekke med Mekonomen. Deres nettsider er forresten veldig bra. Man kan søke på bilens regisnr og får opp riktig dele/delenr. Jeg finner clutch sett til min bil der og det koster 2922.- så kommer jo arbeid i tillegg, for ikke snakke om moms! 7379259[/snapback] jepp dette er hentet ut av læreboka mi: (går vk1 bilfag) lamellplata er ofte fjærende festet til navet, slik at navet og skiva kan vri seg litt i forhold til hverandre. Friksjonsflaten på navet sammen med demperfjærene tar opp torsjonssvingninger fra veivakselen. (torsjonssvingninger skyldes at kraften fra forbrenningene i motoren kommer støtvis) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå