Gå til innhold

Hvilken sjerm bør jeg velge?

tobbe667

Anbefalte innlegg

Jeg har en 17" gammel sjerm, så jeg har nå bestemt meg for å kjøpe en ny flatsjerm! :)

Men for å være ærlig har jeg liten peiling på flatsjermer til data!

Derfor lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe meg litt :innocent:

Jeg er på utkikk etter en sjerm i prisklassen 2000-3000 kroner.

Sjermen bør være tilpasset til gaming (cs, wow etc), og jeg tenkte meg at den skulle være 17"/19" stor!

Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, så jeg ønsker en sjerm av samme klasse :tease:

Legg gjerne link til sjermen dere evt. tipser meg om :thumbup:

Jeg bruker komplett til kjøp av datautstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

940BF er en fin skjerm det, men har ett annet forslag.

Hvorfor 17" skulle være bedre enn 19" kan jeg ikke svare på, godt mulig de første 19" skjermene var tregere enn 17" skjermene da, men i dag er de raskeste skjermene 19", og 19" skjermer koster nesten ikke noe mer enn en tilsvarende 17". Eneste er att 17" skjermene har tettere piksler.

Kan annbefale denne, som holder seg akkurat inne i din prisklasse, selv om du handler hos komplett:

https://prisguiden.no/product.php?productId=50305

Den har bedre kontrast og mye bedre oppløsning enn samsung skjermen. Den er WS, men det skal egne seg veldig bra til spill, så lenge spillene støtter det. REtt og slett en knallbra skjerm. Litt mer etterslep enn 940BF, men det er neppe noe problem.

Lenke til kommentar
Har fått mange tips om den sjermen nå :)

Tusen takk!

Men hvorfor mener noen at 17" er bedre enn 19" til gaming ?

7361091[/snapback]

Ikke meningen å ødelegge og jeg vet det ikke er rettskrivning som er det viktigste her på forumet, men det skrives skjerm. Jeg vet folk synes det er unødvendig å kommentere andre sine skrivefeil, men jeg velger å sammenligne det med å gi beskjed til noen når de har noe hengende fast mellom tennene sine... Håper du ikke tar det for tungt.

Uansett, lykke til med den nye skjermen. Håper du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar

Som sagt, kan si med sikkerhet att hvis du ikke er spesielt opptatt av responstid, er LG en langt bedre skjerm enn samsung.

17" skjermer har samme oppløsning som 19", derfor har 19" skjermer veldig store piksler (negativt synes jeg), og derfor blir det litt rart å si att det er noen forskjell på 17" og 19" skjermer.

Edit: Støtten for WS i spill er egentlig ganske sørgelig, og det er jo en grunn til å velge samsung, men likevel...

Edit2:

Samsung er raskere enn LG, men ikke mer enn dobblet så rask. De oppgitte tallene på responstid sier egentlig ikke så altfor mye om hvordan det er i reallteten.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Antar de tenker på oppløsningen. 19" har jo 1280*1024, og de fleste kjører jo spillene i 1024*768 oppløsnning, selv om de har et system som gjør at det ikke er noe problem å kjøre spillene i 1280.

7361152[/snapback]

17'' har samme oppløsning. Ellers har jeg i snart fire år hatt 19'' med 1280 x 1024, og har ennå ikke funnet et spill som ikke kjører den oppløsningen native. De fleste nyere spill kjører vel også 1400 x 1050, 1600 x 1050, 1600 x 1200 greit, selv om det krever kraftigere GPU.

tobbe667@

Har testet LG skjermen, den var bra, men er mer fornøyd med min Samsung SyncMaster 203B (selv med noe dårligere responstid og kontrast i spec). Tror faktisk alle skjermene som er forslått er OK valg. Ellers vet jeg at Expert har LG-skjermen, 940BF, 203B og noen andre i samme klasse i en del av butikkene sine, slik at det er mulig å få sett på skjermene. Selv kjøpte jeg 203B på Expert til samme pris som på Komplett. De hadde også LG204W inne til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...