Gå til innhold

Hjelp! Sansa e270

ssf

Anbefalte innlegg

Har nå brukt min sansa e270 i litt over 1 døgn. Fant ut at det lurte seg å tagge filene, så driver med det nå :hrm: Tar sin tid...

MEN PROBLEMET ER

Når j skal slette alle sangene før j skal legge dem inn igjen med riktige tagger, får j ikke slettet to av musikkmappene!! :dontgetit:

Og når j åpner de mappene (som det var sanger i før) ser j til min forskrekkelse at det ikke ligger sanger der, men en mappe med navn s, som j ikke får åpnet. Det ligger også en systemfil der, pluss to filer j ikke vet hva er :ohmy:

Og i den andre mappa med (det som var sanger før) ligger det noen mapper med navn r og lignende som j ikke får åpnet, pluss en fil j heller ikke vet hva er :no:

Noen som aner hva det kan være eller hva j skal gjøre?

Og en ting til..er det riktig at sansaen bare kan mates med 5,43 gb når den egentlig er på 6?? Systemfiler eller hva det er tar vel ikke SÅ mye plass?

Hadde vært evig takknemlig hvis noen kan hjelpe :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sansaen er på 6 000 000 000 bytes. Ettersom windows regner en gigabyte som 1 024 MB hvor 1MB er 1024 B, blir det følgende:

6 000 000 000/1024 = 5859375 kB

5859375/1024 = 5722 MB

5722/1024 = 5,59 GB

Sansaen har avsatt 20MB til systemfiler.

Hvis du trekker fra de 20 MB til systemfiler blir det 5,59 - 0,20 = 5,57 ...altså ikke så langt fra de 5,43 GB som du har...

Når det gjelder sletting bør du heller gå for full formatering. Det vil ikke gå ut over systemfilene. Det du gjør er å koble til spilleren, så vil den dukke opp i windows explorer, og så høyreklikker du på ikonet og velger "formater". Da vil alt av musikk fjernes.

Lenke til kommentar

Ok. Takk for hjelpen! :)

Heh, ble litt nervøs ang det med plassen, men var visst jeg som ikke tenkte så langt ;)

Eneste problemet nå er at det ikke er ei eneste fil der :S

Ikke noenting å legge sakene i..

Men får se hva jeg finner ut av, og takk for hjelpen som sagt :)

Lenke til kommentar

Har fått orden på sakene og alt fungerer smertefritt :D

Men en ting: Hva er forskjellen på den nyeste fw og den før den? (Bortsett fra Norsk språk). Må nemlig finne filene manuelt, for spilleren bare klikker når j bruker sansa update.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nei og nei :no:

Nå har det vært null problemer i laaaang tid, og alt har fungert smertefritt lenge.

Men her en dag begynte den med slik refreshingsgreie..tar ca 3,5 til 4 min, hver gang jeg skal slå på spilleren!

Jeg har nyeste firmware, og spilleren står i mtp (har jo også prøvd msc, men mtp var det eneste som funket på dette området på en eller annen tidligere fw..)

Og det som var skummelt, var at det bare skjedde plutselig, jeg hadde ikke lagt inn nye sanger eller noe som helst annet :ohmy:

Lenke til kommentar

Nei og nei :no:

Nå har det vært null problemer i laaaang tid, og alt har fungert smertefritt lenge.

Men her en dag begynte den med slik refreshingsgreie..tar ca 3,5 til 4 min, hver gang jeg skal slå på spilleren!

Jeg har nyeste firmware, og spilleren står i mtp (har jo også prøvd msc, men mtp var det eneste som funket på dette området på en eller annen tidligere fw..)

Og det som var skummelt, var at det bare skjedde plutselig, jeg hadde ikke lagt inn nye sanger eller noe som helst annet :ohmy:

Lenke til kommentar

Uffda. Dobbelpost.

Men gladmeldingen har kommet!

:D

Etter å ha slått spilleren på og av i hele dag og irritert meg like mye hver eneste gang, var den plutselig ok igjen! :hmm:

Men skal ikke klage nå som alt er fryd og gammen igjen, da..hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...