Mobsan Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hei, Jeg har en fedora server hvor jeg ønsker å kunne opprette virituelle ftp brukere. Jeg ser at dette er mulig å gjøre via PAM(?) noe jeg ikke har klart å finne ut hvordan virker. Hvis jeg ikke tar helt feil, skal det være mulig å sette op PAM mot MySQL slik at de virituelle brukerne jeg har hentes derifra? Har noen en god link hvor jeg kan lese litt om PAM, eller har noen satt opp dette tidligere selv som har lyst å komme med litt hjelp/tips? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 vsftpd skal i allefall ha en mulighet for å bruke "flatfile" på brukere og grupper. Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Vet du hvordan man gjør det? regner med at dette er i tillegg til vanlig bruker e på systemet. Har du noen link? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Vel, det står beskrevet i configfila (kommentarer, rh sin er *meget* godt kommentert ), evt. kan du jo lese manualsiden? Personlig bruker jeg nå apache med htaccess og brukernavn/grupper for å la folk hente ned filer. Langt enklere. Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Ja, og den er "veldig" godt forklart... har lest, men ikke fattet helt. Har du noen bedre beskrivelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå