Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port problemer med Netopia 3351


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Forsøkt å finne noen med ligenende problem som meg men var ikke like heldig med å finne noe som funka.

 

Problemet er at jeg må få åpna port 50000-65535 på min Netopia 3351, men når jeg forsøker det så får jeg opp den feilmeldinga: Duplicate entry or entry conflicts with previous configuration

 

Noen som har noen anelse om hva som kan være feilen?

 

Har snakka med NextGentel om det og de skulle sende meg ny ruter siden de ikke greide å fikse problemet. Har samma problemet etter å fått den nye rutern og for fortsatt ikke åpna protene.

 

Takk for hjelpen på forhånd^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at jeg må få åpna port 50000-65535 på min Netopia 3351, men når jeg forsøker det så får jeg opp den feilmeldinga: Duplicate entry or entry conflicts with previous configuration

 

Den meldingen betyr at du har åpnet den porten fra før av..det du kanskje har glemt er å fullføre handlingen med filteret..

 

Mer info og hvordan det skal gjøres step-by-step så ta turen innom her

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Selvom jeg følger den guiden og filtret er som det skal, får jeg fortsatt beskjed om at 50000-65535 ikke åpen.

7362038[/snapback]

 

Ja, men du slettet vel ikke tabellen før du fulgte guiden?

Derfor du får feilmeldingen.

Slett NAT tabellen, lag en ny. Og fyll inn det du vil ha.

Ta gjerne et screenshot av tabellen før sletting slik at du husker hva du

hadde.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne her jeg, siden jeg har problemer med porter igjen.

 

Jeg har sjekket guiden her (http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=13) og flere andre steder uten å få dette til. Tidligere har det ikke vært noe problem, men nå har altså routeren bestemt seg for å krangle. Den vil rett og slett ikke forwarde portene.

 

Jeg prøvde å slettet samtlige NAT-oppføringer samt oppføringer i Filter Set for å sjekke om det hjalp å legge dette til igjen - noe som ikke gjorde noen forskjell.

 

Jeg har satt fast IP 10.0.0.4 for denne maskinen lokalt på nettverket, og jeg har forstått det slik at jeg kun trenger å legge inn porten i NAT når den er høyere enn 1024. Dette utgjør ingen forskjell for min del.

 

Av aktuell programvare er det altså F-Secure Internet Security 2007 og utorrent som er viktig for denne gang. Kan det være noen innstillinger i F-Secure som gjør dette? Jeg har prøvd å teste om portene er åpne på utorrent sine sider, men uansett hva jeg gjør vil den altså ikke åpnes - selv om jeg har fult flere like guider til punkt og prikke.

 

Tar imot alt dere har av tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...