taaka Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hei. Jeg har kjøpt en Samsung SpinPoint 250GB SATA2-disk. Men når jeg kjører win XP installasjonen står det at den bare klarer litt over 150GB. Virker litt snodig at det skal være så mye "tap". Har jeg gjort noe feil? Noen som har noe peiling på dette? Under har jeg lagt ved link til produktet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307913 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hvis du hadde et tall mellom 127 - 137 GB så hadde saken vært enkel. Men 150 er uvanlig, kan da lure på om disken er defekt. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Står det 150 også i bios, eller bare i Windows? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 DU har alle servicepacks'ene installert på maskinen ? Lenke til kommentar
taaka Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hei. Det ble dessverre en feil i innlegget mitt, jeg beklager dette. Jeg mener å huske at det sto litt over 150GB når jeg installerte windows, men mulig jeg tar feil her. Har ihvertfall sjekket litt nærmere og i windows står det at lagringskapasiteten er 128GB. Jeg har delt opp harddisken i 2 partisjoner, en som er 39,06 GB og en som er 88,94GB. Men det skal vel ikke ha noen stor innvirkning, el hva? I bios står det at kapasiteten på harddisken er 250GB. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er det vanlige problemet, som folk spør om 10 ganger i uka. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
taaka Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Takk for hjelpen. Jeg så ikke tråden over og beklager dette. Ser ut som at det skal bli ei ordning på dette nå. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 DU har alle servicepacks'ene installert på maskinen ? 7360774[/snapback] Hvis du bare hadde svart på denne enn svadaen under, hadde du fått løsningen her fremfor en annen tråd Lenke til kommentar
taaka Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 DU har alle servicepacks'ene installert på maskinen ? Hvis du bare hadde svart på denne enn svadaen under, hadde du fått løsningen her fremfor en annen tråd Jeg har ikke installert servicepacks'ene på denne maskinen nei. Men det er nok en mulighet for at det blir det nå når jeg får tid til å sette med ned litt. Regner med det løser hele saken, så takk skal du ha for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå