Gå til innhold

Systemet henger seg ved startup!

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk et problem med pcn i går kveld.

Hver gang jeg starter opp og logger inn på admin kontoen min så henger systemet seg etter en liten stund. Så jeg kan bare gå inn på en gjestekonto. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal fikse dette. Noen som har en anelse om hva som er galt?

Trenger svar fort, da jeg skal ha tentamen i morgen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en midlertidig løsning kan du jo prøve Systemgjenoppretting. Gå tilbake til en dag før problemet oppsto. Bare så du får jobbet med eksamensforberedelsene mener jeg.

Ellers er det litt vanskelig å hjelpe når du ikke gir noen annen info utover det at maskinen kræsjer. Når et slikt problem oppstår er det naturlig å prøve å finne ut hvilket oppstartsprogram som er synderen, eller om det er Windows. Det kan også ha noe med nettverkstilkoblingen å gjøre. Når maskinen henger, prøv å starte Oppgavebehandling, enten med ctrl+alt+del, eller ved å høyreklikke på Oppgavelinjen, sjekk så om det er noe prosesser som bruker ekstremt mye minne eller cpu. Skriv så et nytt innlegg med hva du finner.

Lykke til med tentamen :)

Lenke til kommentar
Men det er jo det som er problemet. Jeg rekker ingen ting før systemet stopper opp.

7362676[/snapback]

Du skrev at "Systemet henger seg etter en liten stund", så jeg trodde naturlig nok at det var etter at Windows hadde startet. Det var noe sånt jeg mente med at det er vanskelig å hjelpe når folk ikke lenger ved annen info enn at "maskinen har hengt seg" liksom....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...