Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tikking i speedometer. Opel Vectra 1989

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen.

Kom over denne delen av diskusjon.no da jeg surfet på forumet til hw.no. Har et aldri så lite problem som trådtittelen antyder og valgte derfor å registrere meg.

Når det er sagt så over til selve problemet. Jeg har en 1989 Opel Vectra, 2.0l med innsprøytningsmotor. Jeg har eid denne i ca 1.5 år og er egentlig fornøyd med den. Det har selvfølgelig vært litt arbeid med den i form av bytte av lager bak, eksosanlegg og annet smårusk. Ingenting å gremmes over. MEN, i det siste har det dukket opp en mildt sagt irriterende tikkelyd fra speedometeret. Det er helt stille fra 0-50km\t, men kjører jeg fortere enn det så tikker det. Speedometeret i seg selv viser ikke noe indikasjon på at noe skulle være løsnet. Nåla "vibrerer" ikke.

Er det noen som kanskje vet hva som kan være galt. Har ikke lyst å skru fra hverandre hele dashbordet for finne ut at jeg trenger den og den delen, siden jeg trenger bilen for å handle denne delen.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God morgen ja :)

Fungerer både tripteller og totaltelleren normalt, og har du prøvd å nulle tripteller?

Har vært borti liknende der det har vært slitasje i disse telleverkene som har laget tikkelyder. Siden det er små relativt kompeliserte plast-tannhjul er det ikke lett å reparere i så fall, så nytt ( evnt brukt fra hogger ol) blir vel gjerne løsningen. Kan jo også være vaier som er løs/ slitt, men da er det som du nevner vanlig at nålen også blir ugjevn, men ingen regler uten unntak...

Det er de beste tipsene jeg kan komme på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...