Gå til innhold

Creative Zen Vision:M A/V kabel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet blir fint det, men pass på hvilken du kjøper. F.eks. passer ikke videoledningen til iPod 5G, kjøp heller den originale, eller bytt om på pinout om du klarer.

Det som kan senke kvaliteten, er at spilleren tross alt ofte konverterer videoen til ganske lav oppløsning, ikke noe særlig når det skal blåses opp på en 30"-TV.

Ta en kikk på denne linken for å vite hvilke andre kabler man kan bruke istedet for den originale Creative-kabelen:

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...5mm-pinouts.php

Lenke til kommentar

Ta en kikk på denne linken for å vite hvilke andre kabler man kan bruke istedet for den originale Creative-kabelen:

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...5mm-pinouts.php

7360400[/snapback]

Ah, supert, akkurat den informasjonen jeg lette etter. Sammen med artikkelnr. 42-708-15 fra Elfa (4-polet minijack), 3 phonoplugger og en passende ledning kan jeg lage kabelen selv og spare noen kroner - vel, kanskje ikke hvis jeg tar med tidsforbruket, men jeg slipper i alle fall å ergre meg over å sponse Creative for å lage en ustandard avspillingsledning.

Lenke til kommentar

Trenger man å "lage sin egen kabel" ved å bytte på kontaktene sånn ordentlig, eller er det mulig å kjøpe en vanlig kabel, og bare bytte om på hvor man plasserer de forskjellige pluggene i tv-en? Sånn at man f.eks. bare plasserer gul i rød, rød i hvit og hvit i gul, hvis dere skjønte hva jeg mente?

Lenke til kommentar

Jeg synes kvaliteten blir helt fin med denne kabelen. Men jeg er ikke veldig kravstor til kvalitet da.

Man kan bruke en hvilken som helst kabel med slike kontakter hvis ground er på nr. 1 som vises på den siden som Dradd linker til, bare ved å evt. bytte om hvor man plasserer gul, rød og hvit. Men hvis man har en kabel hvor ground er et annet sted, som f.eks. iPod Video kabelen må man kutte den opp. Rett meg hvis det er feil, men er ganske sikker på at det er slik.

Hvis du har en video med høyere enn 320x240 piksler som må konverteres bør du ikke bruke creative sitt program, fordi det konverterer til 320x240 piksler (forutsatt at bildet er 4:3, den strekker ikke bildet, men det konverterer ned oppløsningen hvis den er høyere enn 320x240). Du bør heller bruke et annet program.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Fikk meg denne kabelen idag, men funker jo ikke! jeg får lyd men får ikke inn bilde på tv'en. hvordan fikser jeg dette? har kobla det i rett farge og i scart inngangen(rød i rød, gul i gul, hvit i hvit) men ingenting kommer opp på tv'en utenom lyden :cry:

hva er det jeg gjør feil? :dontgetit:

Endret av Alper
Lenke til kommentar

Ja det er bilde på spilleren. Jeg gikk inn å satt det på PAL nå med ingenting kommer opp, forsatt bare lyden. :realmad:

er vel ikke noe firmware elle noe sånt jeg må ha lasta ned først?

Edit: fyyyy fader. jeg er så dum. Fant ut hvorfår jeg ikke fikk bilde frem på tv'en, jeg hadde kobla den der 3.5 pluggen i jack inngangen isdeten får den der USB-adapteren :lol:

Endret av Alper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...