lektroluv Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) http://boardsus.playstation.com/playstatio...hread.id=747177 For those of you that are interested, the PS3 does not have a hardware analog scaling chip. This means that PS3 will never be able to upscale. It will only be able to display native resolutions. This includes upscaling of games, as well as DVDs. However, Sony has the solution for you! This will upscale any signal up to 1080i. It was designed with the PS3 in mind. Plug your PS3 into this. $1,500 for en upscaler... Og dette kaller de en løsning? Jeg kaller det latterlig. Skal være sagt at dette ikke er noe problem i Norge (som jeg vet om), siden de fleste tv'er greier 720p/1080i, men uansett, liiiiitt drøyt syntes jeg.. Endret 26. november 2006 av lektroluv Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 hehe, ja for konsollen er jo så billig fra før av... Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 $1,500 for en upscaler... Og dette kaller de en løsning? Jeg kaller det latterlig. hvem er de? Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 hvem er de? 7360198[/snapback] "However, Sony has the solution for you!" Selvsagt, kan jo bare være en tilfeldig bajas som prater dritt, men om den er "designed with the PS3 in mind", da er det noe fundamentalt galt med tankegangen deres. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er jo ikke Sony som kaller det en løsning, det er forumposteren som gjør det... Lenke til kommentar
jag Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Så det betyr at PS3 ikke vil være i stand til å oppskalere f eks DVD filmer? Forutsett at utsagnet er riktig vel og merke... Synes oppskalering i en ultimat next-gen boks er en selvfølge, men det er kanskje ikke så... Maskinkraften er så absolutt tilstede, så kan ikke dette gjøres via software som f eks ffdshow? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 http://boardsus.playstation.com/playstatio...hread.id=747177 For those of you that are interested, the PS3 does not have a hardware analog scaling chip. This means that PS3 will never be able to upscale. It will only be able to display native resolutions. This includes upscaling of games, as well as DVDs. However, Sony has the solution for you! This will upscale any signal up to 1080i. It was designed with the PS3 in mind. Plug your PS3 into this. $1,500 for en upscaler... Og dette kaller de en løsning? Jeg kaller det latterlig. Skal være sagt at dette ikke er noe problem i Norge (som jeg vet om), siden de fleste tv'er greier 720p/1080i, men uansett, liiiiitt drøyt syntes jeg.. 7360185[/snapback] Komme med en forumpost og påstå at Sony har en løsning? Nå vet jeg ikke hva slags agenda du har, men dette er hva vi kaller for bevisst spredning av FUD. Og det er ikke bare litt drøyt... Det er også utviklere som sier at PS3 har hardware scaling, men at den er foreløbig disablet. Hvorfor vites ikke. Men jeg har intet annet enn forumposter å henvise til jeg heller, og derfor lar jeg være med å lage egne tråder med slike påstander som dette også.. Jeg synes i alle tilfelle at du bør endre tittelen på denne tråden. Om ikke er det temmelig klart at du ønsker en ny grunn til å kaste skitt om Sony. Her er det ikke hold for det.. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Dette er først og fremst en 7.1 surround reciever som også er utstyrt med en video scaler i tillegg. et entusiast produkt i mine øyne. synes emnetittelen er helt feil. Det finnes flere slike recievere på markedet med både hdmi pass through og skaleringsmuligheter. hva dette skulle ha med sony og løsning på skaleringsproblemet til ps3 å gjøre, forstår jeg faktisk ikke. Et flott produkt sikkert fra Sony for de som vil ha en high end surround reciever. Ingenting negativt i hvert fall. EDIT: Blir som å si at Pioneer eller Yamaha eller Denon som alle har Surround Recievere med HDMI og videoskaleringsmuligheter har løsningen for PS3 "problemet". At Sony også lager en slik reciever har intet med PS3 å gjøre. De har laget lydprodukter leeeenge før PS3 var på tegnebordet. Endret 26. november 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Intervju med Izumi Kawanishi, sjefen for Software Platform Divison i SCEI. Since we’re always hungering for more PlayStation 3 information, we were delighted to learn that Izumi Kawanishi, the head of the Software Platform division of SCEI, gave a lengthy interview to Impress Watch. We quickly became slightly sadder when we remembered that the publication, although online, is in Japanese. Thankfully, a forum member by the name of “one” over at Beyond3D has translated the bullet points into English. Here’s the summary of what Kawanishi had to say: Using XMB and web browsing won’t spin the fan. Playing Blu-ray will spin the fan, but the load is still low especially for early MPEG2 titles. The fan spins steadily while gaming. The picture/audio quality for video playback is excellent. Though Cell does not do much postprocessing right now, they are doing research for it. TrueHD is converted to LPCM and outputted via HDMI. No DVD upscaling for the time being. But they are looking at user needs and have a plan for the support. The Blu-ray player response is very quick. The interviewer says he felt it’s the fastest among Toshiba, Sony, Matsushita HD players/recorders he tested. Some contents holders say the speed of BD-Java in the PS3 is the fastest. By pressing the triangle button the XMB shows the folder tree structure as is just like Windows Explorer. It can connect with USB mass-storage devices such as PSP, but not with ones with special transfer methods such as iPod and Walkman. They are collaborating with the Walkman unit for some interaction in the future. It’s decided that the RSX clock stays undisclosed The EEGS embedded in the PS3 does emulation for PS1/PS2 for initial shipments PS3, so no graphics upgrade for the time being. The software emulation technology is almost complete but not ready for the launch. As soon as it becomes complete EEGS is removed from future units. In Remote Play with PSP for the 60GB version, the PS3 resolution becomes 480p (16:9) and converts the screen to MPEG-4 Simple Profile at around 1Mbps to send it to the PSP. All control is transferred to the PSP and you can control the PS3 by pressing the PSP buttons. BD/DVD and other copyright-protected materials can’t be sent. As for games the support will come in the near future. Downloaded PS1 games are transferred from a PS3 to a PSP by a USB cable. PLAYSTATION TV (the demo kiosk) starts the download service too. The web browser can open up to 6 pages simultaneously. 64MB memory is always reserved for the browser, the instant messenger and other XMB OS activity even while in game. Installing Linux creates a new HDD partition separately from the PS3 partition. After the setup, you can select which system to use at the boot menu. You can choose to auto-boot Linux too. Aside from Linux, SCE’s developers are still seeking the way to publish proper software development environment for the PS3 main OS and PSP for general users. But right now the PS3 main OS can run only signed applications (while PS3 Linux can run whatever applications on it.) Altså de bør kunne legge til dette. Ikke at jeg bryr meg, men kunne vært greit for de stakkars folkene i Usa som har 480p/1080i tv'er. Legg også merke til at det er dvd upscaling han prater om, men det skulle være mulig å upskale i spill også da. Endret 26. november 2006 av Mgs Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Nå vet jeg ikke hva slags agenda du har Ta over verden, selvsagt. Jeg synes i alle tilfelle at du bør endre tittelen på denne tråden. Om ikke er det temmelig klart at du ønsker en ny grunn til å kaste skitt om Sony. Her er det ikke hold for det.. Jeg saksa titelen rett ut av den forumposten, og han som har skrevet den er den største fanboy'en jeg har vært borti. Ville egentlig bare få fram hvor mye penger noen folk er villige til å gi ut for en konsoll. Skal ærlig innrømme at det ikke kom fram skikkelig i første post, men jeg skrev jo senere at det var en tilfeldig ape som posta det. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Nå vet jeg ikke hva slags agenda du har Ta over verden, selvsagt. Jeg synes i alle tilfelle at du bør endre tittelen på denne tråden. Om ikke er det temmelig klart at du ønsker en ny grunn til å kaste skitt om Sony. Her er det ikke hold for det.. Jeg saksa titelen rett ut av den forumposten, og han som har skrevet den er den største fanboy'en jeg har vært borti. Ville egentlig bare få fram hvor mye penger noen folk er villige til å gi ut for en konsoll. Skal ærlig innrømme at det ikke kom fram skikkelig i første post, men jeg skrev jo senere at det var en tilfeldig ape som posta det. 7361225[/snapback] Den var straks bedre den tittelen der ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå