^fmj Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Nå har endelig telenor klart å bygge ut sentralen. Første utbyggingsdato var 20. juni! Linja klarer dessverre bare 2000/300. Har sett på flere leverandører, men etter at telenor justerte opp hastigheten, holder jeg en knapp på de. 349 kr pr. måned. I tilleg får jeg 30 kr + 5% i avslag. Mao det blir nesten akkurat 300 kr. I tillegg er jeg sikret å komme gjennom på kundeservicen og god stabilitet. Synspunkter? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har telenor på 4. eller 5. året nå, og bortsett fra varslet nedetid et par ganger har jeg bare vært foruten nett 1-2 døgn i året. Noe jeg er fornøyd med! Kundeservicen har jeg aldri hatt problemer med å komme igjennom på eller. Men er jo nesten ikke vits å sitte i telefonen for å høre "prøv å ta ut kontaktene og sett de inn igjen etter 15 sekunder" eller "restart modemet ditt".. Når jeg ringer dit er det fordi jeg vil høre om det er utenfor huset mitt noe er galt eller ikke. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Noen leverandører som klarer å slå telenor sin totale pakke? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ta en titt på Telepriser.no for å sjekke prisene. Er selvsagt noen lokale tilbydere som ikke står på listen men.... Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg er veldig fornøyd med Tafjord Mimer, ser ikke for meg at de leverer over hele Norge. Men hvis du har mulighet til å få de som leverandør, så kan jeg anbefale dem på det varmeste. Kan ikke huske sist jeg hadde nedetid på linja mi. Betaler 299,- for 2500/400 tror jeg.. Hastigheten ble økt 3 ganger i løpet av 2005. Så sjekk dem ut hvis du har mulighet. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Kan få Tafjord Mimer ja, men umiddelbart må jeg si at jeg er skeptisk. De vil komme ut likt i pris med Telenor. Flere erfaringer med Tafjord Mimer der ute? Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei. Kan ikke si annet enn at jeg har meget god erfaring, med Tele2. Selvom de "blingser" noen ganger, så er det ikke annet enn de få gangene det sitter noen "ikke" fullt så gjennomtenkte personer på supporten. Linjen er meget sjelden nede, og de gangene jeg har trodd det var Tele2 "sin" feil, har det vært Telenor som har rotet litt med linjen min. Og eller`s var det d-link di-604`en som laget krøll. Har 3 Mb linje idag og den måler nesten 4Mb, og det er før de setter opp hastigheten. (medio Januar 2007). Vet ikke om De har mulighet for Tele2, men sjekk her : www.tele2.no Er 90% fornøyd med Tele2. Som skrevet, det er noen ganger det sitter noen der på supporten som heller savner mor`s pizza på lørdagen. Har vært Tele2 kunde siden 1997, ifra isdn til å være "nesten" totalkunde der. Har Adsl og ip telefon der, mangler kun mobil, men der slår netcom dem enda. Vennlig Hilsen Wild Berries Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Tele2 er en mulighet ja, men får ikke sjekket om jeg kan få adsl fra dem. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 bruker nextgentel , har 6,5 Mbit og betaler 400kr pr mnd (student) uten tilbudet koster det 500kr Lenke til kommentar
a-beck Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 start.no - billige priser , rask og effektiv kundeservice Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Uansett kva du veljer må du halde deg lang unna Freewave. Prisar og hastigheit er bra, men kundeservicen deira er den dårlegaste eg har opplevd. Dei skal ha 20,- minuttet når du ringjer til dei, og på e-post frå du aldri svar. Sendte eit spørsmål den 05.10 og har framleis ikkje fått svar. Sendte klagebrev til dagleg leiar, han svarte heller ikkje. Sendte så klagebrev til marknadssjefen, han sendte svar og lova at dei skulle sjå på det med ein gong, det var den 06.11 og framleis har eg ikkje fått svar. Eg trudde ikkje det var mogleg å ha så dårleg kundeservice i 2006 og overleve som selskap. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg er veldig fornøyd med Tafjord Mimer, ser ikke for meg at de leverer over hele Norge. Men hvis du har mulighet til å få de som leverandør, så kan jeg anbefale dem på det varmeste. Kan ikke huske sist jeg hadde nedetid på linja mi. Betaler 299,- for 2500/400 tror jeg.. Hastigheten ble økt 3 ganger i løpet av 2005. Så sjekk dem ut hvis du har mulighet. 7373389[/snapback] Hmm, er du fornøyd med modemet de sender - og hvordan funker det som trådløst aksesspunkt? Jeg er interessert i adsl medium, men jeg ser det er to priser og hastigheter ute og går: ADSL Home Medium 2500 / 450 299,- ADSL Home Medium (2000/300) 349,- Hvilken er korrekt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Har du planer om bittorrent eller servere så kan Mimer være litt problematisk. Telenor har hardware som er enklere å sette opp og som er mere robust. Lenke til kommentar
schma Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg hadde opprinnelig en bestilling inne på Tafjord Mimer i sommer, men pga ferieavvikling ville det ta veldig lang tid å få innstallert linja (~5 uker). Fant da etterhvert Bredbåndsguiden (http://www.bredbandsguiden.no/), som sjekket hvem som leverte hva til min adresse, og som også hadde tilbud hos flere av leverandørene. Endte opp med å avbestille 4Mb fra Tafjord, og istedet ta 20Mb fra Bluecom til samme pris/mnd (viste seg at jeg bodde veldig fint til ift adsl2+). Anbefaler å sjekke ut bredbåndsguiden - det kostet meg ingenting å la de jobbe for meg, og jeg endte opp med et bedre tilbud. Om ikke annet får du ihvertfall bra oversikt over hvem som kan levere hva til din adresse... så har du et bedre grunnlag for sammenligning ift erfaringer og service Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Vil absolutt anbefale deg telenor.. om du betaler 20kr mer, hva betyr vel det.. service og kvalitet er viktig! Kjøpte NGT pga pris og hastighet... for å si det sånn, jeg bytter tilbake til telenor på den dagen min bindingstid til NGT er ute... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Holder 400 ut til ip-telefon tro? Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Holder 400 ut til ip-telefon tro? 7401179[/snapback] 400 kr ? eller kbit/s? hvis du mener kbit/s så bør det såvidt holde Lenke til kommentar
Sawdaw^^ Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Holder 400 ut til ip-telefon tro? 7401179[/snapback] 400 kr ? eller kbit/s? hvis du mener kbit/s så bør det såvidt holde 7402963[/snapback] 400 til ip-telefoni holder i massevis, så sagt du ikke driver med fildeling (eller er så uheldig at du har virus som sprer seg) samtidig som du sitter i telefon (Det merkes som oftes med skurring eller dårlig forbindelse med mottaker av telefonsamtalen) En ip-telefon krever 140 kbit inn og ut for å være stabil. De fleste leverandørene nå til dags leverer ikke noe under dette, grunnet at så mange velger IP-telefoni når de bestiller adsl, eller har det som tilleggsprodukt til det eksisterende adsl-abonnementet. #reklame for eget firma fjernet av moderator# Endret 2. desember 2006 av Afseth Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Det blir telenor. Lenke til kommentar
Cnet23 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Jeg er veldig fornøyd med Tafjord Mimer, ser ikke for meg at de leverer over hele Norge. Men hvis du har mulighet til å få de som leverandør, så kan jeg anbefale dem på det varmeste. Kan ikke huske sist jeg hadde nedetid på linja mi. Betaler 299,- for 2500/400 tror jeg.. Hastigheten ble økt 3 ganger i løpet av 2005. Så sjekk dem ut hvis du har mulighet. 7373389[/snapback] Hmm, er du fornøyd med modemet de sender - og hvordan funker det som trådløst aksesspunkt? Jeg er interessert i adsl medium, men jeg ser det er to priser og hastigheter ute og går: ADSL Home Medium 2500 / 450 299,- ADSL Home Medium (2000/300) 349,- Hvilken er korrekt? 7399063[/snapback] Har ikke det nye modemet de bruker, bruker det gammle som fulgte med abonementet... Er nok 2500/450 for 299,- som stemmer.. er ihvertfall det jeg betaler.. Men, som jeg skrev tidligere: Fra min side kan jeg anbefale Tafjord Mimer på deg varmeste... Marius Edit: Leste ikke posten lenger ned, håper du blir fornøyd med valget.. Endret 3. desember 2006 av Cnet23 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå