Gå til innhold

Hvorfor klapper folk når premierefilmer er ferdig?

ahpadt

Anbefalte innlegg

Klapping synes jeg bare egner seg når regissøren er tilstede, eller noen fra filmen. Når jeg så Wristcutters: A Love Story så var Goran Dukic tilstede, så da klappet man etter hans forord og etter at filmen er over. Men å klappe til personer som ikke er der (det er jo de som har skapt filmen man applauderer, ikke lerretet som ikke revnet liksom).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi de klapper når charter-flyet lander.

Entusiasme.

7359701[/snapback]

det er bare tåplig..

"YAY!! du har gjort jobben din!! YAY!! du har bevist at en av vewrdens største bedrifter lager et produkt som funker YAY!! du har bevist at et mange tonns metalobjekt KAN! holde seg selv i luften! YAY!"

Lenke til kommentar
Fordi de klapper når charter-flyet lander.

Entusiasme.

7359701[/snapback]

det er bare tåplig..

"YAY!! du har gjort jobben din!! YAY!! du har bevist at en av vewrdens største bedrifter lager et produkt som funker YAY!! du har bevist at et mange tonns metalobjekt KAN! holde seg selv i luften! YAY!"

7361412[/snapback]

YAY!!

Lenke til kommentar
Problemet, synes jeg da, med å klappe er at det er ingen som tar imot klappingen. Hva er liksom vitsen?

7359896[/snapback]

Enig der... på konsert/teater så er det faktisk levende mennesker som har gjennomført en forestilling som er unik for den ene gangen! De har underholdt et publikum der og da, og synes det er hyggelig at folk setter pris på det de har gjort! På kino ser man jo kun en "gjenfortelling" av det skuespillere, produsenr, regisør, manusforfatter, fotograf og resten av crewet sammen har greid å lage. De er jo (sansynligvis) ikke til stede, og derfor er det ingen som kan bli glade når publikum klapper...

Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at folk fra andre land synes vi nordmenn er så stive og beskjedne.

At det skal være teit å vise entusiasme for noe? Dummeste jeg har hørt, det er langt bedre å vise hva man synes og føler i øyeblikket. Tenk over det, hva gir deg mest? sitte der i stillhet? Eller å klappe å juble over noe du synes var verdt ventetiden og kinobilletten?

*edit*

Omformulert

Endret av Echeron
Lenke til kommentar

Synes det er stilig på store filmer som James Bond, Star Wars og Ringenes Herre. Spesielt de to siste filmene er så stor religion for folk at man bare må gjøre det. Også er det unektelig en av de beste filmene som har blitt lagd og da ;) Synes det bare setter et godt punktum for en god opplevelse - man skjønner at filmen har levert. Greit på premierer, men blir kanskje litt latterlig med 10 i salen?

Lenke til kommentar

På premieren på Ringenes Herre: Atter En Konge i Oslo Spektrum skjønner jeg at folk klappa både før og etter. Da var det stort show, folk fra filmen tilstede, og det var en førpremiere. Men at man skulle klappe for hver "helteting" som skjedde i filmen (hvert 10. minutt), det ble litt drøyt :p

På premierefilmer synes jeg det er greit at folk klapper når filmen er ferdig. Det er gjerne en film folk har gledet seg til, og på f.eks. Colosseum er det gjerne lagt opp litt spesielt rundt det. Men ellers ser jeg ikke noe poeng med å klappe for en film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...