Gå til innhold

Overklokking av en T-Brid 1ghz

SintBrus

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD T-Bird som jeg gjerne vil overklokke. Jeg har et Abit KT7a hovedkort. Og Asus V7700 32 MB Gf2 skjermkort.

Hvilke prosessorkjølere er anbefalt for mitt oppsett ? Jeg skulle gjerne hatt noen som ikke bråker så fælt. Men den skal kjøle prosessoren tilstrekkelig.

SintBrus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-17 16:33, SintBrus skrev:

Kabinettvifter skal jeg ha. To i fronten (på harddiskene) og to bak. Jeg har tenkt litt på papst 19dB vifter. Noen som vet om de er noe særlige ?

Jeg bruker nettopp 4 slike 19dB vifter fra Papst.. funker flott! De er ikke det som bråker mest i mitt kab. i alle fall....En er montert foran hdd'ene, så de holder rom temp. nå...:grin:

Bruker selv 2 foran og 2 bak.

Hadde selv en T-bird 1.0 AXIA, kjørte den på 1.33 ved 1.75 volt.... det rare var at økte jeg til 1.85 volt ville den ikke overklokke..:-

Vil du ha stille kjøler... Silverado! har ikke den selv, men den skal være knall!

Lenke til kommentar

Er ikkje det den som det står i manualen MÅ demonteres før en flytter PC'en? , som har tyngdepkt. et godt stykke ut fra socket'en og er KUN festet i en "hake" på hver side av socket'en. Har lest om noen som har herpa socket'en med den kjøleren (knekt av en hake).

Slik er Taisolen nesten unik, den er festa på alle 3 "hakene" på begge sider, har du kort med de 4 hullene rundt kan du prøve Alpha Pal 8045 som kan kjøle enormt uten en jet til vifte. Bruker den med 19dB Papst på XP1700+ og er normalt rundt 33 grader, topper på 47 etter 1 time "stress" -Sisoft Sandra CPU Burn In.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...