Dragon Hunter Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Du har fått med deg at DS fortsatt selger som varmt hvetebrød? Ja, den selger mange ganger flere enheter enn PSP. ... I Japan. I øvrige deler av verden leder den med små marginer. De fleste her representerer ikke de fleste der ute. Riktig. Dermed er det ganske sannsynlig at Wii kommer på siste plass på salgsstatistikken. Det får vi se på, men du kommer med løgnen om at Wii bare er en GameCube, noe som nå er tilbakevist utallige ganger. Vær så snill - slutt å spre denne løgnen. Kan du bevise at den har bedre HW enn last-gen? Tror de fleste som hele tiden klager på denne "løgnen" vet at Wii har last-gen-HW, men vil ganske enkelt ikke innse det. Hvordan kan det da ha seg at PS2, den svakeste i forrige generasjon, solgte best? Fordi Xbox kun var marginalt sterkere – noe som først ble bevist da Chronicles of Riddick ble lansert. PS2 hadde også et bredere spillutvalg, og spillbiblioteket appellerte til en bredere gruppe enn GC- og Xbox-biblioteket. Beklager, men arrogansen er det Sony som står for. "Folk vil ønske å ta seg en ekstra jobb bare for å få råd til PS3", "folk ville kjøpt PS3 om det bare var en tom boks", osv. Selv om jeg ikke synest mye om at Kutaragi skaper seg slik som han gjør, sier han sånne ting for å få oppmerksomhet. All PR er god PR, og Sony er for tiden presset av Microsoft. Nintendo er allikevel like arrogante. Det finnes vel 5–6, kanskje 7 Nintendogs-spill, for å nevne noe. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Holdt i sin tid? Hva legger du i det? SNES ble lansert i november 1990 i japan, PS1 i desember 1994 (også i japan). Er det ikke bare naturlig at en SNES ikke holder følge med PC-er som er 4 år nyere? Den holdt heller ikke følge i 1990. Faktisk kom Stunts i 1990, dette hadde bedre grafikk enn noe SNES-spill, og kunne kjøres på maksimalt om man hadde en 8086-prosessor på 8 Mhz, VGA-kort, og midi-kompatibelt lydkort. Dette betyr at man kunne spille spillet på en prosessor fra slutten av 70-tallet. VGA-kortene kom i salg i 1987. Midi ble oppfunnet i 1984, når lydkortene som støttet dette ble lansert, vet jeg ikke, men det første PC-spillet ble laget i 1988. Nintendo innførte ikke konseptet som ligger bak analogstikken, men de innførte stikka på standardutstyret, som med kontrolleren til N64. Altså, for å få analogstick, fikk du dette uten å kjøpe ekstrautstyr. Mario 64 er et spill som har gitt stor inflytelse i spillverdenen. Omtaler på spillet sier jo også sitt. At spillet får gode omtaler, betyr ikke at det er revolusjonerende. 3D-plattform-spill hadde vært tilgjengelige på PS1 siden 1994. Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Nintendo er allikevel like arrogante. Det finnes vel 5–6, kanskje 7 Nintendogs-spill, for å nevne noe. 7363929[/snapback] Denne tror jeg du må utdype litt hvis det skal gi mening for noen andre enn deg. Mener du at hvis man gir ut spill med hunder så er man arrogant? Endret 26. november 2006 av Dinex Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Nintendo er allikevel like arrogante. Det finnes vel 5–6, kanskje 7 Nintendogs-spill, for å nevne noe. 7363929[/snapback] Denne tror jeg du må utdype litt hvis det skal gi mening for noen andre enn deg. Mener du at hvis man gir ut spill med hunder så er man arrogant? 7364125[/snapback] Man er visstnok arrogant hvis man gir ut flere spill av samme serie. Ellers er 90% av det Dragon_Hunter sier noe som bare er sannhet i hans eget hode. Er hans oppgave i livet å sverte Wii/Nintendo så mye som mulig før han dør. Forøverig finnes det 4 Nintendogsspill, et for hver hunderase. Endret 26. november 2006 av Benbjo Lenke til kommentar
SulkyIce Dude Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Nintendo er allikevel like arrogante. Det finnes vel 5–6, kanskje 7 Nintendogs-spill, for å nevne noe. 7363929[/snapback] Denne tror jeg du må utdype litt hvis det skal gi mening for noen andre enn deg. Mener du at hvis man gir ut spill med hunder så er man arrogant? 7364125[/snapback] Jeg tror det heller er det at de beskylder andre for å være uoriginale og griske når de selv gir ut samme tittel flere ganger uten noe særlig nytt: Nintendogs Pokemon Mario Tennis Mario Fotball Tetris Battelion Wars osv. I tillegg skal de lansere flere av GC titlene på nytt til Wii For ikke å snakke om alle portene fra SNES, NES til Game Boy som de har tatt full pris for. Man skal ikke gå rundt å tro at Nintendo ikke vil presse mest mulig penger ut av kunden. Dessuten, hvorfor er Wii så dyr? Det kan da umulig koste så mye å lage. GC gikk for 599,- på slutten. Hvorfor skal Wii koste 4-5 ganger mer enn den når det så å si bare er kontrollen så helt forskjellig. Spill til SNES og N64 gikk for 700-900,-. Endret 26. november 2006 av SulkyIce Dude Lenke til kommentar
Eagle_T Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Men i all verden? Nintendo er jo som alle andre store firmaer, de vil tjene penger! Er ikke rart de hoster opp retro-klssikerne for å tjene fett på dem. Verden er kommersiell, og hvis man har noe som seller som gull, er det naturlig å skvise ut den siste safta av melonen, eller hva det nå enn heter. Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Man er visstnok arrogant hvis man gir ut flere spill av samme serie. Ellers er 90% av det Dragon_Hunter sier noe som bare er sannhet i hans eget hode. Er hans oppgave i livet å sverte Wii/Nintendo så mye som mulig før han dør. Forøverig finnes det 4 Nintendogsspill, et for hver hunderase. 7364234[/snapback] Hmm det ga da enda mindre mening enn mitt forslag. Med mindre arrogant er et ord som har flere betydninger som jeg ikke er klar over. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Nintendo er allikevel like arrogante. Det finnes vel 5–6, kanskje 7 Nintendogs-spill, for å nevne noe. 7363929[/snapback] Denne tror jeg du må utdype litt hvis det skal gi mening for noen andre enn deg. Mener du at hvis man gir ut spill med hunder så er man arrogant? 7364125[/snapback] Jeg tror det heller er det at de beskylder andre for å være uoriginale og griske når de selv gir ut samme tittel flere ganger uten noe særlig nytt: Nintendogs Pokemon Mario Tennis Mario Fotball Tetris Battelion Wars osv. I tillegg skal de lansere flere av GC titlene på nytt til Wii For ikke å snakke om alle portene fra SNES, NES til Game Boy som de har tatt full pris for. Man skal ikke gå rundt å tro at Nintendo ikke vil presse mest mulig penger ut av kunden. Dessuten, hvorfor er Wii så dyr? Det kan da umulig koste så mye å lage. GC gikk for 599,- på slutten. Hvorfor skal Wii koste 4-5 ganger mer enn den når det så å si bare er kontrollen så helt forskjellig. 7364256[/snapback] Her er det mye feilinformasjon som er ute og går! Det finnes et Mario Tennis spill og det finnes et Mario Fotball spill. Nintendo har vel kun gitt ut et Tetris spill til nyere nintendokonsoller og det er det faktisk en del nytt på. Hva i helvette gjør Battalion Wars på den lista der? Er et spill i serien og ett kommer snart. Pokemon er det mange av ja, men disse er også ganske forskjellige. Det eneste jeg kan si meg enig i er Nintendogs som det finnes 4 mer eller mindre like spill av (bare rasen er forskjellig så vidt jeg vet). Ingenting er annonsert angående porting av GC spill til Wii. Nintendo has sagt at dette kunne vært noe spennende, men ikke noe er bestemt. Det er 4 år siden GC kom, klart den blir billigere. Det samme har jo skjedd med PS2 som i starten koster flere tusen kr mer enn i dag. Det er ikke bare kontrollen som er forskjellen mellom GC og Wii, men dette gidder jeg ikke engang gå inn på. Du vet selv at dette ikke er sannheten. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Nintendo er allikevel like arrogante. Det finnes vel 5–6, kanskje 7 Nintendogs-spill, for å nevne noe. 7363929[/snapback] Denne tror jeg du må utdype litt hvis det skal gi mening for noen andre enn deg. Mener du at hvis man gir ut spill med hunder så er man arrogant? 7364125[/snapback] Jeg tror det heller er det at de beskylder andre for å være uoriginale og griske når de selv gir ut samme tittel flere ganger uten noe særlig nytt: Nintendogs Pokemon Mario Tennis Mario Fotball Tetris Battelion Wars osv. I tillegg skal de lansere flere av GC titlene på nytt til Wii For ikke å snakke om alle portene fra SNES, NES til Game Boy som de har tatt full pris for. Man skal ikke gå rundt å tro at Nintendo ikke vil presse mest mulig penger ut av kunden. Dessuten, hvorfor er Wii så dyr? Det kan da umulig koste så mye å lage. GC gikk for 599,- på slutten. Hvorfor skal Wii koste 4-5 ganger mer enn den når det så å si bare er kontrollen så helt forskjellig. Spill til SNES og N64 gikk for 700-900,-. 7364256[/snapback] 1. Når har Nintendo beskyldt noen som helst for å være uorginale og griske? Nintendo har sagt at markedet har gjort det vanskeligere å være original, og det er mange mange utviklere helt enig i. Men dette er jo ingen beskyldning, det er en mening. 2. Wii er dyr fordi den har dyrt hardware i seg, og Nintendo, som ett rent spillselskap, ikke kan begi seg ut på samme salgstaktikk som Sony og Microsoft som har råd til å tape penger på hardware. De tingene som koster mye i en Wii er sensoren, kontrollen, stabilt flashminne, discslot som kan laste inn to forskjellige discstørrelser, flashleser, etc, etc. Til sammen så kan man nesten garantere at den ferdige produksjonen av en Wii, iberegnet transport og penger til distributør og butikk, ligger veldig nærmt utsalgsprisen. Ville forundre meg stort om de tjener mer enn et par ti dollar per konsoll. Sannsynligvis ikke så mye en gang. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Du har fått med deg at DS fortsatt selger som varmt hvetebrød? Ja, den selger mange ganger flere enheter enn PSP. ... I Japan. I øvrige deler av verden leder den med små marginer. 7363929[/snapback] Siden DSlite kom har DS solgt rundt tre ganger så mye som PsP både i USA og Europa. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Man er visstnok arrogant hvis man gir ut flere spill av samme serie. Ellers er 90% av det Dragon_Hunter sier noe som bare er sannhet i hans eget hode. Er hans oppgave i livet å sverte Wii/Nintendo så mye som mulig før han dør. Forøverig finnes det 4 Nintendogsspill, et for hver hunderase. 7364234[/snapback] Min oppgave er ikke å gjøre narr av Wii. Det er helt greit å gjøre narr av Sony med barnslige kommentarer som: "Zony zuxx0r hehe lolz nintendo r0x0r 1 one 1 !!", men å klage på enkelte aspekter ved Nintendo, og å være skeptisk til Wii, selv om man ikke hater Wii, er fy-fy. Nintendo kunne godt gitt ut ett Nintendogs-spill, med alle hunderasene. Medieformatet til DS er godt for 128 MB, når Mario 64 DS tar 16 MB, er det fullt mulig å kun lage et Nintendogs-spill. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 2. Wii er dyr fordi den har dyrt hardware i seg, og Nintendo, som ett rent spillselskap, ikke kan begi seg ut på samme salgstaktikk som Sony og Microsoft som har råd til å tape penger på hardware. De tingene som koster mye i en Wii er sensoren, kontrollen, stabilt flashminne, discslot som kan laste inn to forskjellige discstørrelser, flashleser, etc, etc. Til sammen så kan man nesten garantere at den ferdige produksjonen av en Wii, iberegnet transport og penger til distributør og butikk, ligger veldig nærmt utsalgsprisen. Ville forundre meg stort om de tjener mer enn et par ti dollar per konsoll. Sannsynligvis ikke så mye en gang. 7364344[/snapback] Har hørt at både PS og Xbox er sponset. Disse har også HW som er mange ganger sterkere enn Wii-HW-en. Nintendo sitter på mer penger enn Sony. For litt siden tapte Sony på alt unntatt Playstation, Nintendo har så vidt jeg vet tjent grovt på all melkingen. Det skulle faktisk ikke forundre meg om Nintendo tjener mer på spill enn EA. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Du har fått med deg at DS fortsatt selger som varmt hvetebrød? Ja, den selger mange ganger flere enheter enn PSP. ... I Japan. I øvrige deler av verden leder den med små marginer. 7363929[/snapback] Siden DSlite kom har DS solgt rundt tre ganger så mye som PsP både i USA og Europa. 7364361[/snapback] http://www.scei.co.jp/corporate/data/bizdatapsp_e.html http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS#Marketing_and_sales Det har aldri vært så gjevnt mellom to rivaliserende konsoller før. Selv om PSP selger dårligst, er Nintendos monopol knust. Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Man er visstnok arrogant hvis man gir ut flere spill av samme serie. Ellers er 90% av det Dragon_Hunter sier noe som bare er sannhet i hans eget hode. Er hans oppgave i livet å sverte Wii/Nintendo så mye som mulig før han dør. Forøverig finnes det 4 Nintendogsspill, et for hver hunderase. 7364234[/snapback] Nintendo kunne godt gitt ut ett Nintendogs-spill, med alle hunderasene. Medieformatet til DS er godt for 128 MB, når Mario 64 DS tar 16 MB, er det fullt mulig å kun lage et Nintendogs-spill. 7364575[/snapback] Så vidt jeg vet er rasene i spillene de samme. Du starter bare med forskjellige hunder i de forskjellige spillene. Forskjellene er minimale, litt som i de forskjellige versjonene av Pokemon-spillene Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Man er visstnok arrogant hvis man gir ut flere spill av samme serie. Ellers er 90% av det Dragon_Hunter sier noe som bare er sannhet i hans eget hode. Er hans oppgave i livet å sverte Wii/Nintendo så mye som mulig før han dør. Forøverig finnes det 4 Nintendogsspill, et for hver hunderase. 7364234[/snapback] Min oppgave er ikke å gjøre narr av Wii. Det er helt greit å gjøre narr av Sony med barnslige kommentarer som: "Zony zuxx0r hehe lolz nintendo r0x0r 1 one 1 !!", men å klage på enkelte aspekter ved Nintendo, og å være skeptisk til Wii, selv om man ikke hater Wii, er fy-fy. Nintendo kunne godt gitt ut ett Nintendogs-spill, med alle hunderasene. Medieformatet til DS er godt for 128 MB, når Mario 64 DS tar 16 MB, er det fullt mulig å kun lage et Nintendogs-spill. 7364575[/snapback] Det virker veldig som at du er ute etter dette. De fleste av dine argumentasjoner er rene løgner eller overdrivelser. Pek på et innlegg som er mot Sony slik du beskriver. Selvsagt er det lov å være skeptisk, men for guds skyld argumenter med sannhet i stedet for oppspinn! Er helt enig i at de kunne ha gitt ut et Nintendogsspill forøverig. Rasene er vel ikke de samme? Har aldri spilt spillet selv, men har inntrykket av at man får en Dachshund hvis man kjøper Dachsversjonen osv? Forøverig er det ganske stor forskjell mellom Pokemonspillene. Har du spilt dem? Endret 26. november 2006 av Benbjo Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Jeg liker retningen Nintendo har valgt med Wii. De satser fullt og helt på spillene, i motsetning til PS3 og X360 med alt sitt styr om Blu-Ray/HD-DVD/Videonedlastning/Linux. Personlig er jeg kanskje litt vel opptatt av grafikk og har dermed litt problemer med Wii. Nå som jeg har blitt vant med høyoppløslig grafikk på HDTV så har jeg problemer med å gå tilbake til 480i/p. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor de ikke kunne ha støttet 720P, nå som HDTV er på full fart inn i de tusen hjem. Det er kanskje ikke så ille nå, men om 2-3 år er HDTV enda mer populært enn det er nå og folk flest (som Nintendo markedsfører seg mot) stiller høyere og høyere krav til bildekvalitet. På det punktet svikter Wii virkelig.... Artistisk grafikk er vel og bra, men personlig forventer jeg også teknisk god grafikk av en helt fersk konsoll.... Endret 26. november 2006 av espent Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Man er visstnok arrogant hvis man gir ut flere spill av samme serie. Ellers er 90% av det Dragon_Hunter sier noe som bare er sannhet i hans eget hode. Er hans oppgave i livet å sverte Wii/Nintendo så mye som mulig før han dør. Forøverig finnes det 4 Nintendogsspill, et for hver hunderase. 7364234[/snapback] Min oppgave er ikke å gjøre narr av Wii. Det er helt greit å gjøre narr av Sony med barnslige kommentarer som: "Zony zuxx0r hehe lolz nintendo r0x0r 1 one 1 !!", men å klage på enkelte aspekter ved Nintendo, og å være skeptisk til Wii, selv om man ikke hater Wii, er fy-fy. Nintendo kunne godt gitt ut ett Nintendogs-spill, med alle hunderasene. Medieformatet til DS er godt for 128 MB, når Mario 64 DS tar 16 MB, er det fullt mulig å kun lage et Nintendogs-spill. 7364575[/snapback] Jeg er på langt enig med DH her.. Om man klager på noe med Wii er man alletiders tulling. Det er desverre slik her inne. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det virker veldig som at du er ute etter dette. De fleste av dine argumentasjoner er rene løgner eller overdrivelser. Pek på et innlegg som er mot Sony slik du beskriver. Selvsagt er det lov å være skeptisk, men for guds skyld argumenter med sannhet i stedet for oppspinn! Jeg har klart å backe opp all kritikken min mot Wii. Mange av Nintendo-fanboyene/-lojalistene har flere ganger bastant hevdet at kritikken er feil, uten å kunne motbevise det. Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Du har fått med deg at DS fortsatt selger som varmt hvetebrød? Ja, den selger mange ganger flere enheter enn PSP. ... I Japan. I øvrige deler av verden leder den med små marginer. 7363929[/snapback] DS'en banker nok PSP i resten av verden også. Til og med GBA har solgt mer enn PsP i USA de siste månedene. Når det gjelder Wii, så skiller den seg helt klart ut, men jeg har mine tvil om den kan selge mer enn 360 og PS3. Jeg tror derimot at markedet blir mye jevnere denne gangen. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg liker retningen Nintendo har valgt med Wii. De satser fullt og helt på spillene, i motsetning til PS3 og X360 med alt sitt styr om Blu-Ray/HD-DVD/Videonedlastning/Linux. Personlig er jeg kanskje litt vel opptatt av grafikk og har dermed litt problemer med Wii. Nå som jeg har blitt vant med høyoppløslig grafikk på HDTV så har jeg problemer med å gå tilbake til 480i/p. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor de ikke kunne ha støttet 720P, nå som HDTV er på full fart inn i de tusen hjem. Det er kanskje ikke så ille nå, men om 2-3 år er HDTV enda mer populært enn det er nå og folk flest (som Nintendo markedsfører seg mot) stiller høyere og høyere krav til bildekvalitet. På det punktet svikter Wii virkelig.... Artistisk grafikk er vel og bra, men personlig forventer jeg også teknisk god grafikk av en helt fersk konsoll.... 7364663[/snapback] Jeg er enig med deg, men om en 3 år der det vel ikke lenge til Nintendo er på vei med sin nye konsoll, som de har lovt at skal støtte HD. Poenget med Wii er at Nintendo ønsker å innføre noe nytt. Jeg personlig ser på Wii som et prøveprosjekt, noe jeg gjerne vil være en del av å støtte. Dermed tror jeg også levetiden vil være noe kort, slik som med GC men da av en annen grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg