Gå til innhold

GTA påvirker til biltyveri blant ungdom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som blir påvirket i en slik grad av et dataspill ,så er det personen som det er noe galt med, ikke spillet!

Men nå kommer vel den ***** drittkjerringa, (Laila Dåvøy) og skaper et *******s bråk som går utover oss "mindreårige" (jeg ble nekta i sjappa å kjøpe GTAIII - er 16år) og kanskje også hele norges gamerbefolkning . Skal ikke vi få ha det moro ôg :grin:

Ærlig talt, jeg har ikke blitt en gal øksemorder fordi jeg spilte GTAIII. Greit nok at jeg synes det er litt morsomt å kjøre over folk (spes. da de blir dratt under bilen og det humper litt til :smile:). Eller svir folk med flammekasteren fordi de skal "lide litt ekstra". Jeg ville (selvfølgelig) aldri finne på å "leve ut" dette i virkeligheten

Lenke til kommentar

Ærlig talt, det finnes bedre måter å leve ut ting en lærer på spill. For eksempel å anskaffe seg en awm og wallhack og headshot script og selvsagt god mode. Så hopper du oppe noen kasser og kommer deg oppå det usynlige taket så du kan se alle der nede. Deretter skyter du en etter en, men husk å kjøpe en bra pistol som desert eaglen eller usp'en, ettersom alle andre pistoler suger. Ikke glem kevlar og hjelm forresten, og det kan være greit med to flashbanger og en heavy eksplosive granat.

Lenke til kommentar

Tja. Før GTA3 kom ut så hadde jeg ikke stjålet noen biler. Men etter et år i militæret og masse GTA3 så har jeg begynt å rappe biler. Ganske artig egentlig. Og noen helt annet enn å gjøre det på spill. :razz:

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-11-18 10:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 19:13, skrev Erling E.:

Det må være grunnen til at det står fire Ferrarier utenfor huset mitt..

OOOO :eek: :eek:

Seriøst? Nok om det...

Er noe førbanna "pølsevev" at det skal bli forbudt med spill som GTA3... Det som skjer i spillet skjer jo i virkeligheten (en plass må jo det ha skjedd)

Dessuten er det ji filmer som er basert på det samme... Skal man forby GTA3 og GTA v.c. så må man jo forby alt annen som inneholder vold f-eks CS (er jo litt blod ved headshot) og slik kommer den sirkelen til å fortsette... Da blir det jo bare spill uten vold... Det kommer til å bli kjedeli... Selv ler jeg når skam slår folk i GTA3 og når jeg skyter hue av folk i CS... Vold er vel det som lokker mest til kjøp av data spill (er min mening)... Det er noe myndighetene bør tenke på...

Høres kanskje ut som cola har over tatt livet mitt, men det som står over er jo fakta...

Lenke til kommentar

Morro når ein må folk til å lange spill! Ellers har nok ikkje Davøy fått med seg at ambulansepersonell vekk til live igjen dei du skyt / køyrer over. Med mindre du skyt abulansepersonellet også.. eheh!

--lavoll

edit: teit formulering

[ Denne Melding var redigert av: lavoll på 2002-11-19 09:12 ]

Lenke til kommentar

Først la meg si at jeg er helt enig at forbud mot slike spill (og film, musikk, bøker, etc, etc) er helt latterlig, MEN folk må begynne å ta litt ansvar, GTAIII og lignende spill er f.eks. IKKE for barn. Allikevel får barn kjøpt det, eller mor og far kjøper det til barna sine for det de enten ikke vet bedre eller fordi de gir blanke f..n i hva poden driver med eller fordi de vil bevare husfreden og poden maser så h..etes mye.....

Hvis en tror at barn ikke blir preget av div film/spill så tror jeg dere tar veldig feil.

Hvis fler hadde tatt ansvar slik at spill og film med voksent innhold hadde blitt forbeholdt de som er modne nok for å takle det så tror jeg kanskje ikke vi hadde hatt så mye blest rundt dette temaet.

Alternativet er totalforbud, evt *grøss* sensur! Det vil iallefall ikke jeg ha!

Lenke til kommentar

Folk stjal biler og slo/skøyt ned folk før GTA. Forskjellen er at nå har de en unnskyldning. Ved å skylde på påvirking fra spill og filmer så kan siktede muligens slippe en god del straff og heller blir sendt til psykolog en periode der han snakker ut om det som skjedde og lover han aldri skal gjøre det mer. "Det er jo ikke hans feil stakkar". Altså det har ingenting med spillet å gjøre, er bare en hendig måte å redusere straffen sin med (eventuelt tjene noen penger på det ved å saksøke spillindustrien i etterkant :smile:)

PS. Om straffen faktisk blir redusert eller ikke er jo uvisst (lite sannsynlig?), men da har han ihvertfall noe å skylde på....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...