Gå til innhold

Video - PS3 - 3 OS på en gang (PS3 OS/Linux/WinXP)


KongRudi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjer med at PS3 ikke er ute i europa enda, men allikevel whiner folk på systemspecs? Trodde dere hadde lært at man ikke skal whine på tall.

 

Kul video btw :p

7359304[/snapback]

 

I dette tilfellet er det berettiget.

 

Det er snakk om å kjøre ett fullverdig operativsystem på maskinen, og er rimelig allmenn kunnskap at 256 mb til et moderne OS er litt i tynneste laget.

Lenke til kommentar

Ville nok ikke prøvd å kjøre Windows på en PS3 i det hele tatt. Du må allerede ha Linux og QEMU kjørende i bakgrunnen som spiser opp sin del minne, og da du trenger iallefall 256 for å kjøre Windows alene vil systemet være tilnærmet ubrukelig da både emuleringen av en x86 prosessor tar mye ressurser, og swappingen til harddisk vil gjøre det hele enda verre.

 

256 er litt i minste laget for Linux og; så fort du har et skrivebordsmiljø som KDE eller GNOME oppe, og har Firefox med et par tabs, OpenOffice og kanskje en mp3spiller og mailklient oppe, er du godt over 256.

Lenke til kommentar
Skjer med at PS3 ikke er ute i europa enda, men allikevel whiner folk på systemspecs? Trodde dere hadde lært at man ikke skal whine på tall.

 

Kul video btw :p

7359304[/snapback]

 

I dette tilfellet er det berettiget.

 

Det er snakk om å kjøre ett fullverdig operativsystem på maskinen, og er rimelig allmenn kunnskap at 256 mb til et moderne OS er litt i tynneste laget.

7359313[/snapback]

 

Det kjører tre OS på den video'en, ikke ett..

Du kan prøve på din egen maskin... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette bringer vel frem det mange har skrevet i reviews, at PS3 er en konsoll uten noen klar filosofi. Om jeg vil ha en maskin som skal kjøre Linux og Windows, så har jeg da en PC til dette - jeg vil ha en spillkonsoll som kjører spill, og konsentrer seg om dette.

Lenke til kommentar

Altså Sony har istedet for å legge inn sperrer for at folk ikke skal kunne legge inn linux, så har de gjort det slik at de kan gjøre dette om de vil. Uten å måtte ty til hacks og diverse tull for å få dette til. Linux har vel vært kjørt på ps2 og xbox uten at de var mindre spillekonsoll av den grunn.

Lenke til kommentar

Fordelen som jeg ser for meg er:

 

Oppsett i dag.

LCD TV

|

Ps2 (spiller ps2 spill)

|

DVD (spiller av dvd, dah)

|

PC (brukes på lcd tv'en for å spille av divx osv osv.)Pc'en må også stå i nærheten av stuen siden kabelen bare er 7 meter.

|

5.1 surround

 

 

Og med ps3 så kan oppsettet mitt bli:

 

LCD-----PS3-----5.1 surround

|

| Trådløs nettverk til pc for å lagre store mengder musikk og filmer.

|

PC

Lenke til kommentar
Hvorfor er egentlig folk så opptatt av dette? Hva er fordelen med å kjøre Linux på en PS3 framfor en PC? De fleste PS3 eiere har vel en PC og fler og fler har jo en HTPC i stua. Hvilke fordeler har en PS3 som Linux platform?

7364832[/snapback]

 

Det er vel kanskje fordi at det nok er svært få av folk flest, og stort sett AV entusiaster som har en PC i stua i dag. Jeg har det ikke, og støtter meg fremdeles til min moddete xbox med xbmc.

 

Det er her min interesse slår inn for fullt. Sony åpner for det som gamle xbox hadde mest suksess med; mediasenter.

Lenke til kommentar
Det er her min interesse slår inn for fullt. Sony åpner for det som gamle xbox hadde mest suksess med; mediasenter.

7365363[/snapback]

Må berre få noko ala XBMC då. Sitte å jobbe med linux og VLC er uaktuelt. Eg vil ha noko som bootar - og eg vil ikkje trykke inn 72 851 kommandoar for å pakke ut filmar, for så å måtta trykka inn 43 862 nye kommandoar for å starte playback.
Lenke til kommentar
Det er her min interesse slår inn for fullt. Sony åpner for det som gamle xbox hadde mest suksess med; mediasenter.

7365363[/snapback]

Må berre få noko ala XBMC då. Sitte å jobbe med linux og VLC er uaktuelt. Eg vil ha noko som bootar - og eg vil ikkje trykke inn 72 851 kommandoar for å pakke ut filmar, for så å måtta trykka inn 43 862 nye kommandoar for å starte playback.

7367402[/snapback]

 

Hva er det du prøver å si? De fleste linux versjoner brukt i dag booter opp i et grafisk grensesnitt på samme vis som Windows. Trodde ærlig talt at du hadde fått det med deg.. :)

Lenke til kommentar
Skjer med at PS3 ikke er ute i europa enda, men allikevel whiner folk på systemspecs? Trodde dere hadde lært at man ikke skal whine på tall.

 

Kul video btw :p

7359304[/snapback]

 

I dette tilfellet er det berettiget.

 

Det er snakk om å kjøre ett fullverdig operativsystem på maskinen, og er rimelig allmenn kunnskap at 256 mb til et moderne OS er litt i tynneste laget.

7359313[/snapback]

 

Det kjører tre OS på den video'en, ikke ett..

Du kan prøve på din egen maskin... :)

7364498[/snapback]

 

Så vidt jeg vet krever ikke PS3 sitt OS så mye, siden det er bare 64 MB RAM satt av til det, det er veldig mange som kjører Linux og emulerer Windows via det, har selv gjort det, og må si det gikk en god del bedre på min maskin, er ikke noe å nekte for at 256 MB systemminne er lite til et OS. Uansett, det skal også være sagt at det går tregere å emulere, enn å ikke gjøre det...

 

Hva er det du prøver å si? De fleste linux versjoner brukt i dag booter opp i et grafisk grensesnitt på samme vis som Windows. Trodde ærlig talt at du hadde fått det med deg..

 

Du kan ihvertfall velge å gjøre det på de aller fleste, er ikke mange distroer jeg vet om som ikke sender med X Windows i pakka.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

<Høyreklikk på .zip .rar fil>

<Velge "pakk ut ***>

*Film pakkes ut*

<Dobbeltklikke på film fil>

*Film vises*

 

Oi, så mye man må skrive i linux.

 

Uansett, Linux har sine forskjellige Mediacenter programvarer. Og installasjon av noe slikt kan jo kanskje ta deg en 20min å installere eller mer, så kan man kanskje bruke 1 time på å finne ut hvordan man kan få dette til å starte automatisk etter inloggining.

 

Menmen, bare mine tanker rundt PS3 mediacenteret, billig utfordrer til vanlige mediacenterpcer mener nå jeg.

 

Edit: http://www.mythtv.org/

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
Hva er det du prøver å si? De fleste linux versjoner brukt i dag booter opp i et grafisk grensesnitt på samme vis som Windows. Trodde ærlig talt at du hadde fått det med deg..  :)

7367493[/snapback]

Ein smule overdriving på gong, men det skjønte du nok :)

Uansett, eg er vant til XBMC, som er utruleg bra. Hadde berre XBMC kunna outputta skikkelig HD så hadde eg alder bytta den ut.

Så PS3 har mykje å bevisa endo, hvis den skal kallast mediacenter. XBMC er heilt optimal - streaming gjennom .rar osv.

Det er ikkje luksus lenger, men noko som eg rett og slett forventar.

Lenke til kommentar
Det er her min interesse slår inn for fullt. Sony åpner for det som gamle xbox hadde mest suksess med; mediasenter.

7365363[/snapback]

Må berre få noko ala XBMC då. Sitte å jobbe med linux og VLC er uaktuelt. Eg vil ha noko som bootar - og eg vil ikkje trykke inn 72 851 kommandoar for å pakke ut filmar, for så å måtta trykka inn 43 862 nye kommandoar for å starte playback.

7367402[/snapback]

 

Her ser du PS3 som kjører Fedora Core 6 linux, hvor han laster ned en divx video i firefox, og spiller den i mplayer, og vlc.

 

http://stage6.divx.com/members/246437/videos/1042281

 

Synes det virker greit nok jeg. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Det er her min interesse slår inn for fullt. Sony åpner for det som gamle xbox hadde mest suksess med; mediasenter.

7365363[/snapback]

Må berre få noko ala XBMC då. Sitte å jobbe med linux og VLC er uaktuelt. Eg vil ha noko som bootar - og eg vil ikkje trykke inn 72 851 kommandoar for å pakke ut filmar, for så å måtta trykka inn 43 862 nye kommandoar for å starte playback.

7367402[/snapback]

 

Her ser du PS3 som kjører Fedora Core 6 linux, hvor han laster ned en divx video i firefox, og spiller den i mplayer, og vlc.

 

http://stage6.divx.com/members/246437/videos/1042281

 

Synes det virker greit nok jeg. :)

7370299[/snapback]

 

Link for å laste ned videoen i posten over direkte. Link

 

Den funker jo over all forventning. Spent på hvordan yellow dog linux blir siden det er mere tilpasset ps3 og cell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...