corge Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er det noen som kan gi en link som gir en komplett oversikt over hvilken straff som er assosiert med hvilken hastighet i hvilken sone? Har sett et par slike, men de er alle ufullstendige og inkluderer ikke hva straffen blir ved høye hastigheter, f.eks. over 20-25 km/h i 80-sone, når mister en lappen? Når blir det fengsel? Hva er straffen for å kjøre uten skilt på bil eller MC? Hva hvis bil eller MC ikke er registrert/fortollet i tillegg? Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dette har vel blitt tatt opp et par ganger før, om hastigheter og bøter/miste lappen. Men dette skjemaet viser sitt! Etter de siste grensene mister du lappen! Videre står det at du får 2000 kroner i bot for å kjøre uten påbudte kjennemerker! Lenke til kommentar
corge Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Videre står det at du får 2000 kroner i bot for å kjøre uten påbudte kjennemerker! 7359338[/snapback] Så du får kun 2000 kr for å kjøre uten skilter, uten skilter i det heletatt? Hvor mange ganger kan en gjøre dette før straffen økes? Det står ingenting om at en får prikker for det heller. Jeg vil selvsagt fraråde enhver til å gjøre dette; men hva hindrer en i å importere og kjøpe en ny MC (eller bil) til 90 000 kr og så har du 110 000 kr (som det koster å få skilter på den) å gå på til å betale disse 2000 kronene hver gang du blir tatt? Personlig blir jeg stoppet kanskje én gang i året på det meste, vanligvis én gang annenhvert år. Lenke til kommentar
ole-kr1 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Videre står det at du får 2000 kroner i bot for å kjøre uten påbudte kjennemerker! 7359338[/snapback] Så du får kun 2000 kr for å kjøre uten skilter, uten skilter i det heletatt? Hvor mange ganger kan en gjøre dette før straffen økes? Det står ingenting om at en får prikker for det heller. Jeg vil selvsagt fraråde enhver til å gjøre dette; men hva hindrer en i å importere og kjøpe en ny MC (eller bil) til 90 000 kr og så har du 110 000 kr (som det koster å få skilter på den) å gå på til å betale disse 2000 kronene hver gang du blir tatt? Personlig blir jeg stoppet kanskje én gang i året på det meste, vanligvis én gang annenhvert år. 7362451[/snapback] Det som hindrer deg i det, er hvis du f. eks. kjører på en annen bil og personen som sitter i den blir lam. da trenger du mer 110'000 kr. Endret 26. november 2006 av ole-kr1 Lenke til kommentar
corge Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Det som hindrer deg i det, er hvis du f. eks. kjører på en annen bil og personen som sitter i den blir lam. da trenger du mer 110'000 kr. 7363651[/snapback] Hvis en kjører MC og krasjer i en bil slik at bilfører blir lam er vel høyst sannsynlig personen på MC helt fri for problemer - med andre ord død.Men det du impliserer er vel at en får ikke forsikring på noe som ikke har skilter? Er det helt umulig å få forsikring uten skilt selv om kjøretøyet er godkjent for å kjøre på offentlig vei (godkjent, men har ikke skilt enda)? Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Det å kjøre uten kjennemerker får du 2000 kroner i bot for. Er derimot sykkelen ikke registrert, vil den jo bli beslaglagt! Husk på at de spør om vognkortet også! Og ja, du kan bli tatt uten kjennemerker så mange ganger du vil, men boten er der! Samme som med førerkortet, glemmer du det er det 750.- i bot! Lenke til kommentar
corge Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Det å kjøre uten kjennemerker får du 2000 kroner i bot for. Er derimot sykkelen ikke registrert, vil den jo bli beslaglagt! Husk på at de spør om vognkortet også! Og ja, du kan bli tatt uten kjennemerker så mange ganger du vil, men boten er der! Samme som med førerkortet, glemmer du det er det 750.- i bot! 7368144[/snapback] Hvis sykkelen blir beslaglagt er det jo ikke særlig attraktivt. Jeg bare synes det er litt trist å betale 120 000 kr for skilter og 80 000 for sykkelen - hvis en sier til folk i utlandet hva motorkjøretøy koster her vil de enten tro du kødder eller le seg ihjel hvis de skjønner du er seriøs.. Edit: Men takk for svar. Endret 27. november 2006 av corge Lenke til kommentar
ole-kr1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det som hindrer deg i det, er hvis du f. eks. kjører på en annen bil og personen som sitter i den blir lam. da trenger du mer 110'000 kr. 7363651[/snapback] Hvis en kjører MC og krasjer i en bil slik at bilfører blir lam er vel høyst sannsynlig personen på MC helt fri for problemer - med andre ord død.Men det du impliserer er vel at en får ikke forsikring på noe som ikke har skilter? Er det helt umulig å få forsikring uten skilt selv om kjøretøyet er godkjent for å kjøre på offentlig vei (godkjent, men har ikke skilt enda)? 7365194[/snapback] Så lenge man ikke har skilter, har man heller ingen forsikring. La oss heller si at noen kjører på deg da (når du ikke har skilter) og sykkelen blir total vrak, da har du plutselig ikke spart så mye penger. Lenke til kommentar
corge Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Så lenge man ikke har skilter, har man heller ingen forsikring. La oss heller si at noen kjører på deg da (når du ikke har skilter) og sykkelen blir total vrak, da har du plutselig ikke spart så mye penger. 7374883[/snapback] Meget mulig jeg ikke forstår i det heletatt hvordan forsikring fungerer; men du mener altså at hvis en person har en motorsykkel som ikke er registrert og noen i en bil (lovlig bilist med forsikring) kjører på den og det er bilisten sin feil, så blir han fraskrevet enhver skyld HVIS motorsyklisten ikke har sin sykkel registrert (men som ellers er en fullt lovlig gatesykkel)? Hva hvis sykkelen står parkert på privat parkeringsplass da, aldri kjørt, men uregistrert, hvis bilisten kjører inn på den private parkeringsplassen og kjører den ned, må han ikke stå til ansvar for det han gjør da heller? Hvilken rolle spiller det om sykkelen er registrert eller har forsikring? Hvis noen skader din eiendom er det jo ikke DIN feil? Jeg trodde ansvarsforsikring dekket skader du selv påfører andre personer, andre kjøretøy og vilkårlige gjenstander, og at alle må ha ansvarsforsikring for å kjøre i trafikken, så hvis en bilist f.eks. skader en sykkel eller person så skal ansvarsforsikringen hjelpe han i den saken? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Så du får kun 2000 kr for å kjøre uten skilter, uten skilter i det heletatt? Hvor mange ganger kan en gjøre dette før straffen økes? Det står ingenting om at en får prikker for det heller.7362451[/snapback] Blir du stoppet på samma kjøretøy for samma forseelse, skal du ikke se bort ifra at det vanker anmeldelse etter noen ganger.I ditt tilfelle, hvor sykkelen ikke er betalt engangsavgift på, beslaglegges sykkelen for å dekke kravet du egentlig skulle betalt. Men det du impliserer er vel at en får ikke forsikring på noe som ikke har skilter?Du får forsikring, men kjøretøyet skal ha lovlige skilter når det brukes på vei (prøveskilter i dette tilfellet, siden det er eneste valg før det registreres).Importbiler har forsikring før de registreres i Norge, for å ta et praktisk eksempel.. Endret 9. desember 2006 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå