havis Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg er usikker på om maskinen min trenger mer minne. Stemmer det at everest kan gi meg svaret? Jeg har hvertfall lastet det ned, men aner ikke hvor eller hva jeg skal se etter... Kan noen guide meg? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du ser det ved å trykke på Ctrl+Alt+Delete .... Også ser du på en ikke så alt for gammel guide som er i arkive til HW.no bare let litt der Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Kan du gi oss litt info om hva du bruker pcen til? Spill, 3d-rendering, tunge programmer, lett surfing, musikkredigering, msn, surfing, musikk..... Og litt info om hvilken annen hardware du har samt Operativsystem. Lenke til kommentar
havis Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Det er Sony Vaio VGN - S4m. Mobile Intel Pentium M, 1600mhz. 512 mb DDR2 SDRAM. NVIDIA GeForce Go 6200. XP Home Edition. Bruker den til lett spilling som FM. Msn, musikk, surfing. Bruker den på skolen, så mye office også. Har ofte flere programmer gående. Takk Lenke til kommentar
havis Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Jeg synes den bråker unødvendig mye, men det har kanskje ikke noe med det å gjøre? Det er mest når den ikke går på batteriet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Start alle de programmene du vanligvis kjører samtidig, f.eks msn, nettleser med noen sider åpne, office med et dokument og musikkprogrammet ditt. Gjør som noen allerede har foreslått, trykk Ctrl+Alt+Del. Velg så Task manager / Oppgavebehandling. Velg tab'en Performance / Ytelse. Her er et bilde som viser hva du skal se etter: Her har jeg 2048MB totalt og ca. 1200MB ledig minne. Hvis du har lite ledig minne 75-100MB eller mindre (76800 - 102400) eller mindre, så ville i hvertfall jeg vurdert en oppgradering til 1024MB. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Selv vil jeg ganske enkelt anbefale å oppgradere til 1024 MB minne, da minne er ganske rimelig i dag. Du holder jo over minimum for å kjøra XP, men me tanke på at du kjører en del programvare som trenger minne i tillegg til XP, så kreves det jo noe mere. Men dette er bare min pesonlige mening Lenke til kommentar
havis Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Tilgjengelig minne kom ned i ca 111mb når jeg belasta maksimalt og var inne på FM. Bruken av cpu er konstant over 70-80% når jeg kjører slik. Er det "vanlig" eller bør jeg gjøre noe med det? Da antar jeg at det strengt tatt ikke er nødvendig å oppgradere minnet? Takk for all hjelpa! Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hva står det på "Peak" under Commit Charge (K) i task manager etter at du har spilt og ellers brukt PC-en? Det er et mål på hvor mye minne du totalt har brukt, og hvis dette er over mengden RAM er det kanskje en ide å oppgradere. I bildet til lumted er Peak lik 1665028 som vil si 1.66 GB minne er det høyeste forbruket han har hatt i denne sesjonen. Jeg er litt usikker på om dette registreres uansett om task manager er åpen eller ikke, så for å være sikker kan du bare la task manager ligge minimert mens du bruker PC-en. Lenke til kommentar
havis Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Peak er hos meg 822mb, så da kan det vel være lurt. Takker for alle innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå