K.. Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) «Hei, mitt navn er Kornelia. Jeg har ikke ansikt, for jeg døde i en brann for tre år siden. Hvis du ikke sender denne videre til 10 andre, kommer jeg inn på ditt værelse i aften og stirrer på deg. Jeg ser ut som en treåring med rødt hår uten ansikt. Jeg kommer til deg hver natt. Du har 7 minutter til å sende videre.» http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164465 http://www.nettavisen.no/innenriks/article814996.ece Bare jeg, eller får dette her unødvendig mye oppmerksomhet i media? Jeg mener, burde ikke foreldrene ha et større ansvar enn media her? Og politiet skal ta de som står bak? Dette er jo ikke akkurat noe NYTT. Hjelpes meg. Hva synes dere? Edit: fra Dagbladet.no http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/25/484071.html Operasjonslederen ved Lillehammer politistasjon sier også at den eller de som har funnet på sms-en kan risikere straff. LYKKE til med å finne dem. Endret 25. november 2006 av Knut Erik Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Bare en ting: Hvis hun ikke har noe ansikt og har mistet hodet, hvordan kan hun komme og "stirre" på deg da ? Endret 25. november 2006 av hk_ Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hun har vel strengt tatt ikke mistet hodet, men dette blir langt utenfor temaet. Som det står i flere artikler så er alvorlighetsgraden sterkt knyttet til hvorvidt denne sms'en er skrevet og sendt av en voksen person eller en mindreårig. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Mitt poeng er vel igrunn at dette ikke er noe nytt som er kommet, men noe som har sirkulert rundt på msn/sms i mange år. De må nok holde på en stund for å finne den som skrev det førstegang for.. mange herrens år siden. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Se på min signatur. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Kan en juss-ekspert fortelle oss hvilken lovhjemmel en slik straff i så fall skulle baseres på? "Ordensforstyrrelse"? Det er vel ingen lov mot å skremme folk? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Åherregud, så fantastisk teit. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dette er da bare komisk. Fatter ikke at mediene lager en stor sak av dette. Jeg fatter heller ikke at folk gidder å videresende slike meldinger. Og politiet burde vel hatt viktigere ting å gjøre enn å etterforske saken. Avskilting av mopeder for eksempel. Lenke til kommentar
Jlona Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 den meldingen er langt ifra ny, jeg fikk den for flere år siden. så good luck med å finne den(de) skyldige Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg sendte den ikke videre, men fikk jeg se noe spøkelse? SKUFFA! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dette er en kjedemelding. Er politiet dumme? Det hadde jeg virkelig ikke trodd. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Og, hvem var det som tipsa politiet om denne saken? «Heihei, 112-sentralen.» «Jeg fikk en nifs SMS! GJØR NOE.» «OH ACKNOWLEDGED! TAKK for at du tipsa oss!» *click* «Roger, informer media. Tror vi har noe stort på gang her...» *se tappert ut i lufta* «Oh vi skal ta dem. De skal få... oh bare vent...» Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dette er ikke verdens verste forbrytelse, men personer som liker å skremme barn på den måten, er ganske syke i hodet. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Og, hvem var det som tipsa politiet om denne saken?«Heihei, 112-sentralen.» «Jeg fikk en nifs SMS! GJØR NOE.» «OH ACKNOWLEDGED! TAKK for at du tipsa oss!» *click* «Roger, informer media. Tror vi har noe stort på gang her...» *se tappert ut i lufta* «Oh vi skal ta dem. De skal få... oh bare vent...» 7358908[/snapback] Quote of the year. Folk som lar barn få sitt første møte med spam på den måten der, burde settes i forvaring i noen uker. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det er vel strengt tatt de som sender den videre som er problemet. Hvem som helst kunne jo faktisk ha funnet på å skrive den. Hva om man faktisk forfatter denne på nytt i stedet for å videresende den. Er man da å regne som bakmann/bakkvinne? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dette er ikke verdens verste forbrytelse, men personer som liker å skremme barn på den måten, er ganske syke i hodet. 7358920[/snapback] D00d3, det handler ikke om å skremme, det er bare en standard kjedemelding, laget av folk som har lyst til å se om folk sender den videre. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Ta 10^n, hvor n er antall personer som har motatt meldingen. Det blir et stort tall hvis alle som mottar den sender den videre. Personen som startet dette, sender til en person. Denne personen sender til 10 stykk. Disse 10 sender til 10 nye. Du kan jo tenke deg resten... Endret 25. november 2006 av ikkespisgress Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg fikk den og sendte den ikke videre, så i natt kom denne berta på besøk: Lenke til kommentar
haakie Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Og, hvem var det som tipsa politiet om denne saken?«Heihei, 112-sentralen.» «Jeg fikk en nifs SMS! GJØR NOE.» «OH ACKNOWLEDGED! TAKK for at du tipsa oss!» *click* «Roger, informer media. Tror vi har noe stort på gang her...» *se tappert ut i lufta* «Oh vi skal ta dem. De skal få... oh bare vent...» 7358908[/snapback] Hahah, konge. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Alle vet jo egentlig hvem som sendte den første meldinga.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Telenor trengte noen kroner for å kjøpe opp Bredbandsbolaget i Sverige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå