Xar0n Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Hei, jeg har hørt at det er bedre å bruke dual channel enn vanelig ram kombinasjon, så jeg tenkte at jeg ville prøve det. Da jeg så i manualen til HK mitt, så sto det en liste over anbefalte minne kombinasjon og denne listen forstod jeg ikke noe av. Her er bilde: -S står for Singel side og -D står for double Side på bilde Kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre? Endret 25. november 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 hva er det du skal ha da? 2 eller 4 brikker? Denne skissen illustrerer plasseringa av brikkene dimm1, osv. og hvilken hastighet de vil få i de ulike kombinasjonene. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 hva er det du skal ha da? 2 eller 4 brikker? Denne skissen illustrerer plasseringa av brikkene dimm1, osv. og hvilken hastighet de vil få i de ulike kombinasjonene. 7358885[/snapback] Jeg skal ha 2 brikker, nå har jeg satt hver av dem i grønn dimm på hovedkortet, men åssen vet jeg at det er satt i dual channel? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg skal ha 2 brikker, nå har jeg satt hver av dem i grønn dimm på hovedkortet, men åssen vet jeg at det er satt i dual channel? 7358925[/snapback] edit: så feil, du kjører dual channel nå. for å finne ut om det stemmer går du i bios og finner minneinnstillinger og sjekker etter at minnet står på 200mhz ddr 400 eller noe sånt. Endret 25. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Jeg skal ha 2 brikker, nå har jeg satt hver av dem i grønn dimm på hovedkortet, men åssen vet jeg at det er satt i dual channel? 7358925[/snapback] edit: så feil, du kjører dual channel nå. 7358954[/snapback] Ok, er det sånn at det bare er noen få % forskjell i ytelse på spill og oppgaver på pcen? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 sånn at det bare er noen få % forskjell i ytelse på spill og oppgaver på pcen? 7358968[/snapback] akkurat hvor mye forskjell det er vet jeg ikke, men dual channel skal være kjappere. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hvor mye du tjener på det i form av ytelse kan variere. Alt fra 4%-50% er vanlig. Noen ganger kan det overgå dette. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Ok, håper jeg får et bra resultat Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hvor mye du tjener på det i form av ytelse kan variere. Alt fra 4%-50% er vanlig. Noen ganger kan det overgå dette. 7358995[/snapback] Det er umulig å oppnå 50% økt totalytelse på maskinen!Båndbredden kan bortimot dobles (øke med 100%), og dette er gjerne disse 50 prosentene du mener (f.eks bandwidth benchmark i SiSoft Sandra eller ScienceMark). Men du må huske på at maskinen ikke vil yte 50% bedre selv om båndbredden blir 50% (eller 100%) bedre. På AMD64 så vi en stor økning i båndbredden fra single- til dual-channel, men totalytelsen i systemet (i f.eks SuperPI, 3DMark osv) ble aldri mer enn 4% bedre. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er vel ofte liten forskjell på single og dual RAM, på mi 939 maskin brukte eg CPU-Z for og finne rette slotter for "Dual Ram" Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Oi, det viste seg at det var ikke grønne dim som var riktig dual channel, jeg sjekket på CPUID på everest og der stor det at jeg kjørte i single channe så jeg flyttet den ene rammbrikken til lilla og nå står det at jeg kjører i dual channel, tenkte bare dere skulle vite det Endret 25. november 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hvor mye du tjener på det i form av ytelse kan variere. Alt fra 4%-50% er vanlig. Noen ganger kan det overgå dette. 7358995[/snapback] Det er umulig å oppnå 50% økt totalytelse på maskinen!Båndbredden kan bortimot dobles (øke med 100%), og dette er gjerne disse 50 prosentene du mener (f.eks bandwidth benchmark i SiSoft Sandra eller ScienceMark). Men du må huske på at maskinen ikke vil yte 50% bedre selv om båndbredden blir 50% (eller 100%) bedre. På AMD64 så vi en stor økning i båndbredden fra single- til dual-channel, men totalytelsen i systemet (i f.eks SuperPI, 3DMark osv) ble aldri mer enn 4% bedre. 7359187[/snapback] Noe slikt stemmer. Sånn blir tall blandet sammen når det ligger lagret oppi hodet i lengre tid uten å bli brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå