Gå til innhold

Ducal Channel Minne

Xar0n

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hørt at det er bedre å bruke dual channel enn vanelig ram kombinasjon, så jeg tenkte at jeg ville prøve det. Da jeg så i manualen til HK mitt, så sto det en liste over anbefalte minne kombinasjon og denne listen forstod jeg ikke noe av.

Her er bilde:post-95812-1164492279_thumb.jpg

-S står for Singel side og -D står for double Side på bilde

Kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre?

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er det du skal ha da? 2 eller 4 brikker? Denne skissen illustrerer plasseringa av brikkene dimm1, osv. og hvilken hastighet de vil få i de ulike kombinasjonene.

7358885[/snapback]

Jeg skal ha 2 brikker, nå har jeg satt hver av dem i grønn dimm på hovedkortet, men åssen vet jeg at det er satt i dual channel?

Lenke til kommentar
Jeg skal ha 2 brikker, nå har jeg satt hver av dem i grønn dimm på hovedkortet, men åssen vet jeg at det er satt i dual channel?

7358925[/snapback]

edit: så feil, du kjører dual channel nå. :) for å finne ut om det stemmer går du i bios og finner minneinnstillinger og sjekker etter at minnet står på 200mhz ddr 400 eller noe sånt.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

7358925[/snapback]

edit: så feil, du kjører dual channel nå. :)

7358954[/snapback]

Ok, er det sånn at det bare er noen få % forskjell i ytelse på spill og oppgaver på pcen?

Lenke til kommentar
Hvor mye du tjener på det i form av ytelse kan variere. Alt fra 4%-50% er vanlig. Noen ganger kan det overgå dette.

7358995[/snapback]

Det er umulig å oppnå 50% økt totalytelse på maskinen!

Båndbredden kan bortimot dobles (øke med 100%), og dette er gjerne disse 50 prosentene du mener (f.eks bandwidth benchmark i SiSoft Sandra eller ScienceMark). Men du må huske på at maskinen ikke vil yte 50% bedre selv om båndbredden blir 50% (eller 100%) bedre. På AMD64 så vi en stor økning i båndbredden fra single- til dual-channel, men totalytelsen i systemet (i f.eks SuperPI, 3DMark osv) ble aldri mer enn 4% bedre.

Lenke til kommentar

Oi, det viste seg at det var ikke grønne dim som var riktig dual channel, jeg sjekket på CPUID på everest og der stor det at jeg kjørte i single channe så jeg flyttet den ene rammbrikken til lilla og nå står det at jeg kjører i dual channel, tenkte bare dere skulle vite det :)

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
Hvor mye du tjener på det i form av ytelse kan variere. Alt fra 4%-50% er vanlig. Noen ganger kan det overgå dette.

7358995[/snapback]

Det er umulig å oppnå 50% økt totalytelse på maskinen!

Båndbredden kan bortimot dobles (øke med 100%), og dette er gjerne disse 50 prosentene du mener (f.eks bandwidth benchmark i SiSoft Sandra eller ScienceMark). Men du må huske på at maskinen ikke vil yte 50% bedre selv om båndbredden blir 50% (eller 100%) bedre. På AMD64 så vi en stor økning i båndbredden fra single- til dual-channel, men totalytelsen i systemet (i f.eks SuperPI, 3DMark osv) ble aldri mer enn 4% bedre.

7359187[/snapback]

Noe slikt stemmer. Sånn blir tall blandet sammen når det ligger lagret oppi hodet i lengre tid uten å bli brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...