Republic3D Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Hei! Jeg har dette skjermkortet, det har ingen vifter, bare heatpipes og kjøleribber. Når det er idle ligger temp på ca 78 grader, og når det er på load ligger det på over 110 grader. Det er fortsatt innenfor det "grønne" området, men er det i høyeste laget? Burde det ligge vesentlig lavere? Jeg har dette kabinettet, kan noen finne et forslag til vifter jeg kan montere slik at temperaturen går ned? Har ikke fryktelig peil... Endret 26. november 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 synes den tempen var litt høy ja, du kan jo bare prøve med kabinettet åpent en liten stund og se om tempen synker. Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Finnes jo ikke luftgjennomstrømning i det kabinettet. Har du passivkjøler på skjermkortet må du ha kabinett med skikkelig gjennomstrømning Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Ojsann... spillte GRAW som fulgte med skjermkortet.. da lå temperaturen på 110 grader... på gult advarselnivå. Åpnet kabinettet nå.. nå er den nede i 89 grader etter et minutt. Kan jeg kjøpe vanlige 120 mm vifter og montere i pcn? Er plass til to stykk vifter bak der. Endret 25. november 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 not to be rude.. men, hvorfor kjøpe et vifteløst skjermkort til spilling? da du må alikavell ha en 120mm vifte atpåtill? da kan man heller kjøpe en NV silencer til kortet, eller ei anna vifte som passer. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) not to be rude.. men, hvorfor kjøpe et vifteløst skjermkort til spilling? da du må alikavell ha en 120mm vifte atpåtill? da kan man heller kjøpe en NV silencer til kortet, eller ei anna vifte som passer. 7358957[/snapback] Vel.. jeg bestillte "gamer pc" fra Netshop. Ville ha et kraftigere skjermkort, og hadde tenkt meg 7950 GT. Det eneste kortet av denne typen de hadde på lager var denne utgaven. Fant ikke ut før senere at det var en vifteløs type.. Skulle selvfølgelig sjekket det ut før de bygde pcn for meg. Men, gjort er gjort. Nå må jeg ha et par kraftige vifter i kabinettet. For å finne ut hvilken størrelse vifter man må ha, måler man tvers over, eller diagnalt? Altså - eller ø? Er det enkelt å innstallere sånne vifter? Skal jeg sette de til å blåse inn eller ut av kabinettet? Det er to sånne svarte braketter i kabinettet bak som jeg kan sette vifter i. En over og en under. Kanskje jeg kan sette en til å blåse inn og en annen til å blåse ut? Endret 25. november 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Spilte Farcry nå, og temp lå på 115 grader. Skjermkortet skrur ned hastigheten autmatisk ved 130 grader for å hindre at det går i stykker heldigivis. Bestillte to av denne viften, får håpe det holder. Endret 26. november 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er bare det at den kommer til å være for høy uansett ettersom det er passiv-kjøler på den Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Jepp, kjøp en VF700-cu/vf900-cu i julegave til skjermkortet ditt. Edit: ser du på kortet, så ser det veldig ut som det går ann å feste en 8x8cm vifte på den passive kjøleren. (eller feste en vifte på den, på en eller annen metode...) Endret 26. november 2006 av andrull Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Jepp, kjøp en VF700-cu/vf900-cu i julegave til skjermkortet ditt. Edit: ser du på kortet, så ser det veldig ut som det går ann å feste en 8x8cm vifte på den passive kjøleren. (eller feste en vifte på den, på en eller annen metode...) 7366172[/snapback] Hmm.. tror du har rett i at det går med en 8x8 vifte rett på kjøleren ja. Jeg bestillte to stk, kanskje jeg kan skru den ene rett ned i kjøleribbene på kortet? Det er en "rheostat" på den, hva vil det ha å si? edit: har satt en liten bordvifte til å blåse rett på kortet nå, da sank temp til 42 grader på idle. Endret 27. november 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
eXa Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) hvis det ikke er plass til det så ville jeg modda en 120mm nede i front. Det vil da hente frisk luft utenifra og blåse rett mot skjermkortet. Det vil flytte mer luft og bråke mindre enn de 2 80mm viftene. Hvis du skal ha de to også kan du jo montere den ene på skjermkortet på lav hastighet og kansje den andre i døra slik at den og blåser på skjermkortet. Eller trekker varm luft ut bak hvis det er plass til den der. Edit: har du noen innvendige bilder i kabinettet? Endret 27. november 2006 av eXa Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Update: Jeg monterte to 80 mm vifter ifra Mist bakerst i kabinettet. De sitter rett over skjermkortet, ved siden av cpu vifta, og under psu vifta. Den øverste har jeg montert til å blåse ut, og den andre til å blåse inn i kabinettet. Jeg kjøpte med "rheostat", og har full manuell styring på hvordan de blåser. Så får vi se hvordan dette går. På full blås så bråker de mye! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Nå har jeg logget temp et par timer. Til og med på idle så har temp gått ned.. da går viftene sakte og støyer ingenting. Da ligger temp ca 10 grader under normalen. Med ut-vifta på full guffe ligger temp ca 17 grader under normalen, og med inn-vifta på full guffe ligger temp ca 20 grader under normalen. Konklusjon: Ikke kjøp XFX Geforce 7950 GT 512 Extreme hvis du ikke har god kjøling i kabinettet! Det er et knallbra kort, overklokket fra fabrikken, men den vifteløse kjøleløsningen er ikke så god som den ser ut til. Lenke til kommentar
knutzen Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg har et nytt Club3d 7950GT 512Mb, som egentlig skulle vært et XFX Geforce 7950 GT 512 Extreme, kan jo bytte om du vil? Nå har jeg logget temp et par timer. Til og med på idle så har temp gått ned.. da går viftene sakte og støyer ingenting. Da ligger temp ca 10 grader under normalen. Med ut-vifta på full guffe ligger temp ca 17 grader under normalen, og med inn-vifta på full guffe ligger temp ca 20 grader under normalen. Konklusjon: Ikke kjøp XFX Geforce 7950 GT 512 Extreme hvis du ikke har god kjøling i kabinettet! Det er et knallbra kort, overklokket fra fabrikken, men den vifteløse kjøleløsningen er ikke så god som den ser ut til. 7390100[/snapback] Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 knutzen, takk for tilbudet! Men nå har jeg fått orden på varmeproblemene ved å innstallere nye vifter i kabinettet. Så jeg takker nei. Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 har gått i samme fella som deg... så jeg må nok bestille litt kjøling ja, brukte du 80x80 vifte som du monterte rett på kjøleribba? går ann å bruke de hulla som er der ikke sant? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Bare tull og kjøpe disse vifteløse kortene for og slippe støy når en nå fylle kabinettet med vifter for og få nok kjøling. Har ett Gainward 7950 Golden Sample kort som går på 580\1500 og ligger på 32-33 grader idle og under 50 på max load. Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 jeg ble fortalt at det var ekstrem god kjøling på kortet, men det er det altså ikke. så da må jeg til med noe mer, evnt bytte ut hele kjølinga på det (noe jeg ikke har lyst til) men bestiller nok en "PCI slot vifte" snart, får hovedkortet igjen i løpet av neste uke håper jeg.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 har gått i samme fella som deg... så jeg må nok bestille litt kjøling ja, brukte du 80x80 vifte som du monterte rett på kjøleribba? går ann å bruke de hulla som er der ikke sant? 7515564[/snapback] Jeg monterte to 80x80 vifter i kabinettet. Har ikke montert noe på selve kjøleribba, men det ser ut som det er mulig. Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 det er ikke plass til 80x80 vifte, men trur det er plass til en 60mm, men er ikke sikker, festene må passe med kjøle systemet som er det:) Får ikke igjen HKet før kansje i romjula/starten av januar, av komplett.. VELDIG kjipt så får ikke testa skjerm kortet. men da har jeg noe å glede meg til over jula da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå