riktig Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Mulig dette har blitt nevnt før, men det er altså en smule irriterende. I en slik forumdel er det grenser for hvor bra man kan formulere seg. Titler à la "bilde av person tatt av fotograf med kamera" er beskrivende, men fantastisk tåpelig. Hvorfor kan det ikke være nok å ha bildetittel der? Det nytter jo ikke med denne regelen, med mindre tittelen har 3 eller flere ord. 3-ordsregelen har noe for seg i "support-fora", som jeg kaller dem. Programvare, hardware, hjelp til ting og tang etc... I bildekritikken klarer jeg ikke med beste vilje å se at den har noen hensikt. Den er ofte bare irriterende og begrensende. Det hadde vært fint med litt synspunkter på dette. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Riktig, riktig For å si det noe klarere, jeg er enig, noe jeg mener å ha uttrykt i en tidligere tråd omhandlende samme emne. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Hva med: Nytt bilde: '[insert bildetittel]' Svart-hvitt foto: '[insert bildetittel]' Tøft selvportrett: '[insert bildetittel]' Koselig landskap: '[insert bildetittel]' Det er ikke så vannvittig vanskelig å fylle ut tre ord. Kunstnere liker å sette slike abstrakte og "kunstneriske" ett-ords-navn på sine verk, men er det egentlig nødvendig bare for å vise det frem på et forum? Endret 28. november 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Poenget er at det er unødvendig. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg må bare si meg helt enig med riktig. Tror ikke folk kommer til å ta av og spamme med tråder selv om den regelen blir tatt bort akkurat der. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvorfor ikke heller skrive: "Bildekritikk: [bildetittel]" Da veit man med en gang at det er bildekritikk man ser på f.eks "Vis nye poster" (Det er da unødvenig å skrive "Åh, kan bare se lenger til høyre, der står det" da det ikke er noen som gjør det.) Hvis du leser emnetittler på en liste så leser du f.eks: Trenger hjelp med software kødd Fisken Tom Hjelp til ny pc, 20k Virker utrolig usakelig.. Hvis noen i det hele tatt skjønte det siste poenget mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg