Gå til innhold

3-ordsregelen overflødig i bildekritikken

Anbefalte innlegg

Mulig dette har blitt nevnt før, men det er altså en smule irriterende. I en slik forumdel er det grenser for hvor bra man kan formulere seg. Titler à la "bilde av person tatt av fotograf med kamera" er beskrivende, men fantastisk tåpelig.

Hvorfor kan det ikke være nok å ha bildetittel der? Det nytter jo ikke med denne regelen, med mindre tittelen har 3 eller flere ord.

3-ordsregelen har noe for seg i "support-fora", som jeg kaller dem. Programvare, hardware, hjelp til ting og tang etc... I bildekritikken klarer jeg ikke med beste vilje å se at den har noen hensikt. Den er ofte bare irriterende og begrensende.

Det hadde vært fint med litt synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med: Nytt bilde: '[insert bildetittel]'

Svart-hvitt foto: '[insert bildetittel]'

Tøft selvportrett: '[insert bildetittel]'

Koselig landskap: '[insert bildetittel]'

Det er ikke så vannvittig vanskelig å fylle ut tre ord. Kunstnere liker å sette slike abstrakte og "kunstneriske" ett-ords-navn på sine verk, men er det egentlig nødvendig bare for å vise det frem på et forum?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller skrive: "Bildekritikk: [bildetittel]"

Da veit man med en gang at det er bildekritikk man ser på f.eks "Vis nye poster"

(Det er da unødvenig å skrive "Åh, kan bare se lenger til høyre, der står det" da det ikke er noen som gjør det.)

Hvis du leser emnetittler på en liste så leser du f.eks:

Trenger hjelp med software kødd

Fisken Tom

Hjelp til ny pc, 20k

Virker utrolig usakelig..

Hvis noen i det hele tatt skjønte det siste poenget mitt :tease:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...