The Ghost Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Om jeg skulle bruke et 80Watts peltier på er skjermkort og ikke vil smøre på neglelakk på kortet som det dverske kaffebord nevner i LN2 guiden, hvordan gjør jeg det da ? Med et 80Watts peltier for jeg minus grader da ? Om ikke trenger jeg noen form for isolasjon da for kondens ? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det kommer an på hva slags skjermkort du bruker, men tror nok et 80w er i minste lagt til nyere kort. Hvis skal isolere og du ikke vil bruke neglelakk kan du smøre på med vaselin og klistre på isolasjon oppå. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Hva med 120W ? å det er ikke mulig å isolere utenom at det blir synlige spor ? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det går nok bedre med 120w ja. Tror det ville gå greit med bare armaflex uten vaselin og neglelakk siden du ikke får så veldig lave temperaturer, men jeg ville brukt det for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Men la oss si jeg kjøper et 80Watts peltier så slepper jeg å isolere ? Og er det sånn at man har vannblokk peltier også en kobberklomp eller har man peltier rett på GPU ? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du har vanblokk, peltier og coldplate (en tykk kobberplate, vanligvis 5-10mm tykk). Jeg vet ikke om du slipper å isolere, men jeg regner med du må det. Hvilket kort har du? Det skal noe til å ikke få kondens, men ha bedre temp enn med vann rett på GPU. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Akkurat nå har jeg 2stk 7900GTO og et x1900xt som jeg ikke bruker, men har planer om å skaffe meg 8800GTX snart ..... Må bare få solgt unna det andre først .... Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg ville hatt minst 120w på de ja. Det går greit å få bort vaselin da, så jeg ville isolert ordentlig med vaselin og armaflex. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Ok hvis man for det ordentli bort så om det aldri hadde vært der Blir litt dumt å evnt. selge et kort med masse klin på ... Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Det blir kanskje vanskelig å få det helt bort. Men kortet mitt ble rent nok til at det gikk med RMA på det Endret 25. november 2006 av Økonom Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Vel det blir vel antaglivis å bruke step-up etterpå og om det ikke går så har jeg ikke råd til det Ja Ja burdte vel kansje vente med peltier til jeg for meg 8900GTX fra EVGA på Step-up da siden jeg bare kan benytte det en gang pr. kjøp Eidt: Hvor for man kjøpt armafax ? Er 226W på GPU overkill ? Edit: komer nok til å velge en av disse Endret 25. november 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg ville nok ventet med peltier til jeg hadde kjøpt nytt kort. Det 172w elementet tror jeg er fint til et 8800GTX. Hvis du kjøper fra danger den, så kan du bruke 'Neoprene Bundle' og vaselin til isolasjon. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 En liten ting ang. CPU isolasjon så hva skal man gjøre på socket 775 ? Man kan jo ikke akkurat fylle hulene i sokkelen der ! Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Noen mener det går bra uten noe i socketen, men jeg kommer til å smøre vaselin der. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Noe off-topic... Hvordan fungerer egentlig en slik peltier kjøler... Ser ikke helt hvor varmen går henn. (den kan jo ikke bare forsvinne..) Eller er det slik at den kjøler ned den ene siden ned til noen minusgrader, mens den andre siden av elementet blir svært varmt, og kan kjøles med en eller annen god kjøler? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Varmen blir pumpet fra prosessoren gjennom peltieren til vannblokken som fjerner varmen. Et 172w peltier bruker litt over 200w, så vannblokken må kunne fjerne varmen fra peltier (litt over 200w) i tillegg varmen fra prosessoren. Peltier er lite effektivt i forhold til fasekjølere når det gjelder strømbruk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Varmen blir pumpet fra prosessoren gjennom peltieren til vannblokken som fjerner varmen. Et 172w peltier bruker litt over 200w, så vannblokken må kunne fjerne varmen fra peltier (litt over 200w) i tillegg varmen fra prosessoren. Peltier er lite effektivt i forhold til fasekjølere når det gjelder strømbruk. 7360734[/snapback] Ok, må altså ha en rimelig kraftig vannkjøling, for å kvitte seg med 300W med varme. Da frister heller fasekjøleren ifra vapochill mer. Edit: En grov skrivefeil der ja XD, (Fister) Endret 26. november 2006 av andrull Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ja, men det som frister mer enn en vapo er en overklokk fasekjøler som eier både Vapochill LS og Mach2 GT Hehe Litt OT her nå ja.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Ja, men det som frister mer enn en vapo er en overklokk fasekjøler som eier både Vapochill LS og Mach2 GT Hehe Litt OT her nå ja.. 7361275[/snapback] Hehe, joda. Men hva ligger prisen på et slikt vidunder mon tro.... Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Sjekk ut Overklokk.no for priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå