imfrommanndame Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hei Jeg har forstått det slik at RAID 0 er at man setter to harddisker til en, slik at det går fortere. Derfor spør jeg om det går an å dele en harddisk i to, for så å sette dem opp i RAID 0. Det ville jo vært praktisk, da jeg ikke bruker 1/5 av disken engang! Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Så vidt jeg forstår funker ikke dette. Raid 0 krever to fysiske harddisker siden den legger halve fila på ene disken og halve på den andre, sånn at begge leser. Det gjør da sånn at en fil leses, i teorien, dobbelt så fort. Men siden det kun er en lesearm på en disk selv om du lager to partisjoner funker ikke dette. Korriger meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Hva hvis jeg bruker to programmer der det ene tror at det er to fysiske disker? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du klarer fremdeles ikke doble antall lese- og skrivehoder på disken. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hele vitsen er at de skal kunne lese hver sine data samtidig, slik at det går dobbelt så fort. Det går ikke an å få en disk til å lese to steder samtidig. Hvis du prøver vil lesehodet måtte hoppe fram og tilbake hele tiden, og lesehastigheten vil gå drastisk ned. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det du kan er jo å forsøke å sette på ett nytt lese og skrivehode, hvis du har ekstremt gode skills pluss litt flaks kanskje det går, selv om du mest sansynlig fucker opp hele disken. Pluss, da er det jo ikke lenger noe vits i å sette den i Raid 0. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Da dropper jeg den tanken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå