l_man Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Halloen, jeg har en kompis som har fått maskin fra videregående skolen sin. (HP NX6325) Har har aldri hatt problemer med og koble til noen som helst rutere. Men på dette nettverket er det navn på lagt for og komme inn! (må skrive inn navnet på nettverket for og koble til det) Jeg vet va navnet på nettverket er. jeg sitter med min maskin på det nettverket + 3 andre maskiner.... men kun min kompis sin pc som ikke vil inn i nettverket:S Hva er galt? Vi har prøvd og prøvd men får ikke til:S Trenger rask hjelp:( takker for svar Endret 25. november 2006 av l_man Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Med navn antar jeg du mener ssid. Inneholder dette navnet andre tegn enn 0-9 og a-z ? Endret 25. november 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
l_man Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Navnet er sta-466 Er jo oppe og går med min egen datamaskin, men kompisen av meg for ikke til å koble til:S Hva er galt:S? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Dere har sikkert aktivert nettverkskortet hans med en tast. Krypteringsnøkkel, kan det være problemer der? Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 muligens står mac filtrering på i ruteren? Lenke til kommentar
l_man Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Nettverkskortet er aktivert med tasten ja... Krypteringsnøkkel? Nettverket er åpent men man må trykke inn navnet nettverket (sta-466) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du kan sjekke at han ikke bruker fast ipadresse, eller at denne ligger i feil område. Videre så er det en mulighet for at ip-poolen i routeren er for liten for 5 maskiner. Lenke til kommentar
l_man Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Vi har hatt 8maskiner på routern før:S Men skal prøve det andre forslaget ditt;) så får vi se om det skjer noe;) Lenke til kommentar
l_man Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Maskinen var stilt på motta ip automatisk.. Sinnsykt rare greier det her:S? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Begynner å gå tom for ideer Dere kan jo sjekke om den fungerer med kabel. En reset av routeren skader ikke, men tviler på at det vil hjelpe når alt annet funker. Lenke til kommentar
l_man Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Via kabel funker som bare det. Men var liksom så tungvindt og sitte i stua lamme gamlingene:P hehe Vi har slått av 2maskiner så nå er det kun min maskin på nettverket som blaster rutern. Vi prøver å koble til med den HP maskinen men ikke håp ser det ut som:( Toshiba FTW sier jeg bare til kompisen min:P hehe Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hvis maskinen hans fungerer mot andre nettverks så vet ikke jeg så mye mere. Ellers så kunne man jo ha prøvd med reinstallasjon av software & drivere for trådløskort i laptop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå