Ballus Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Apetittvekker-tråd kan dette kalles for, jeg blir også sulten av og lese her Lenke til kommentar
E.T Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Leverpostei, salami, trønderfår o.l er absolutt ikke sunt. De er stappet med mettede fettsyrer. Styr unna. brunost innholder altfor mye karbohydrater og mettet fett, det samme kan sies om ordinær hvitost. Makrell, tunfisk og kylling/kalkunpålegg samt frukt, grønt, egg, og diverse lett-alternativer er stort sett bra, mager og proteinrik næring. Karbohydrater får de fleste så altfor mye av under andre måltider uansett. Endret 28. november 2006 av E.T Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Leverpostei, salami, trønderfår o.l er absolutt ikke sunt. De er stappet med mettede fettsyrer. Styr unna. brunost innholder altfor mye karbohydrater og mettet fett, det samme kan sies om ordinær hvitost. Makrell, tunfisk og kylling/kalkunpålegg samt frukt, grønt, egg, og diverse lett-alternativer er stort sett bra, mager og proteinrik næring. Karbohydrater får de fleste så altfor mye av under andre måltider uansett. 7378774[/snapback] Jepp. Salami har mye salt og mye fett. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Spiser for det meste enten: - Hjemmelaget grovbrødskive med soft light og mager kokt skinke - Hjemmelaget grovbrødskive med soft light og banan Godt begge deler, og tror det er ganske sunt Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Spiser for det meste enten:- Hjemmelaget grovbrødskive med soft light og mager kokt skinke - Hjemmelaget grovbrødskive med soft light og banan Godt begge deler, og tror det er ganske sunt 7379702[/snapback] Det eneste er at soft light har mere mettet fett enn f.eks vita hjertegod lett. Vita Pro Aktiv er vel det aller sunneste smøret man får tak i, men det er en smule dyrt. Jeg _tror_ Vita pro aktiv har 6 gram mettet fett pr 100 g og Vita hjertegod lett har 8 gram mettet fett pr 100 g og så har Soft 18 g mettet fett pr 100 g <- tror jeg Endel forskjell mellom margariner. Men Vita hjertegod lett og vita pro aktiv passer kun til smørbrød, egnes ikke til steking. Endret 28. november 2006 av Databamse Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Når det kommer til det med smør på brødskiva så anbefaler jeg: Spiser du mye brød: Vita Pro Aktiv Spiser du sjeldent brød: Ekte Smør Med mye mener jeg 2+ måltider som inneholder brød daglig Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Er det usunt og ikke spise smør? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Avhenger selvsagt av typen men jeg mener klart ja. Fett er noe altfor mange er redde for, delvis uten grunn. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 hoho, da er jeg kjempesunn Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 hvit ost er på topp til meg. har spist det siden barnehagen og det blir... 7-8 år siden så jeg har hatt ost i 7-8år Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Har ikke brukt smør siden jeg var 3-4 år eler noe og ennå er jeg feit som en julegris ! Eller ikke så feit da, men dere skjønner hva jeg mener ... Det er usunt med for lite fett i kostholdet men mettet fett er farlig da det blandt annet tetter blod årene og er vanskligere å slanke av seg, mens en passe porsjon flereumettet og enumettet fett i uken er det faktisk bare sunt å få i seg .... Alle dyr som går på fire bein og eter gress har mettet fett så det er det i kjøtt, melk, ost osv. Spis mer Fugl ogFisk og ikke minst egg for det er det flerumettet og enumettet dett i og det er ganske så mettende så man trenger ikke så mye av det Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Meieriprodukter generelt er no drit, melka er til kua er det noe som heter... Eneste meieripruktene jeg kan komme på som jeg ville anbefalt til noen er Yoghurt Naturel og kultur melk. Sikkert en del leifer i de navnene men... Woevah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå