Gå til innhold

Bios oppgradering

CaSh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe i veien for å ha biosimaget på harddisken, men du bør helst boote til en ren dos uten masse minneresidente drivere og møl. Ellers kan flashingen krasje underveis. Det er ikke kult. Lar seg gjøre å sette opp dualboot, men pes.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 19:07, skrev dajjan:

Har samme HK som deg,du kan jo bruke asus update til og oppdatere bios,har selv gjort det flere ganger,og her går det strykende :smile:

Det er nettopp dette som er problemet. Jeg prøver å gjøre dette. Men etter at jeg trykker next et par ganger får jeg opp denne feilmeldingen:

"Warning the date of Bios image is later than the current one, please flash the Bios using ASUS DOS Utility if you still want to do this."

Hvor finner jeg dette programmet? Gjør jeg noe galt? Hvordan klarer du det? Jeg har bare ASUS Probe.

AMD XP 2000+

Chieftec Dragon Fulltower (Sølv)

512 PC2700 DDRAM

Geforce 3 TI200

Asus A7V333 RAID

160GB HD WD SE

[ Denne Melding var redigert av: CaSh på 2002-11-15 23:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 23:42, skrev omaashei:

asus update ligger også på cd'n som fulgte med HK'et. Det gjorde iallefall på min. sjekk at du ikke har en av de gamle biosene, for da krasjer det. Det fikk jeg erfare med mitt første Asus a7v333R. Da skrev jeg en mail til databutikken og fikk et nytt HK.

Hm, nå ble jeg litt forvirret. Hvordan vet jeg at jeg har en gammel bios? Og hva mener du med gammel bios? Min Bios er den som fulgte med HK. Altså release date på min bios er: 07/05/2002

Jeg har en Asus a7v333 , og ikke a7v333R, og hva var feil på din hk, slik at det resulterte i at du fikk ny?

Lenke til kommentar

Er det noen andre som kan hjelpe meg med å oppdatering av bios uten disketter?

En annen ting jeg har lyst til å adde er at jeg lagret min eksisterende bios til en fil. Så prøvde jeg å oppdatere ny bios via ASUS update program. Dette fikk jeg ikke til fordi feilmeldingen viste at jeg prøvde å installere en nyere bios enn den jeg hadde!?!??!?! Så prøvde jeg å installere den jeg allerede hadde, og det gikk!?!? Er det noe feil her eller høres dette helt riktig ut?

AMD XP 2000+

Chieftec Dragon Fulltower (Sølv)

512 PC2700 DDRAM

Geforce 3 TI200

Asus A7V333 RAID

160GB HD WD SE

[ Denne Melding var redigert av: CaSh på 2002-11-17 15:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...