Gå til innhold

Bundesliga-tråden


Ksungam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med Ribery og Toni, tror jeg Bayern blir bra neste år!

8813426[/snapback]

 

Oh yes :thumbup:

 

Gleder meg også stort til å se unggutten Marcel Jansen i aksjon for Bayern. Hadde ikke sett han før Tyskland-Slovakia kampen på onsdag. Etter min mening var han banens beste, og han besitter en helt syk fart og akselerasjon. Han bidro stort offensivt, i tillegg til å være bra bakover. Og da kan høyrebente Lahm gå over på høyrebackplassen for ham, slik som på landslaget :) Nå skal kansje også Ze Roberto returnere, for å gi Schweinsteiger konkurranse på venstresiden, men høyresiden er Ribery's :cool:

Tror dette kan være starte på en ny stor Bayern-æra :dribble:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg er ganske sikker på at Bayern vinner serien. De har fått en god start og har uten tvil den beste stallen. De spilte forøvrig 1-1 mot Schalke hjemme igår.

 

For min del så liker jeg Hamburg SV. De blir spennende å følge med på. Rafael Van Der Vaart liker jeg, men dette blir nok hans siste sesong før han vil skifte klubb.

Lenke til kommentar

Enig med deg der, de fikk en fin start med 3 seiere og 10-0 i målforskjell. I de to siste kampene har de dessverre kun klart 1-1, borte mot Hamburg var det veldig jevnt, men i går mot Schalke hadde de fortjent bedre... Hamburg imponerte meg faktisk så mye, at jeg har tro på at de kan ta 2. plassen bak Bayern i år. De har flere spennende talenter som Kompany, Boateng og Choupo-Moting. I tillegg har de jo van der Vaart som er syk!! 3. plassen står mellom Bremen og Schalke, det vil si om Bremen klarer å finne formen igjen. De tapte jo stort (3-0) mot rivalene fra Dortmund på fredag.

Lenke til kommentar

Werder Bremen tapte 2-1 mot Real Madrid i går. De kom tidlig under, men slo tidlig tilbake. Så scoret Van Nistelrooy for Real Madrid dermed 2-1.

Det blir spennende å se hvordan Bremen klarer seg uten Klose. Men så fikk de beholde Diego. Tror noen at han blir lenge i Bremen? Han var kanskje tysk fotballs beste spiller forrige sesong, men klarer klubben å holde på ham om de ikke får de resultatene de håper på?

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig å holde på ham, med mindre de gjør det godt i både ligaen og champions league i år. Men likevel, så skylder han klubben mye, de hentet ham fra Porto-benken og gjorde ham til en superstjerne. Han har også selv uttalt at han har sterke følelser for Bremen. Jeg tror han blir minst denne og en sesong til før han i det hele tatt vurderer å bytte klubb. Nivået på bundesligaen har også hevet seg med store steg i det siste, og da tenker jeg ikke bare på Bayern. Selv om nok England og Spania fortsatt er mere attraktive ligaer, både pengemessig og prestigemessig. Men Tyskland drar innpå ;)

Lenke til kommentar

Ja, den tyske ligaen synes jeg begyner å bli bedre og bedre. Når det gjelder Diego så tror jeg at han blir hvertfall i Bremen til sommeren. Han skylder selvsagt klubben mye. Så det er da hyggelig om han hadde blitt i Bremen i lenger tid. Også for tysk fotballs skyld.

 

Når det gjelder Van Der Vaart så tipper jeg at han bli i Hamburg ut denne sesongen. Jeg tror ikke så mange klubber vil kjøpe han i vinter pga. han har vel spilt Europa cup kamper for Hamburg og regelen sier at man ikke kan spille Europa cup kamper for flere enn et lag pr. sesong. Klubber som blant annet Real Madrid og Valencia var interisert i ham i sommer. Jeg tipper han ender opp i en spansk eller italiensk toppklubb. Jeg tipper han vil bli attraktiv til sommeren igjen.

Lenke til kommentar

Slik spilles runden denne helgen:

 

Ble spillt på Fredag

 

Vfl Bochum - Eintracht Frankfurt 0-0

 

Ble spilt på Lørdag

 

FC Schalke 04 - Arminia Bielefeld 3-0

Werder Bremen - VfB Stuttgart 4-1

Hamburger SV - 1. FC Nürnberg 1-0

Hertha BSC - Borussia Dortmund 3-2

Energie Cottbus - VfL Wolfsburg 1-2

Hansa Rostock - MSV Duisburg 2-0

 

Spilles på søndag:

 

Hannover 96 - Bayer Leverkusen

Karlsruher SC - Bayern München

 

Deilig at Hamburg vant. Rafael Van Der Vaart scoret.

 

Tror folk at Bayern vinner lett imorgen borte?

Endret av Luis_Garcia
Lenke til kommentar

Ahh, nettop sett KSC - Bayern, og Bayern er tilbake i scoringsformen de var i de 3. første ligakampene. De vant 4-1 med mål av Luca Toni, Klose, Altintop og Ze Roberto. KSC's mål ble scoret av Porcello. Spessiellt Luca Toni's og Ze Roberto's mål var nydelige, anbefaler alle å gå på youtube i morgen og kikke på highlightsene. ;)

Bayern fortsatte med flott spill, bra pasningsspill og gode løp på sidene.

KSC spilte også en god kamp, til tross for resultatet, men det ville vært en sensasjon om de hadde klart å ta poeng. De var også godt støttet av fansen sin, som sang for fullt også på stillingen 1-4 :thumbup:

 

Bayern Leverkusen slo forøvrig Hannover 3-0 borte, etter 0-0 til pause.

 

Jeg fikk også med meg Bremen - Stuttgart i går, og nå ser det ut som om Bremen, og "man of the match" Diego, begynner å finne storformen. Bremen vant 4-1, etter to mål av Hugo Almeida, ett av Sanogo og ett av Diego. Diego hadde i tillegg til sitt mål to assist. Stuttgarts mål ble scoret av supertalentet Mario Gomez.

Diego har forøvrig nettop forlenget kontrakten sin til 2011, noe som sikkert gleder alle Bundesliga fans stort!

Highlights fra kampen. Synd bare at den ikke viser Diegos kunststykke der han tar ballen ned på brystet, vrir seg rundt og brassesparker den centimetre over mål.

Lenke til kommentar

Det var nytt for meg og. Trodde ingen norske kanaler sendte Bundesliga-kamper jeg, men om dette er noe fast, og kampene kommer live må jeg seriøst vurdere å skaffe meg disse kanalene :)

 

Ja, WB har tydelig savnet Frings i serieåpningen, selv om de definivt klarte seg godt uten ham i går. Borowski er jo også en viktig mann for nordtyskerne, noen som vet hvor lenge det er til han er tilbake?

Lenke til kommentar

Real Madrid vil kjøpe Diego?

 

Jeg tipper og håper Diego blir i Werder Bremen. Bra at han nettop signerte ny kontrakt, noe som vil gjøre det dyrt for interiserte klubber.

 

Hva tror folk om Werder Bremen i Champions League? Jeg tipper de kommer på 2. plass i gruppen bak Real Madrid. De bør klare å komme over Lazio og Olympiakos. Blir spennende hvor langt de kan nå i CL. Det er synd for tysk fotball at Bayern ikke er med i CL denne sesongen. Siden de ville absolutt vært en av favorittene til å vinne turneringen.

Lenke til kommentar
Real Madrid vil kjøpe Diego?

 

Jeg tipper og håper Diego blir i Werder Bremen. Bra at han nettop signerte ny kontrakt, noe som vil gjøre det dyrt for interiserte klubber.

 

Hva tror folk om Werder Bremen i Champions League? Jeg tipper de kommer på 2. plass i gruppen bak Real Madrid. De bør klare å komme over Lazio og Olympiakos. Blir spennende hvor langt de kan nå i CL. Det er synd for tysk fotball at Bayern ikke er med i CL denne sesongen. Siden de ville absolutt vært en av favorittene til å vinne turneringen.

9563224[/snapback]

Om diego blir selgt begynner jeg seriøst å grine. Han er uerstattelig for klubben. Ellers tror jeg WB kan hevde seg bra i CL viss de ungår att sentrale spillere blir skadet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...