larsmk Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Fikk beskjed om at CPU på min bærbare Acer hadde tatt kvelden.. Har tenkt å kjøpe ny, men lurer på om det er en spesiell socket eller noe? Vet ikke åssen modell pc'en er, men jeg er nokså sikker på at prosessoren er en Pentium 2. Den er i hvertfall på 266 mhz. Så, det jeg vil vite er om det er en spesiell socket og evt. om hvor jeg kan få kjøpt den. På forhånd takk! Lenke til kommentar
ols Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 hei. du vet ikke hvilken pc modell det er? pleier ikke det å stå noe sted? (har du sett under?...) vel, men i allefall, det beste er vel å åpne maskinen, når den nå allikevel er defekt, og se etter hva som står på pcuen. men selges slike prosessorer noe sted? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Itbutikken selger vel P4-M hvertfall, men P2-M begynne rå dra på årene. Muligens funker det med en P3-M? Hvem vet. edit: det skulle være P3 mobile.... [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-11-15 18:41 ] Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hva annet består PC'en din av da? Må vite opplysninger om hovedkort for å sette standpunkt for hvilken prosessor du bør kjøpe! Men, siden prosessoren allerede er kaputt, tror jeg du bare bør satse på å gå opp et par hundre MHz med samme type prosessor. Tror Intel bruker Slot. Lenke til kommentar
ols Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 tviler på at du kan oppgradere noe særlig. hvis det er snakk om en mini cartridge 266 1,7 Volts type, kan du antagelig bare gå opp til 300. Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Det står under pc'en at det er en Acer 711TE. Modell nr 700. Fant ikke noe på hovedkortet som sa noe.... Det med oppgradering er ikke viktig for meg.... Skal sjekke på Acer's hjemmeside og se om jeg finner no mer info. Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Har nå lest gjennom hele manualen uten å finne noen ting om hovedkortet. Noen råd videre? Les også den forrige meldinga jeg postet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå