xcyber Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Når jeg bruker dvd shrink til å ta en backup av dvd`er så ser jeg at den bruker bare den ene prosessoren. Den går i hundre % mens den andre ikke blir brukt i det hele tatt.. noe som gjør at selve prosessen går utrolig tregt! - over en time.. Noen som kjenner til andre program som er bedre å bruke enn dvd shrink på en core 2 duo prosessor? Eller er det noen som vet hvordan man fixer dette problemet? Brukte dvd shrink på min gamle 2,8Ghz pentium 4 og da brukte den ca halve tiden.. Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 fant ut av det.. Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Kan gjerne si hva du fant ut.. Kanskje andre har samme problemet Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Kan gjerne si hva du fant ut.. Kanskje andre har samme problemet 7364869[/snapback] Oppdaget samme problemet i nero og fant ut at maskina manglet JMicron IDE/SATA RAID Driver Selv om man ikke kjører raid så må denne driveren altså installeres.. sånn Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Øh? jeg ser ikke hvordan en raid-driver kan om-programmere et program til å støtte 2 kjerner? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Vil vel ikke tro at det "omprogrammerer" programmet til å kjøre 2 kjerner, men heller at konvertinga går kjappere i og med at driveren for IDE/SATA er lagt inn. Lenke til kommentar
orange Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Dette hørtes litt spennede ut, noen som har lyst å gi en nærmere forklaring? Lenke til kommentar
xcyber Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Vil vel ikke tro at det "omprogrammerer" programmet til å kjøre 2 kjerner, men heller at konvertinga går kjappere i og med at driveren for IDE/SATA er lagt inn. 7367370[/snapback] vel.. den kjører faktisk bare på en kjærne hvis man IKKE legger inn denne driveren da.. samt at den ene kjernen blir presset til 100% under hele brenningen. Etter at man legger inn JMicron IDE/SATA RAID ser man i task manager at begge kjernene blir brukt men at dem kun ligger på 3-5% under brenning i nero og alt går så mye bedre Nå brenner jeg en full dvd på 8x - 8 min.. istedet for over en time! Når sant skal sies så brukte jeg en tidligere dvd9-kopi jeg hadde liggende på harddisken.. Og jeg leser på dvdshrink sitt forum at det er en BUG i programmet (som ikke vil bli fikset) hvis man kjører core 2 duo-prosessor og skal rippe fra selve dvd-plata til harddisk. - da kjører den kun på en prosessor igjen! http://www.dvdshrink.org/forum/viewtopic.p...f007fb30075055d Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Dette høres ut som at PATA benytter kun 1 kjerne, men legger du inn riktig PATA driver så benytter PATA begge kjerner. Bruk DVDdecrypter for å rippe og DVDshrink for å krympe. Endret 28. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå