Gå til innhold

Ny Netshop pc, merkelig partisjonering?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått min nye pc ifra Netshop. Den har en 320 Gb Seagate Barracuda HDD. Jeg har drevet og lastet inn en del programmer og updates til den nye pcn min nå i noen timer. Så ser jeg plutselig at jeg har en "Local disk C" på 48 GB, og en "New Volume D" På 250 GB. Det som er problemet er at alt av spill og programmer har legger seg på C, og noe må ligge på C for å fungere ordentlig. Men der er det ingen plass! På D ligger det en rar mappe og en Windows 2000 update fil...? Er dette en harddisk Netshop har brukt før de satte den i min pc?

Evt hvordan gjør jeg om slik at jeg har mye mer plass på C? Trenger hjelp.... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel en helt normal måte å partisjonere en disk på... jeg gjør det iallefall på alle mine, har vanligvis en 30-50gig partisjon til os og programmer, resten har jeg til lagring av diverse ting og tang, på det viset kan jeg formatere os'et uten å miste alt jeg vil ta vare på...

Lenke til kommentar

Man får jo som regel et valg om hvor man skal installere ting. Det er ingen problem å installere programmer på D.

Du kan ikke flytte programmer som allerede er installert, men ellers er det opp til deg hvordan du bruker plassen.

En ide er å flytte mappen 'Mine Dokumenter' til D, så slipper man å bekymre seg for å formatere hvis man må installere på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...