SilentBob Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Prøvde å søke rundt på hw forumet og google, men fant ikke svar på hvordan dette kan gjøres. Jeg har nemlig ikke TV, men jeg har tv-kort i pc'n så jeg stikker den standar hvite kabelen inn i kortet og kan da med software se tv på dataskjermen. Kan dette gjøres med en konsoll også? Altså kan man bruke en sånn hvit ledning fra konsollen til tv-kortet og se spillet på en dataskjerm? Må jeg evnt. ha noe spes. software til det? Tåpelig spm. sikkert, men gidder ikke stå i kø i flere timer den 8 des. om jeg ikke har apparat til å spille på Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du kan bruke en konsoll på PC-skjerm ja, men ikke den hvite kabelen (regner med det er antennekabelen du snakker om her). Sikkert lurt å spørre på butikken etter kabel Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 skal da være fult mulig, du må da ha et program som kan bestemme hvor du skal mota input fra... aner ikke hvilke programmer som kan dette, men de aller fleste tv programmer kan det sikkert... Har bare brukt tv-kortet mitt til å ta opp fra input, ikke se på tv gjennom det Er du heldig så støtter skjermen din komponent eller RGB inngang, det er ytterst få skjermer som kan det men det kan jo hende du finner en adapter som kan konvertere RGB/Komponent signaler til VGA/DVI som du kan bruke på skjermen din Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) mange tv-kort har også en AV inn, som er det som er standard output på wii. Er det bare antenne inngang på kortet ditt eller er det en "phono inngang" der også? Ellers finnes det overganger for å bruke antenne inngang til å spille spill på men dette gjør gjerne bildet litt dårligere, vet at gamecube hadde en slik, mulig den funker på wii, ikke vet jeg... Endret 25. november 2006 av Dipso Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 mange tv-kort har også en AV inn, som er det som er standard output på wii. Er det bare antenne inngang på kortet ditt eller er det en "phono inngang" der også? Ellers finnes det overganger for å bruke antenne inngang til å spille spill på men dette gjør gjerne bildet litt dårligere, vet at gamecube hadde en slik, mulig den funker på wii, ikke vet jeg... 7358198[/snapback] d er en inngang til på kortet, men aner ikke hva det heter. tok et bilde med et rottent kamera...håper dere klarer å se hva det er.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor den blå pilen er hvor antennen går inn, den røde er den mystiske inngangen, den ligner på en nettverkskontakt, men er smalere. Det står også LINE til venstre for den. En annen ting, på skjermkortet mitt (x800xl) er det en rund, sort inngang med 9 hull (2 øverst, 4 i midten og 3 under) som det står VIDEO til venstre for. Denne sitter mellom VGA og DVI-I kontakten...kan den brukes? Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Den på skjermkortet er video-ut, du får ingen signaler inn den veien. For at du skal kunne bruke Wii ut av boksen, må du ha et TV-kort som har slike inputs: Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Du har vel en VGA-inngang på skjermen din? (lol) Kjøp en VGA-kabel. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Du har vel en VGA-inngang på skjermen din? (lol) Kjøp en VGA-kabel. 7358654[/snapback] Tenker du på til Wii nå? Så vidt jeg vet finnes det ingen VGA-kabler. Hvis det gjør, link! Endret 25. november 2006 av Cryovat Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Mente da at det skulle komme en VGA-kabel til Wii. Men etter litt nærmere søk gjør det visst ikke det allikevel? Da er svaret en konverter/overgang fra komponentkabel. Endret 25. november 2006 av Aylars Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 En annen løsning, men som kan være tungvint. Det er å koble Wii'en til en VHS spiller, så derfra ta signalet ut med kabel tv ledning, sånn du har inngang på tvkortet. Har brukt denne metoden selv for å få bilde på tv som ikke viser signal inn vi compositt ingangene. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 En annen løsning, men som kan være tungvint. Det er å koble Wii'en til en VHS spiller, så derfra ta signalet ut med kabel tv ledning, sånn du har inngang på tvkortet. Har brukt denne metoden selv for å få bilde på tv som ikke viser signal inn vi compositt ingangene. 7358732[/snapback] Blir det ikke en god del kvalitetstap i prosessen? Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 En annen løsning, men som kan være tungvint. Det er å koble Wii'en til en VHS spiller, så derfra ta signalet ut med kabel tv ledning, sånn du har inngang på tvkortet. Har brukt denne metoden selv for å få bilde på tv som ikke viser signal inn vi compositt ingangene. 7358732[/snapback] Blir det ikke en god del kvalitetstap i prosessen? 7358743[/snapback] Ja det blir variabel signal tap, men har spilt ps2 på vanlig tv med denne metoden. Da synes jeg at det ble ganske bra bilde, men det er viktig å huske at vanlig tv har lavere oppløsning enn pc-skjermer. Så på en pc skjerm med høy oppløsning vil jo signal tapet ha en mye større del å si. Lenke til kommentar
combatkenneth Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) har prøvd playstation 2 på tv kortet mitt, og det funka ikke. var ca 2-3 sekunder etterslep. gikk ikke å spille, vet ikke om det er sånn med all tv kort. det jeg har er et haupauge pvr 350. kjørte signalet over AV inn Endret 25. november 2006 av combatkenneth Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Mente da at det skulle komme en VGA-kabel til Wii. Men etter litt nærmere søk gjør det visst ikke det allikevel? Da er svaret en konverter/overgang fra komponentkabel. 7358709[/snapback] finnes det overgang fra komponent til VGA? kan jeg da koble wii'en direkte til skjermen min uten at det trenger å gå gjennom pc'n? dette hadde jo vært ideelt Noen som vet hvor jag kan kjøpe det? Vet liksom ikke hva jeg skal søke på... Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det finnes ja, så det på et forum jeg fant ved et Google-søk: En sånn boks: http://www.vdigi.com/index.php?option=cont...id=67&Itemid=28 Fant det her: http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=3070885 Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Det ville vel vært for godt til å være sant, men vil en slik fungere? http://www.avshop.no/catalog/product_info....roducts_id=1180 Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Adapter for projektorer som takler componenet/YUV video på XGA inngangen. Tviler desverre på at det funker på PC-skjerm. Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hva med en slik en da? http://www.playtrack.com/product_info.php?...guage=se&ref=12 Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hva med en slik en da? http://www.playtrack.com/product_info.php?...guage=se&ref=12 7360606[/snapback] Tror det skal virke hvis Wii kommer med komponent kabel, men da synes jeg at den blir altfor dyr, 850kr! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Man må også kjøpe en komponentkabel i tillegg, så det blir dyrt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå