-KooPa Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg har akkurat fått følgende: MSI 945PL NEO-F I945PL Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz TwinMOS DDR2 PC4200 1024MB Asus GeForce 7300GS 256MB Chieftec ATX 400W Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 Satte det sammen og begynner å installere windows. Når maskinen skal starte på nytt, gjør den ikke det. Maskinen kommer til POST og der stopper den etter noen lyder. Først 1 kort pip, deretter 2 korte pip. Jeg kikket da på AMI BIOS Beep Codes og hvis jeg regner med at uansett så skal det komme et pip, så er det jo 2 korte som er feilen, altså minnefeil. Jeg har bilde, så tviler på at det er noe med skjermkortet som er 1 langt og 2 korte pip. Etter litt testing, kobler jeg ut harddisken og da kommer jeg forbi POST. Setter inn en P-ATA harddisk (da jeg ikke har flere S-ATA) og får installert windows (har fortsatt 2 korte pip). Prøver så å få kontakt med S-ATA disken men det nytter ikke, så fort den kobles til stopper maskinen i POST. Jeg tenker da at det kanskje er harddisken som er gåen. Men så prøver jeg å bruke systemet litt, og etterhvert fryser maskinen. Dette skjer et par ganger, da går jeg i bios for å klokke ned FSB til 200, men så langt kommer jeg ikke før maskinen fryser i bios av alle ting. Jeg begynner å mistenke at det er hovedkortet som ikke takler Core 2 Duo alikevel. Har resatt CMOS nå uten at det hjalp noe. Har dere noe forslag til hva som kan være galt evt hva jeg kan prøve? Har hverken PCI-E skjermkort eller S-ATA disk til overs som jeg kan prøve. Men skal få testet harddisken hos en kamerat selv om jeg tviler på at det er den som er gåen. Rakk forresten å sjekke at jeg har nyeste bios før pc'n frøs. Har tatt en titt nå, tatt ut og inn alle komponenter bortsett fra cpu og nå er jeg kvitt pipelydene, men problemet er der fortsatt, stopper opp ved POST. Har fått formatert harddisken i en annen pc og installert windows på den, da kom jeg forbi POST, fikk beskjed om at operativsystemet ikke kunne startes eller noe sånt. Begynte da å installere windows på nytt, da skjedde det samme, når maskinen restartet under installasjonen så stoppet den opp under POST. Endret 27. november 2006 av Stitch626 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå