GLOCK05 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg ønsker å dele en ny HD i 2 eller flere partisjoner og lurer på hvilken partisjonering som er best / sikrest med tanke på at C-partisjon kan måtte reformatteres pga oppstartsproblemer / virus etc. Jeg ønsker da naturligvis å ha tilgang til D-partisjon i etterkant uten problemer med "korrupte" filer etc. Jeg har hørt at dersom man bruker feil partisjonering kan dette kanskje bli et problem. Jeg bruker windows' eget partisjoneringsprogram og lurer derfor på hva som er best av å lage : 2 eller flere primærpartisjoner eller 1 primærpartisjon + 1 utvidet med en eller flere logiske partisjoner. Event. andre forslag, men skal ikke bruke Raid ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg tror egentlig begge alternativer er like sikre. Men det er en liten felle man må være oppmerksom på hvis du har flere primærpartisjoner. Hvis man ved reinstallering velger å fjerne C: partisjonen og lage ny (noe som ikke er nødvendig), så vil installasjonsprogrammet lage en utvidet partisjon (du får ikke noe valg). Da blir D: partisjonen System (den som booter), og det kan godt skje at partisjonene bytter bokstav. Installasjonsprogrammet vil bare lage en primærpartisjon, resten blir utvidet. Hvis du husker på dette kan du godt velge å ha 2 primærpartisjoner. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Takk for det Hårek. Da tror jeg at jeg fortsetter med kun 1 primær og legger resten i en utvidet partisjon. Dette høres jo da ut til å være det sikreste. Endret 25. november 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå