RunarL Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Har nettopp kjøpt meg hovedkort, prossesor og hovedkort. Hadde ram, strømforsyning, harddisk og slikt fra før. Har nå koblet alt sammen slik det skal. Så skrur jeg på datamaskinen; det kommer ikke noe skjermbilde. Jeg vet alt er koblet riktig. Kan det være produksjons feil i noe? Lenke til kommentar
kulkid Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Mest sannsynlig produksjonsfeil i skjermkort, hovedkort eller prosessor Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Hehe, så var det bare å finne ut hvilket som det er feil i:P Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Bruker du harddisken slik den var før? med Win, drivere ++, på nytt hovedkort med nytt chipsett er den løsninga "dømt" til og fungere dårlig. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Det er ikke det som er problemet. Problemet er at det ikke kommer noe bilde. Skulle tru at skjermen var slått av, hvis du forstår. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Nå har jeg for noen dager siden tatt ut CPU, RAM og diverse pga jeg måtte skifte en ødelagt del på hovedkortet under. Kobla alt sammen igjen og så fikk jeg samma problemet som deg, hadde det når jeg skifta hovedkort for et år siden også. ANER ikke hva det kommer av men har teste FLERE ganger men fikk ikke bilde på skjermen under oppstart. Det jeg gjorde var at jeg tok ut skjerm kabelen fra skjermkortet og dro ut ledninga til strømmen til skjermen. Mens strømkontakta fra PSU var koblet ut. Så pressa jeg skjerm kabelen SKIKKELIG hardt inni og skrudde HARDT fast i skjermkortet, WOLLA, jammen fungerte det ikke Høres kanskje dumt ut men Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 bordern hadde noe liknende med et P5W DH Deluxe, trur han bare tok i ei minnebrikke og så clearet cmos for å være på den sikre siden. Nå skulle han komme inn i bios og der valgte han riktig spenning og riktig hastighet på minnet. Trur kanskje løsningen din kan være der. i hvertfall verdt et forsøk... Lenke til kommentar
Espein Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Vil bare si nå at jeg fant feilen hos meg vertfall. Koblet inn 3 pci kort nå og viftestyring. Funka ikke =/ Tok ut 2 pci kort og viftestyringa så fungerte det igjen. Konklusjon: Strømforsyning nummer 1 hos meg en Bzerk 505w er gåen. Strømforsyning nummer 2 hos meg fra en Dell er ikke sterk nok til alt ustyret mitt. =) Bzerk har vel livsgaranti så lenge man ikke åpner den? Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Vil bare si nå at jeg fant feilen hos meg vertfall.Koblet inn 3 pci kort nå og viftestyring. Funka ikke =/ Tok ut 2 pci kort og viftestyringa så fungerte det igjen. Konklusjon: Strømforsyning nummer 1 hos meg en Bzerk 505w er gåen. Strømforsyning nummer 2 hos meg fra en Dell er ikke sterk nok til alt ustyret mitt. =) Bzerk har vel livsgaranti så lenge man ikke åpner den? 7380240[/snapback] hehe typisk feil for lite power menne, glad du fant feilen da:P jeg sliter selv her jeg, menne er meget sikker på det er HK mitt som er gåent såe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå