lucky666 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hva f.eks jeg ville ha gjort? Jeg ville klokket 3700+ og kjøpt et 7900GTO og klokket det til 7900GTX hastighet.Det holder i massevis et år til.Da er tiden inne til å lukte på C2D eller ,som ryktene sier,den nye AMD plattformen som visstnok kommer. Da har nok prisene falt betraktelig også tenker jeg Husk at du kan selge det gamle utstyret den dagen du bestemmer deg for nytt. 2X1024 minne koster jo litt,men behøver ikke å bli verre enn 1500-2300 ca. Hvis du ikke har en pc kun for å "spille" benchmarks da. Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Jeg vil ikke beholde shuttlen, er for varm med den type skjermkort. Det blir nok GX2 og cpu-klokking. Må man ikke ha bra ram for å klokke cpu? Kanskje jeg kan kjøpe 4000+? enkjerne Endret 26. november 2006 av astradoz Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg vil ikke beholde shuttlen, er for varm med den type skjermkort.Det blir nok GX2 og cpu-klokking. Må man ikke ha bra ram for å klokke cpu? Kanskje jeg kan kjøpe 4000+? enkjerne 7359855[/snapback] Du har tydelig misforstått litt her, selv om ikke alt i dag støtter dualcore så betyr det ikke at å kjøpe en raskere single core som feks 4000+ er noe stort poeng idag, alle de nye spilla kommer stort sett med dualcore støtte framover(og om de skalerer like bra som feks q4 så får du opptil 80% bedre ytelse enn sc). Forskjellen fra en sc 3700 til 4000 så forsvinnende liten i ytelse kontra bytta til dualcore og da spesiellt fra sc 939 til ny sc 939. Kjøp heller en core 2 dou Og hvorfor må du på død og liv ha gx2. Greit det var en god pris(brukt regner jeg med) men for å ha noe særlig nytte av sli må du nesten ha en rask cpu for å få nytte av dette. Har selv gx2 og core 2 dou og det må ha rimelig rask cpu for å yte bra. Om du ikke vil bytte ut den lille mengden ddr ram du har mot ddr2 så finns det hk med 775 sokkel og ddr og ddr2 støtte. Feks asrock dualv 775-vsta. Dette er langt fra noe high end kort, men da kan du kjøpe deg en conroe idag, og bruke rammen du har. Husk 7950gx2 passer ikke på alle hk idag, og neppe på dette hket. Var bare et eksempel på at det er mange veier til rom. Er også teit å kjøpe et så bra skjermkort og ha et såpass dårlig system. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg vil ikke beholde shuttlen, er for varm med den type skjermkort.Det blir nok GX2 og cpu-klokking. Må man ikke ha bra ram for å klokke cpu? Kanskje jeg kan kjøpe 4000+? enkjerne 7359855[/snapback] Du har tydelig misforstått litt her, selv om ikke alt i dag støtter dualcore så betyr det ikke at å kjøpe en raskere single core som feks 4000+ er noe stort poeng idag, alle de nye spilla kommer stort sett med dualcore støtte framover(og om de skalerer like bra som feks q4 så får du opptil 80% bedre ytelse enn sc). Forskjellen fra en sc 3700 til 4000 så forsvinnende liten i ytelse kontra bytta til dualcore og da spesiellt fra sc 939 til ny sc 939. Kjøp heller en core 2 dou Og hvorfor må du på død og liv ha gx2. Greit det var en god pris(brukt regner jeg med) men for å ha noe særlig nytte av sli må du nesten ha en rask cpu for å få nytte av dette. Har selv gx2 og core 2 dou og det må ha rimelig rask cpu for å yte bra. Om du ikke vil bytte ut den lille mengden ddr ram du har mot ddr2 så finns det hk med 775 sokkel og ddr og ddr2 støtte. Feks asrock dualv 775-vsta. Dette er langt fra noe high end kort, men da kan du kjøpe deg en conroe idag, og bruke rammen du har. Husk 7950gx2 passer ikke på alle hk idag, og neppe på dette hket. Var bare et eksempel på at det er mange veier til rom. Er også teit å kjøpe et så bra skjermkort og ha et såpass dårlig system. 7359908[/snapback] 8950GX2 krever da ikke SLI hovedkort..... Jeg synes du kanskje enten oppgraderer CPU til X2 3800+ og bruker ditt nåværende socket 939.... (og om du eventuelt bruker 3700+'en en liten stund og så oppgraderer CPUen?) Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Jeg vil ikke beholde shuttlen, er for varm med den type skjermkort.Det blir nok GX2 og cpu-klokking. Må man ikke ha bra ram for å klokke cpu? Kanskje jeg kan kjøpe 4000+? enkjerne 7359855[/snapback] Du har tydelig misforstått litt her, selv om ikke alt i dag støtter dualcore så betyr det ikke at å kjøpe en raskere single core som feks 4000+ er noe stort poeng idag, alle de nye spilla kommer stort sett med dualcore støtte framover(og om de skalerer like bra som feks q4 så får du opptil 80% bedre ytelse enn sc). Forskjellen fra en sc 3700 til 4000 så forsvinnende liten i ytelse kontra bytta til dualcore og da spesiellt fra sc 939 til ny sc 939. Kjøp heller en core 2 dou Og hvorfor må du på død og liv ha gx2. Greit det var en god pris(brukt regner jeg med) men for å ha noe særlig nytte av sli må du nesten ha en rask cpu for å få nytte av dette. Har selv gx2 og core 2 dou og det må ha rimelig rask cpu for å yte bra. Om du ikke vil bytte ut den lille mengden ddr ram du har mot ddr2 så finns det hk med 775 sokkel og ddr og ddr2 støtte. Feks asrock dualv 775-vsta. Dette er langt fra noe high end kort, men da kan du kjøpe deg en conroe idag, og bruke rammen du har. Husk 7950gx2 passer ikke på alle hk idag, og neppe på dette hket. Var bare et eksempel på at det er mange veier til rom. Er også teit å kjøpe et så bra skjermkort og ha et såpass dårlig system. 7359908[/snapback] Bra du hjelper meg litt http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...87;c:36123;r:pg Der er det kortet du snakka om. Det støtter alt jo! ddr2,ddr,agp,pci-e,c2d,p4 osv... Enda så er kortet shitbillig. Sitter nesten å vurderer det sammen med c2d, men da spørrs det om jeg får tak i noe skjermkort til det, ettersom det ikke støtter GX2 kan noen evt hjelpe meg å finne et c2d hovedkort med støtte for ddr? Endret 26. november 2006 av astradoz Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 hvilken oppløsning skal det spilles på? (regner med det er spilling dette systemet skal brukes til) Husk at GFX er ikke så CPU avhengig i høyere oppløsninger. Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Skal spille oblivion og andre krevende på max. Det burde det GX2 kortet klare, selv om jeg bruker det med 3700+. Men det må jo være bra med X2 4200-4600+, kan jo ikke være så cpu-avhengi som alle skal ha det til. Endret 26. november 2006 av astradoz Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 tenkte på 'oppløsningen'.. ikke det andre stasjet. Er det 1280 x 1024 eller 1900 x 1200 +- lissom? Jo høyere opp du kommer i oppløsning, jo mindre har cpu å si. Men i 1280 x 1024 har cpu littegrann å si fremdeles.. i følge tester jeg har lest rundt forbi mener jeg å huske. Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 spiller vel i 1600 tenker jeg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Spiller du i 1600, så er CPU mindre viktig. Og i oblivion er vell nesten CPUen helt uviktig faktor. (da Oblivion er en av det spillet som har den største skjermkort flaskehalsen) Ivhertfall i 1600x1200.... Lenke til kommentar
Paco Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Spiller du i 1600, så er CPU mindre viktig. Og i oblivion er vell nesten CPUen helt uviktig faktor. (da Oblivion er en av det spillet som har den største skjermkort flaskehalsen)Ivhertfall i 1600x1200.... 7360366[/snapback] Stemmer det, ved høyere oppløsning er CPU ikke flaskehals. Og ved lavere oppløsninger har du sikkert 60+ FPS og trenger ikke mer uansett. Oblivion og andre nye RPG er faktisk de eneste spillene som har litt ytelsesforbedring fra CPU oppgradering, og da gjerne dual core. Disse gutta vet hva de snakker om: http://forums.anandtech.com/messageview.as...5&enterthread=y Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Spiller du i 1600, så er CPU mindre viktig. Og i oblivion er vell nesten CPUen helt uviktig faktor. (da Oblivion er en av det spillet som har den største skjermkort flaskehalsen)Ivhertfall i 1600x1200.... 7360366[/snapback] Stemmer det, ved høyere oppløsning er CPU ikke flaskehals. Og ved lavere oppløsninger har du sikkert 60+ FPS og trenger ikke mer uansett. Oblivion og andre nye RPG er faktisk de eneste spillene som har litt ytelsesforbedring fra CPU oppgradering, og da gjerne dual core. Disse gutta vet hva de snakker om: http://forums.anandtech.com/messageview.as...5&enterthread=y 7360428[/snapback] I den ene testen så var X6800, E6700 og FX-62 sammenlignet. Og i 1280x1024, så var det 1FPS forksjell på X6800 og E6700, og det var 3FPS forskjell på FX-62 og X6800..... Og dette var ikke på full grafikk engang...(heller high/medium) I 1600x1200 så ville nok forksjellen vært mer eller mindre borte. Oblivion tar nok bruk av dual-core, men ettersom skjermkort flaksehalsen er såpass enorm, spiller det liten rolle..... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 GX2 krever selfølgelig en kraftig CPU. Jeg merker stor forskjell på når jeg bruker dette kortet i et AMD system mot for når det sto i et Conroe system. BF2 er et spill hvor jeg har merket dette skikkelig. Oblivion har jeg ikke prøvd, men regner med at forskjellene blir større ved onlinespill med mange spillere, da det krever en del CPU kraft. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) GX2 krever selfølgelig en kraftig CPU. Jeg merker stor forskjell på når jeg bruker dette kortet i et AMD system mot for når det sto i et Conroe system. BF2 er et spill hvor jeg har merket dette skikkelig. Oblivion har jeg ikke prøvd, men regner med at forskjellene blir større ved onlinespill med mange spillere, da det krever en del CPU kraft. 7360618[/snapback] Husk at Boter krever mer enn multiplayer spillere. 64 boter i BF2 er ivhertfall en gedigen oppgave for CPU. Og ja, i BF2 så har CPUen en god del å si ja. (selv i multiplayer) Endret 26. november 2006 av andrull Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Etter det jeg har forstått så krever selve skjermkortet litt kraftig cpu, men ikke selve spillet? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 "Everything we said in our previous article called Contemporary CPUs and New Games: No Way to Delusions! was absolutely right. It is true: you don’t need a high-end processor for real gaming with realistic settings and high image quality. The gaming performance will still be limited by the graphics card. The recommended system requirements mentioned by all the game developers are absolutely correct. Do not be surprised that the game developers mention Pentium 4 3GHz+ and Athlon 64 2GHz+ processors as the minimum suitable CPUs for comfortable gameplay, even though today we can get 3.8GHz Intel CPUs and 2.8GHz AMD CPUs easily. It is true that faster CPUs than those mentioned in the minimum system requirements do not really stimulate and significant fps rate increase. So, the slower processors models from the Pentium 4 and Athlon 64 processor families can cope easily with the latest generation 3D shooters. So, if you already have one of those CPUs in your home system, then you shouldn’t worry about upgrading them for your gaming needs." http://xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2_8.html CPU er overvurdert, men spiller en rolle og vil spille enda større rolle ettersom tiden går. Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Ja. Da beholder jeg 3700+ og oppgraderer til X2 når neste lønning kommer. kommer til å ta tid før X2 begynner å slite med de nyeste spillene, bortsett fra flight sim X. Eneste problemet kan være det at GX2 ikke klarer å yte optimalt uten high-end cpu Endret 26. november 2006 av astradoz Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Spiller du i 1600, så er CPU mindre viktig. Og i oblivion er vell nesten CPUen helt uviktig faktor. (da Oblivion er en av det spillet som har den største skjermkort flaskehalsen)Ivhertfall i 1600x1200.... 7360366[/snapback] Stemmer det, ved høyere oppløsning er CPU ikke flaskehals. Og ved lavere oppløsninger har du sikkert 60+ FPS og trenger ikke mer uansett. Oblivion og andre nye RPG er faktisk de eneste spillene som har litt ytelsesforbedring fra CPU oppgradering, og da gjerne dual core. Disse gutta vet hva de snakker om: http://forums.anandtech.com/messageview.as...5&enterthread=y 7360428[/snapback] Om du leser HELE den tråden så ser du at de gutta må svelge kameler. Mange spill som rts og simulatorer der det skal kalkuleres mye er VELDIG cpu begrenset. Og de alle fleste dårlige tester viser bare max og gjennomsnittelig fps, ikke minimum. Nytter ikke om du har 100 og h**vette fps for det meste om min fps detter under spillbart nivå enkelte ganger. Cpu har mye å si det er derfor man oppgraderer den ofte, selvfølgelig vil et raskt skjermkort hjelpe mer enn en rask cpu men begge må være på et relativt høyt nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå