Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjeelp til å sette passord på nettverk

Anbefalte innlegg

klarer ikke å få det til, prøver å lese meg fram på "hjelp" delen på windows, men får det ikke til.

fant nettopp ut at min linje er den fjortissene i gata bruker til age of empires og altslags greier, så jeg vil sette passord på nettverket, sånn at bare de 3 pc'ene som er i min husstand kan bruke nettverket.

har d-link router og lyse bredbånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei nå vet ikke jeg hvilken adresse man bruker på dlink, men om du går på start > kjør > cmd > ipconfig "enter" og hvilken adresse står det bak standard gateway?

(eks 192.168.1.1) så er det adressen du skriver i adresselinja på nettleseren din , for å logge på routeren.

Deretter finner du en meny omhandlende wireless og der finner du wireless-security, hvor du velger type kryptering og setter inn passord.

Wpa eller wpa2 er mest ønskelig å bruke da wep er en svakere kryptering

fant om dlink generelt:

By default the ip address should be set to 192.168.0.1.

By default the username is admin, and the password is blank.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Hei nå vet ikke jeg hvilken adresse man bruker på dlink, men om du går på start > kjør > cmd > ipconfig "enter" og hvilken adresse står det bak standard gateway?

(eks 192.168.1.1) så er det adressen du skriver i adresselinja på nettleseren din , for å logge på routeren.

Deretter finner du en meny omhandlende wireless og der finner du wireless-security, hvor du velger type kryptering og setter inn passord.

Wpa eller wpa2 er mest ønskelig å bruke da wep er en svakere kryptering

7357379[/snapback]

kenbjork, kan du være så snill å søke jobb som den som skriver "hjelp" delen i windows.. de som har skrevet den går om grøten på alt, jeg forstår ikke en dritt, men du ken, klar som et lyn på skyfri himmel :thumbup:

Endret av sveggi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...