Gå til innhold

Passiv kjøling på skjermkort..

Penrin

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal kjøpe meg ny PC, der kabinettet har hvordkortplata opp ned, så lurte på, blir skjermkoret mitt sur på meg hvis den kjøleribba på det kommer på undersida, eller er det null forskjell hvilken sida kjøleribba ligger på?

Håper på kjappe svar,

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir litt mindre air flow der, men det burdte gå greit og har du en vifte i døra peker den antaglivis rett på skjermkortet ?

Du trenger nok ikke en ekstra vifte til å blåse rett på det, men om det blir mange artifacts så burdte du nok det, men du ødlegger det ikke på noen måte eller pc¨n skrur seg av lenge før noe blir ødelagt !

Lenke til kommentar
  Stian Kolrud skrev:
Heisann.

Skal kjøpe meg ny PC, der kabinettet har hvordkortplata opp ned, så lurte på, blir skjermkoret mitt sur på meg hvis den kjøleribba på det kommer på undersida, eller er det null forskjell hvilken sida kjøleribba ligger på?

Håper på kjappe svar,

Mvh Stian

7356860[/snapback]

Såvidt jeg skjønner lurer du på om du kan skifte side på skjermkortkjøleren? I såfall, JA, det er stor forskjell. kjøleren dekker GPU-en og rambrikker, og det går ikke ann å bytte side på den.

The Ghost skrev:
Det blir litt mindre air flow der, men det burdte gå greit og har du en vifte i døra peker den antaglivis rett på skjermkortet ?

Du trenger nok ikke en ekstra vifte til å blåse rett på det, men om det blir mange artifacts så burdte du nok det, men du ødlegger det ikke på noen måte eller pc¨n skrur seg av lenge før noe blir ødelagt !

7356919[/snapback]

Vil ikke si det er noen forskjell i airflow om skjermkortviften peker opp eller ned, er som oftest luft rundt kortet uansett. Vil nesten påstå at det er bedre om viften peker nedover i kabinettet, da den trekker til seg den kaldeste luften nederst i kabinettet, framfor å peke oppover og trekke til seg den varme luften øverst, og slåss om den med PSU'en.

Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut nå, ligger GPUen og RAMbrikkene under, kjøleribba ligger på andre sida av skjermkortet, altså på oppsida. Det jeg lurer på er om kjøleribba får midre kald luft når den ligger på undersida. Dette er vel ikke noe problem med vifteskjermkort, da de drar til seg luft... En passiv bare er der den...

Ja jeg skal kjøpe nytt kabinett med alt opp ned ja...

Lenke til kommentar

åja, du har et vifteløst kort med ribben på motsatt side av gpu'en (kunne vært greit å spesifisere det i første post *hint hint*).

Hvertfall, da er det nok best for kjølingen om ribben er på oppsiden av kortet ja, slik at den varme luften får stige uhindret. Når det er sagt, burde det ikke være noe problem med å ha den andre veien, mange vifteløse kort har bare en enkel ribbe på gpu, som da normalt peker nedover i kabinettet, og det fungerer helt fint. Så jeg ville ikke begymret meg for mye om saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...