Gå til innhold

Grandiosa med musehale.

Autofil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rent statistisk, er vel det en heller svak grunn.

1 tilfelle på x antall millioner pizzaer...

Jeg kan komme på bedre grunner:

- veldig lavt næringsinnhold

- høyt fettinnhold og usunt

- ferdigmat har for "rene" ingredienser (ja, faktisk) og nedsetter immunforsvaret på sikt. (En musehale er ren bonus!)

PEter

Derfor spiser jeg ikke grandiosa.

7357476[/snapback]

Lenke til kommentar

Vi er nå tross alt rovdyr, fortsatt. I dagens siviliserte verden er stortsett all mat delikat tilberedt, og må ikke bare smake bra men også se godt ut. For bare noen hundre år tilbake spiste folk mat både rå og betydelig mindre tilberedt en hva vi er vant til i dag. Mennesket har et godt immunforsvar og skal tåle mye rart av "mat" før vi blir alvorlig syke..

Videre er det utrolig hvor lite kresen man blir etterhvert som man blir mer og mer sulten, det er her rovdyrinstinktet slår inn. Etter 1-2 dager kan jeg nesten garantere at ditt gjennomsnittlige menneske ville mer enn gjerne takket ja til mat han hadde avvist blankt på full mage.

Men okai, en musehale er kanskje litt drøy på Pizzaen, men igjen, Grandiosa har jeg prøvd mange rare sorter i det siste :)

Lenke til kommentar

Vet det er helt urasjonellt, men jeg stoppet tvert med grandiosa etter at jeg så bildet i dagbladet.

Blir litt som med skrapesyken dette, sjansen for at det skal dukke opp i DIN mat og i det hele tatt gjøre noen skade hvis så skjer, er ekstremt liten, men det er så ekkelt og skremmende å tenke på at folk reserverer seg alikevel.

Blir nok til at man begynner å spise det igjen etter noen måneder, når resten av musa 100% sikkert er ute av distribusjonsleddet.

Tror nok Stabburet har tapt en del penger på denne saken, minner litt om Imsdal noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Nå mener de jo at det er snakk om sabotasje og at det ikke er snakk om at det har skjedd under produksjonen. Stabburet har i hvertfall anmeldt saken. Skulle ikke forundre meg om det var en lettere ustabil ansatt som skulle vise fingeren til sjefen a´la saken med Imsdal. Og det der med at vi liksom spiser edderkopper i søvne er jo blitt avfeid som en urban myte, men som bare har blitt gjentatt så mange ganger at den har blitt en vedtatt sannhet.

Lenke til kommentar
Nå mener de jo at det er snakk om sabotasje og  at det ikke er snakk om at det har skjedd under produksjonen. Stabburet har i hvertfall anmeldt saken. Skulle ikke forundre meg om det var en lettere ustabil ansatt som skulle vise fingeren til sjefen a´la saken med Imsdal. Og det der med at vi liksom spiser edderkopper i søvne er jo blitt avfeid som en urban myte, men som bare har blitt gjentatt så mange ganger at den har blitt en vedtatt sannhet.

7402618[/snapback]

Det med edderkopper og andre småkryp stemmer nok. Men akkurat hvor MYE vi får i oss er vel det store spørsmålet.

Hvis vi sier at vi sover bort 33,33% av livet vårt, tilsier all logikk at det på et eller annet tidspunkt kravler en liten stakkar inn i munnen din eller min.

Lenke til kommentar
Nå mener de jo at det er snakk om sabotasje og  at det ikke er snakk om at det har skjedd under produksjonen. Stabburet har i hvertfall anmeldt saken. Skulle ikke forundre meg om det var en lettere ustabil ansatt som skulle vise fingeren til sjefen a´la saken med Imsdal. Og det der med at vi liksom spiser edderkopper i søvne er jo blitt avfeid som en urban myte, men som bare har blitt gjentatt så mange ganger at den har blitt en vedtatt sannhet.

7402618[/snapback]

Det med edderkopper og andre småkryp stemmer nok. Men akkurat hvor MYE vi får i oss er vel det store spørsmålet.

Hvis vi sier at vi sover bort 33,33% av livet vårt, tilsier all logikk at det på et eller annet tidspunkt kravler en liten stakkar inn i munnen din eller min.

7404991[/snapback]

"Why worry?"

Hvis du ikke vet at du spiste en edderkopp i natt, hvorfor bry seg?

Hvis du ikke vet at du spiste oppkverna hamster på pizza'en, hvorfor bry seg?

:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

7402618[/snapback]

7404991[/snapback]

Poenget her er at de presenterer konkrete tall og det ser jeg ikke hvordan de har vitenskaplig dekning for å gjøre. Enkelte har tallene har jo vært opp til at vi knasker i oss et par edderkopper hver natt. At det skjer en eller annen gang i løpet av livet har jeg ingen problemer med å tro :)

Lenke til kommentar
Mus er bærer av endel sykdommer som ikke immunforsvaret liker så veldig godt.

7397950[/snapback]

10+ minutter i 225 grader tar vel knekken på det meste av normale bakterier vil jeg tro.

Ellers er hele saken merkelig; musehalen lå jo oppå pizzaen men inni plasten. Og hvorfor bare halen?

Her er det nok noen som har hatt det litt moro enten i produksjonen eller i ettertid vil jeg tippe på.

Lenke til kommentar
Logikken min tilsier at halen ble lagt på i ettertid.

Hallo? Den ligger pent oppå pizzaen og fyllet, ikke iblandt det slik den ville om halen låg blandt tilbehøret.

Synes eg da. Stemmer for en ansatt :p

7406424[/snapback]

Hva om personen som skulle spise pizzaen har noe i mot Grandiosa, og kjøpte en pizza kun for å sverte produsenten? Kanskje han er medlem av det Italienske Pizzabakerlauget (som om det virkelig er noe som faktisk heter det, noe en viss annen produsent vil ha oss til å tro).

Stabburet (?) har satt i gang etterforskning av saken, og jeg blir ikke overrasket om sabotøren er den som skulle "spise" pizzaen. Noen gjør alt for å skape oppmerksomhet rundt seg selv og for å virke interessante.

By the way... jeg kjøpte meg en Grandiosa med kjøttdeig og løk på torsdag, og tenkte ikke spesielt mye over musehaler når jeg spiste den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...